H Άνα Ντε Άρμας κυριεύει ως Μέριλιν Μονρό το τρέιλερ του «Blonde»

To Χόλιγουντ λατρεύει να περιαυτολογεί, όμως εδώ οι εικόνες μαρτυρούν ότι ίσως μιλάμε για κάτι πολύ μεγαλύτερο.

Από τον Ηλία Δημόπουλο
H Άνα Ντε Άρμας κυριεύει ως Μέριλιν Μονρό το τρέιλερ του «Blonde»

Το hype είναι στο κόκκινο, οι πρώτες εντυπώσεις ανθρώπων που μετρά η γνώμη (Αλμοδόβαρ για αρχή, Τιερί Φρεμό στη συνέχεια που την ήθελε διακαώς στις Κάννες) είναι σαρωτικές, η φιλοδοξία του σκηνοθέτη Άντριου Ντόμινικ δηλωμένα υπέρμετρη («μια από τις 10 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών») και η Άνα Ντε Άρμας, ως κινούμενη εικόνα πια, σχεδόν ανατριχιαστικά μεταμορφωμένη.

Το τρέιλερ του «Blonde» (στα ελληνικά «Η Ξανθιά») λοιπόν είναι εδώ, η ταινία θα βγει παγκοσμίως στις 23 Σεπτεμβρίου στο Netflix, και ως τότε θα έχει γίνει αρκετός παραπάνω ντόρος αφού θα έχει προηγηθεί η πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας. Το βιβλίο της Τζόις Κάρολ Όοουτς, άλλωστε, είναι ένα ήδη θρυλικό NC-17 για την οικογενειακή πλατφόρμα που, επιτέλους, ενηλικιώνεται - έστω και μετά από φασαρίες και αναμετρήσεις με τον ανυποχώρητο Ντόμινικ. Το μόνο ψαλίδι που έχει πέσει από το Netflix είναι ψαλίδι σύντμησης στην ταινία που μάλλον θα έχει περί την τρίωρη διάρκεια.

«Δουλέψαμε ημερησίως επί ώρες, κάθε μέρα, για περίπου έναν χρόνο», δηλώνει η Κουβανή ανερχόμενη (;) ηθοποιός. «Η ταινία για μένα είναι η πιο τολμηρή, η πιο ατρόμητη και η πιο φεμινιστική πλευρά της ιστορίας που έχω δει ποτέ μου. Διάβασα το βιβλίο, μελέτησα εκατοντάδες φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά αποσπάσματα, ταινίες. Κάθε σκηνή εμπνέεται από μια υπάρχουσα φωτογραφία. Βάλαμε κάθε λεπτομέρεια, καθετί που μπορεί να συνέβαινε γύρω από την εικόνα. Και η πρώτη ερώτηση ήταν «πώς αισθανόταν η Νόρμα Τζιν τότε; Θέλαμε την ανθρώπινη πλευρά της ιστορίας της. Η φήμη την έκανε τον πιο ορατό άνθρωπο στον κόσμο ως Μέριλιν, αλλά έκανε την Νόρμα τον πιο αόρατο».

Κι όλα αυτά για μία όπως λέει ο Ντόμινικ, μάλλον κωλοπαιδίστικα, «απαιτητική ταινία. Αν δεν αρέσει στο κοινό αυτό είναι πρόβλημα του κοινού. Δεν πάει για αξίωμα η ταινία να θέλει ψήφους». Για να συμπληρώσουμε με μια υποσχόμενη ατάκα από τον περασμένο Μάιο του σκηνοθέτη: «Υπάρχει κάτι για να προσβληθεί ο καθένας μέσα στο έργο»

Χτίζει το έργο του μέσα στην προβοκάτσια είναι αλήθεια, ηλίου φαεινότερο αυτό, τώρα αν κάτι τέτοιο είναι αποτέλεσμα καταδικασμένης έπαρσης ή πυρετώδους πίστης σε ένα έργο που φτιάχτηκε με μανιακή προσήλωση, θα αρχίσουμε να το καταλαβαίνουμε από τις 23/9. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με τις δηλώσεις του ο σκηνοθέτης δεν κάνει φίλους στο κριτικό στερέωμα και κάποια κείμενα, φοβάται κανείς, έχουν ήδη αρχίσει να γράφονται πριν την ίδια την ταινία.