Αθώος Μέχρι Αποδείξεως του Εναντίου

Για όσο διάστημα οι αίθουσες παραμείνουν κλειστές, το cinemagazine βρίσκει την ευκαιρία να επιστρέψει στο πολύτιμο αρχείο του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ. Ξεκινάμε με τις πρώτες κριτικές που δημοσιεύτηκαν ποτέ (τεύχος 9, Δεκέμβριος 1990). Τα συγκεκριμένα κείμενα υπογράφονταν συνολικά από τους Γιώργο Τζιώτζιο, Χρήστο Μήτση, Ρόμπυ Εκσιέλ και Γιώργο Κρασσακόπουλο, ενώ δεν υπήρχε ακόμη η βαθμολογία αστεράκια!

Από το αρχείο του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ
Αθώος Μέχρι Αποδείξεως του Εναντίου

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του τελευταίου Ιντιάνα Τζόουνς, ο Χάρισον Φορντ δεν αντιμετώπιζε το πρόβλημα να μείνει για καιρό άνεργος. Όμως, ο ρόλος που θα διάλεγε, έπρεπε να είναι ιδιαίτερος. Δίπλα σε δεύτερα ονόματα και στο πλάι του πάντα αξιόλογου, αλλά χωρίς επιτυχία τα τελευταία χρόνια, Άλαν Πάκουλα («Εξαφάνιση», «Η Εκλογή της Σόφι») το «Αθώος Μέχρι Αποδείξεως του Εναντίου» έμοιαζε να είναι ένα ακόμη δικαστικό δράμα. Ακόμα και χωρίς το μαστίγιό του όμως, o «Ίντυ» κατάφερε να μεταμορφώσει τον Πάκουλα και την ίδια την ταινία, κάνοντάς τη μεγάλη επιτυχία ανάμεσα στις καταιγιστικές περιπέτειες - υπερπαραγωγές που βγήκαν το καλοκαίρι στις ΗΠΑ.

Ο εισαγγελέας Ράστυ Σάμπιτς αναλαμβάνει να βρει το δολοφόνο της συνεργάτιδάς του, και ερωμένης του, Κάρολιν Πολχέμιους (Γκ. Σκάτσι). Από διώκτης βρίσκεται ξαφνικά στο στόχαστρο και οδηγείται στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Η γυναίκα του, ο δικηγόρος και οι συνάδελφοι από την εισαγγελεία προσπαθούν να βρουν μια άκρη και να του συμπαρασταθούν. Αθώος λόγω αμφιβολιών; (Presumed innocent?). Όχι τόσο απλά.

Το ομώνυμο μπεστ-σελερ του Σκοτ Τέροου είχε γίνει για καιρό αντικείμενο σφοδρής διαμάχης ανάμεσα στους μεγαλύτερους παραγωγούς του Χόλλυγουντ. Τελικά, νικητής αναδείχθηκε ο σκηνοθέτης Σίντνεϋ Πόλλακ, που με τη σειρά του προσέλαβε τον Άλαν Πάκουλα για να σκηνοθετήσει την ταινία. Το κλίμα ανασφάλειας και υποψίας που κυριαρχεί στο βιβλίο, μεταφέρεται πετυχημένα στην οθόνη. Τα πάντα συμβαίνουν στο μυαλό του εισαγγελέα, που ανάμεσα σε μνήμες και επαγωγικές σκέψεις προσπαθεί να βγει από το αδιέξοδο.

Ο Πάκουλα προχωράει πιο πέρα από μια who-done-it συνταγή, εκμεταλλευόμενος τα φλας-μπακ, τους νεκρούς χρόνους και τις σκηνές έντασης στην αίθουσα του δικαστηρίου. Δίπλα στον πάντα εξαιρετικό Χάρισον Φορντ, ξεχωρίζουν ο κυνικός Μπράιαν Ντένεχυ, η ολιγόλεπτη παρουσία του Ραούλ Τζούλια στο ρόλο του δικηγόρου και η αισθησιακή Γκρέτα Σκάτσι που ανεβάζει τη «θερμοκρασία» της ταινίας στις ουκ ολίγες ερωτικές σκηνές.