Έφτασε η ώρα για την αποκαθήλωση του Τζος Γουίντον;

Το κίνημα #metoo δεν έχει κλείσει ακόμα τον κύκλο του. Αντίθετα συνεχίζει να παίρνει στο κατόπι άνδρες που απέκτησαν χώρο σε μια κινηματογραφική βιομηχανία που δεν θα έπρεπε να τους ανέχεται. Σειρά έχει ο Τζος Γουίντον και η απαράδεκτη συμπεριφορά του στα γυρίσματα του «Justice League».

Από τον Χρήστο Πολίτη
Έφτασε η ώρα για την αποκαθήλωση του Τζος Γουίντον;

Περισσότερο γνωστός, όταν αποθέωσε τους «Εκδικητές» και έφερε ζεστά εκατομμύρια δολάρια στα ταμεία της Marvel, ο περιζήτητος Γουίντον προσγειώθηκε στα στούντιο της DC για να σκηνοθετήσει το «Justice League» μετά την αποχώρηση Σνάιντερ για προσωπικούς λόγους. Μέσα στους «αρκετούς» ήρωες της ταινίας θα έβρισκε θέση η Wonder Woman της Γκαλ Γκαντότ και ο Cyborg του Ρέι Φίσερ. Η ταινία κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2017, λίγους μήνες μετά τον καλοκαιρινό, εμπορικό θρίαμβο της «Wonder Woman», που έκανε υπολογίσιμη σταρ την Γκαλ Γκαντότ. Ο Γουίντον, όμως, φαίνεται πως δεν «υπολόγιζε» εξίσου την γοητευτική ηθοποιό, οπότε το παρασκήνιο των γυρισμάτων είναι μία πολύ διαφορετική ιστορία.

Τον Δεκέμβριο του 2020, η ηθοποιός μιλώντας για την εμπειρία της στα γυρίσματα της ταινίας είπε πως δεν «ήταν από τις καλύτερες που είχα» και το πράγμα έμοιαζε να τελειώνει(;) εκεί. Ή τουλάχιστον να μην ανακινείται. Μέχρι σήμερα, που ο Ρέι Φίσερ - ο Cyborg της ταινίας - που έχει εκφραστεί έντονα το τελευταίο διάστημα κατά του Γούιντον και των υπευθύνων της Warner για ρατσιστική συμπεριφορά, αποφάσισε να μιλήσει.

Με ρεπορτάζ που έκανε το Hollywood Reporter και μοιράζεται με το κοινό, η διαμάχη ξεκίνησε από τον Γουίντον αφού απαίτησε από την Γκαντότ να ηχογραφήσει ατάκες που η ίδια δεν ήθελε, απειλώντας την οτι θα βλάψει την καριέρα της, ενώ παράλληλα υποτίμησε και την Πάτι Τζένκινς, την σκηνοθέτιδα που ανέδειξε την υπερηρωίδα σε μια στιβαρή solo ταινία.

Ο ίδιος ο Γουίντον που λειτουργούσε ως «άρχοντας» στα γυρίσματα, φαίνεται να είναι εκείνος που συνέχισε την διαμάχη καθώς έγινε επιθετικός απέναντι στην ηθοποιό θέλοντας να αναπτύξει τον χαρακτήρα με έναν συγκεκριμμένο τρόπο, αδιαφορώντας για την ταινία της Τζένκινς, φωνάζοντάς της «να σκάσει» γιατί εκείνος είναι ο σεναριογράφος και να πει τις ατάκες της, γιατί αλλιώς θα μπορούσε εύκολα να την κάνει να φαίνεται «ηλίθια» στην ταινία.

Συνέπεια όλων αυτών ήταν να μπει στη μέση η Warner για να κατευνάσει τα πνεύματα, να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα και να βγει τελικά στους κινηματογράφους η «Λεγεώνα της Δικαιοσύνης», αποσπώντας μερικές από τις χειρότερες κριτικές για ταινία DC. Μετά από απαίτηση του κοινού, όπως είναι γνωστό, ο Ζακ Σνάιντερ επέστρεψε φέτος με μια 4ωρη εκδοχή που δικαιώνει το όραμά του.

Πέρα όμως από τη «μάχη» με την «Wonder Woman», ο Φίσερ υπογραμμίζει την προσωπική διαμάχη του με τον σκηνοθέτη, τα υποτιμητικά σχόλια και τον τρόπο που θα παρουσιαζόταν ο χαρακτήρας του. Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη του Ρέι Φίσερ στο Hollywood Reporter, στην οποία δηλώνει πως «δεν είναι όλοι οι άνθρωποι φτιαγμένοι για ηγέτες».

Η πλευρά της Γκαντότ δεν απαντάει, αλλά κάτι μας λέει πως αυτός ο ασκός μόλις άνοιξε.