Ζιλιέτ Μπινός: «Έχω βρεθεί σε ερωτικό τρίγωνο και ήταν αφόρητο»

Με αφορμή την ταινία της Κλερ Ντενί «Both Sides of the Blade», την οποία θα μπορέσετε να απολαύσετε στο 28ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, η Γαλλίδα σταρ εξομολογείται προσωπικές της εμπειρίες σε μια απολαυστική συνέντευξη στον Guardian.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Ζιλιέτ Μπινός: «Έχω βρεθεί σε ερωτικό τρίγωνο και ήταν αφόρητο»

To «Both Sides of the Blade», η νέα ταινία της Κλερ Ντενί, βασίζεται στο μυθιστόρημα Κριστίν Άνγκοτ «Un tournant de la vie». Στην ταινία οι Ζιλιέτ Μπινός και Βενσάν Λιντόν υποδύονται ένα ζευγάρι που βλέπει τον ισχυρό δεσμό του να κλονίζεται από την επιστροφή του προηγούμενου συντρόφου της Μπινός και άλλοτε κολλητού του Λιντόν. Είναι μία από τις ταινίες που θα μπορέσετε να απολαύσετε στο 28ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας – μείνετε συντονισμένοι στο cinemagazine, ακολουθούν κι άλλες ανακοινώσεις για το πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Η ταινία βρίσκεται σε συνάρτηση με το υπόλοιπο έργο της Ζιλιέτ Μπινός τα τελευταία χρόνια, μια μίνι φιλμογραφία μέσα στη φιλμογραφία της, σχετική με τη θηλυκή σεξουαλικότητα στη μέση ηλικία. Η Μπινός έδωσε μια απολαυστική συνέντευξη στον Guardian, όπου μίλησε, μεταξύ άλλων, για μια προσωπική της «τριγωνική» εμπειρία. «Στα είκοσί μου ερωτεύτηκα δύο άντρες και ήταν αφόρητο. Εντελώς αφόρητο», δήλωσε η Γαλλίδα σταρ ανατρέχοντας σε προσωπικές τις αναμνήσεις, όταν ρωτήθηκε αν μπορούσε να συνδεθεί με τον χαρακτήρα που υποδύεται. «Όλοι αισθάνονται πληγωμένοι σε μια τέτοια περίσταση», συνέχισε. «Κάποιοι άνθρωποι μπορούν να το κάνουν. Εγώ δεν μπορούσα. Ήταν μια καταστροφική κατάσταση και χρειάζεσαι θάρρος. Κατάλαβα απόλυτα τη ζημιά που μπορεί να προκαλέσει. Ήταν επώδυνο για όλους μας, αλλά δεν μπορείς να το σταματήσεις, γιατί έτσι είναι τα πράγματα. Αγαπάμε με διαφορετικούς τρόπους. Το κάνουμε επειδή καλύπτει κάποια εσωτερική ανάγκη που έχουμε, αλλά όταν βρισκόμαστε στο μάτι του κυκλώνα, δεν καταλαβαίνουμε για ποιον λόγο μας συμβαίνει», εξηγεί η Μπινός.Στη συνέχεια διευκρίνισε ότι τελικά χώρισε με τον ένα από τους δυο, αλλά μετά από λίγο της πέρασε και με τον άλλο, ίσως λόγω των ενοχών που ένιωθε για όσα είχαν συμβεί.

Σε σχέση με τα γυρίσματα της ταινίας, ανέφερε ότι είχε διαφορετική μέθοδο με τον Λιντόν, ότι εκείνος είναι ανασφαλής και χρειάζεται να έχει τον έλεγχο, αλλά αυτή δεν λειτουργεί έτσι, οπότε αρκετές φορές χρειάστηκε να του πάει κόντρα και να τον βάλει στη θέση του. Και κάπως έτσι θυμήθηκε έναν άλλο διάσημο εκπρόσωπο της γαλλικής υποκριτικής που κάποτε είχε βάλει στη θέση του. To 2010, όταν η Μπινός είχε κερδίσει βραβείο στις Κάννες για την ερμηνεία της στο «Γνήσιο Αντίγραφο» του Κιαροστάμι, ο Ντεπαρντιέ ειχε βγει και είχε πει με μια βραχνή φωνή τα παρακάτω λόγια: «μπορείτε να μου πείτε ποιο είναι το μυστήριο γύρω από την Μπινός; Δεν έχει τίποτα, απολύτως τίποτα».

Όπως αναφέρει λοιπόν η Μπινός, μια μέρα τον πέτυχε στον δρόμο και τον κάλεσε να απολογηθεί. Εκείνος της είπε να το ξεχάσει, ότι καμιά φορά λέει ανοησίες και να μην το παίρνει προσωπικά. Αυτή του εξήγησε ότι στο τέλος της μέρας έπρεπε να το διαχειριστεί και δεν ήταν καθόλου εντάξει και τότε ο Ντεπαρντιέ της ξεφούρνισε τι τον ενοχλεί. «Μου τη δίνουν κάποιοι διεστραμμένοι σκηνοθέτες που συνεργάζεσαι», της είπε. Όταν τον ρώτησε για ποιους μιλάει, εκείνος της ανέφερε τον Καράξ και τον Χάνεκε. «Μα ο Χάνεκε έκανε τη Λευκή Κορδέλα που ήταν καλή ταινία», του απάντησε, ο Ντεπαρντιέ άρχισε να μασά τα λόγια του κι εκείνη είπε ένα «αρκετά», έκλεισε την κουβέντα με συνοπτικές διαδικασίες και σηκώθηκε κι έφυγε. «Στον δρόμο άρχισα να σκέφτομαι ότι αυτός έχει συνεργαστεί με τον Μορίς Πιαλά και τον Μπερνάρ Μπλιέ και μετά ερχεται και λέει σε μένα ότι συνεργάζομαι με διεστραμμένους σκηνοθέτες;», συμπλήρωσε.

Κατά την εκτίμησή της, εκείνο που ενόχλησε τον Ντεπαρντιέ πραγματικά, ήταν η ζήλια του για το βραβείο που πήρε στις Κάννες. Όπως ανέφερε πάντως, όταν χρόνια μετά η Ντενί τους έφερε κοντά για τις ανάγκες της «Λιακάδας Μέσα μου», σε μια καταπληκτική σκηνή που σχεδόν σώζει την ατυχέστερη στιγμή της Γαλλίδας σκηνοθέτιδας, πέρασαν καλά στα γυρίσματα. Και, όπως πρόσθεσε σε πιο σοβαρό τόνο, πρέπει να μάθουμε να συγχωρούμε.