Κλερ Ντενί, Ντάριο Αρτζέντο και Λουκρέσια Μαρτέλ στο 72ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου

Το 72ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου ανακοίνωσε το επίσημο πρόγραμμά του και καλεί τους σινεφίλ σε ένα φυσικό event, τηρώντας αυστηρά τα μέτρα ασφαλείας, από τις 10 - 20 Φεβρουαρίου 2022.

Από τον Πάνο Γκένα
Κλερ Ντενί, Ντάριο Αρτζέντο και Λουκρέσια Μαρτέλ στο 72ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου

Την ώρα που Φεστιβάλ (όπως του Sundance) και εκδηλώσεις (βραβεία Critic's Choice) μετουσιώνται σε virtual ή αναβάλλονται, εν μέσω έξαρσης της μετάλλαξης Ο, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου επιμένει φυσικά και σινεφιλικά, προχωρώντας στην διεξαγωγή του από 10 - 20 Φεβρουαρίου 2022. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, το επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί σε λιγότερα από μία εβδομάδα (10 - 16 Φεβρουαρίου, ημερομηνία διεξαγωγής της Τελετής Λήξης) και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν επαναληπτικές προβολές (17 - 20).

Στο πλήρες πρόγραμμα που ανακοίνωσαν οι συνδιευθυντές Μαριέτε Ράιζενμπικ και Κάρλο Σατριάν διακρίνεται μία επιστροφή στην indie ιδιοσυστασία του Φεστιβάλ με μεγάλους δημιουργούς (Ντενί, Αρτζέντο, Μαρτέλ), συνήθεις υπόπτους της Μπερλινάλε (Οζόν, Μπονελό, Κοτέ) και δημοφιλείς ηθοποιούς (Έμα Τόμσον, Ζιλιέτ Μπινός).

Όπως είναι γνωστό, η Ταινία Έναρξης του Φεστιβάλ θα είναι το «Peter von Kant» του Φρανσουά Οζόν, μία φυλο-διαφορετική προσέγγιση στο αριστούργημα του Φασμπίντερ «Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ»  με τον Ντενί Μενοσέτ, την Ιζαμπέλ Ατζανί και την μούσα του Φασμπίντερ, Χάνα Σιγκούλα.

Μεγάλα χαρτιά του Επίσημου Διαγωνιστικού, η πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης ταινίας της Κλερ Ντενί «Both Sides of the Blade» με την Ζιλιέτ Μπινός και τον Βενσάν Λιντόν, μαζί με το «The Novelist’s Film» του Χονγκ Σανγκσού, ο οποίος έχει βραβευτεί στο Βερολίνο με Αργυρή Άρκτο Σεναρίου («Εισαγωγή», 2021) και Σκηνοθεσίας («Η Γυναίκα που Έφυγε», 2020) τις δυο τελευταίες χρονιές. Από τους δυνατούς τίτλους του τμήματος, οι νέα ταινία του τολμηρού Ούλριχ Σάιντλ «Rimini», το «Leonora Addio» του Πάολο Ταβιάνι, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Νικολέτ Κρέμπιτς «AEIOU - A Quick Alphabet of Love», το «That Kind of Summer» του Ντενί Κοτέ, το «The Passengers of the Night» του Μίκαλε Χερς με την Σαρλότ Γκενσμπούργκ και το «Call Jane», επίσης σκηνοθετικό ντεμπούτο, της σεναριογράφου της «Κάρολ» Φίλις Νάγκι με την Ελίζαμπεθ Μπανκς, την Κέιτ Μάρα και την Σιγκούρνι Γουίβερ.

Η πάντα φιλόξενη Μπερλινάλε όσον αφορά το ελληνικό σινεμά, θα παρουσιάσει τη νέα ταινία των Σύλλα Τζουμέρκα και Χρήστου Πασσαλή «Η Πόλη και η Πόλη»  στο Διαγωνιστικό Encounters (διαβάστε περισσότερα στο αναλυτικό άρθρο), τις μικρού μήκους ταινίες «Memoir of a Veering Storm» της Σοφίας Γεωργοβασίλη και «Το Βανκούβερ» της Άρτεμις Αναστασιάδου στο τμήμα Generation Kplus (διαβάστε περισσότερα εδώ), ενώ θα προβληθούν και ταινίες ξένων δημιουργών με τη συμμετοχή Ελλήνων ηθοποιών, όπως το «A Little Love Package» του Γκαστόν Σολνίκι από την Αργεντινή με την Αγγελική Παπούλια και το «Flux Gourmet» (του ελληνικής καταγωγής) Πίτερ Στρίκλαντ με τον Μάκη Παπαδημητρίου, την Αριάν Λαμπέντ στο πλάι των Γκουέντολιν Κρίστι, Έιζα Μπάτερφιλντ.

Στις ειδικές προβολές του Φεστιβάλ ξεχωρίζουν το «Dark Glasses» του μετρ Ντάριο Αρτζέντο, το μικρού μήκους «North Terminal» της Λουκρέσια Μαρτέλ, μιας από τις πιο σημαντικές, σύγχρονες δημιουργούς του σινεμά, το ντοκιμαντέρ «This Much I Know To Be True» του Άντριου Ντόμινικ για τη συνεργασία Νικ Κέιβ - Γουόρεν Έλις (διαβάστε περισσότερα εδώ), το «The Outfit», ντεμπούτο του σεναριογράφου του «The Imitation Game» Γκράχαμ Μούρ με τον Μάρκ Ράιλανς και το «Good Luck to You, Leo Grande» με την Έμα Τόμσον σε σκηνοθεσία Σόφι Χάιντ.

Οι προβολές του 72ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου θα γίνουν με φυσική παρουσία στους χώρους του Φεστιβάλ τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, ενώ το European Film Market θα διεξαχθεί online, όπως και πέρσι. Σύμφωνα με τον Διευθυντή, Κάρλο Σατριάν, η φετινή προσπάθεια ήταν να κρατηθεί ζωντανή η «ουσία της Μπερλινάλε».

Η διοργάνωση θα επιτρέπει την παρουσία μόνο εμβολιασμένων θεατών και εκπροσώπων του Τύπου με απαραίτητη μάσκα και περιορισμό χωρητικότητας στο 50%.