[Κριτική] Φιλόδοξη όσο και άνιση, η «Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη» επιχειρεί να μεταφέρει τους κανόνες του γουέστερν στη μοντέρνα πραγματικότητα

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Σταύρου Παμπαλλή τοποθετεί τους ανώνυμους ήρωές του στην περίοδο της οικονομικής κρίσης της Κύπρου και τους βάζει να παίξουν αναγκαστικά το τελευταίο τους χαρτί προκειμένου να υπερασπιστούν το σπίτι τους. Η ταινία κάνει πρεμιέρα διαδικτυακά και θα προβάλλεται online από τις 19 μέχρι και τις 22 Φεβρουαρίου στο viva.gr.

Από τον Χρήστο Πολίτη
[Κριτική] Φιλόδοξη όσο και άνιση, η «Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη» επιχειρεί να μεταφέρει τους κανόνες του γουέστερν στη μοντέρνα πραγματικότητα

Ο Π, σύζυγος και πατέρας δυο παιδιών, για χρόνια άνεργος και στα όρια της ανέχειας, προσπαθεί να περισώσει με όση αξιοπρέπεια του έμεινε, το πατρικό του. Μια λάθος κίνηση της συζύγου του, που θα έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο ενός κλητήρα, θα τους ταμπουρώσει στο σπίτι και θα τους μπλέξει σε μια υπόθεση απαγωγής, με έναν ταξιτζή να παίζει τον ρόλο του διαμεσολαβητή-σωτήρα, ανάμεσα σε εκείνους και την αστυνομία που έχει περικυκλώσει την οδό Λιπέρτη.

Με τα στοιχεία ενός αστικού γουέστερν στο τραπέζι και με σχεδόν βωβή δράση, η «Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη» φαίνεται να γνωρίζει ακριβώς πως θέλει να αφηγηθεί την ιστορία της. Με ένα σπίτι που θα αποτελέσει το κέντρο όλης της ταινίας, σαν χαρακτήρας του έργου και εκείνο, τοποθετημένο ακριβώς δίπλα στην επικίνδυνη Πράσινη Γραμμή, μοιάζει σαν μια Νεκρή Ζώνη που θα χωρίσει νεκρούς και ζωντανούς.

Παρά τις αδυναμίες της, η ταινία παραμένει τίμια προσπάθεια αφήγησης μιας επίκαιρης ιστορίας

Σαν γαϊτανάκι γύρω και μέσα στο σπίτι περιφέρονται ο πατέρας της οικογένειας -ένας Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης με παγερά ανέκφραστο ως επί το πλείστον πρόσωπο, η μητέρα -μια πειστική Δάφνη Αλεξάντερ, κι ένας ταξιτζής -ένας στιβαρός Ακύλλας Καραζήσης- με τη χρηματίστρια πελάτισσά του- η Νιόβη Χαραλάμπους σε μια υπερπροσπάθεια να γαληνέψει με το χιούμορ της την ένταση της απαγωγής.

Δυο τινά στον χειρισμό του Παμπαλλή αποτελούν ταυτόχρονα το μεγάλο πλεονέκτημα και το βασικό μειονέκτημα της ταινίας: Ενώ από μόνη της η ιστορία διαθέτει μια ένταση που βράζει, αυτή η ένταση δεν εκδηλώνεται ποτέ και δεν αποτυπώνεται καμία κλιμάκωση που θα φέρει το φιλμ στη (λίγο-πολύ γνωστή από την αρχή) κατακλείδα του. Από την άλλη, οι περιφερειακοί χαρακτήρες λειτουργούν σαν εκτονωτικοί δορυφόροι της έντασης, αλλά μονάχα ο Καραζήσης θα μπορέσει να κρατήσει ερμηνευτικά στην επιφάνεια, την ουσία της εμπλοκής τους στην όλη ιστορία.

Κατανοητή στις προθέσεις της, χωρίς δαιδαλώδεις συμβολισμούς, με ένα φιλότιμο επιτελείο ηθοποιών να πλαισιώνουν τον μετρημένο όσο και αποτελεσματικό Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, η «Πολιορκία» παραμένει, παρά τις αδυναμίες της, η τίμια προσπάθεια αφήγησης μιας επίκαιρης ιστορίας.

Η «Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη» ξεκινά σήμερα Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου, την κινηματογραφική της διαδρομή online και το κοινό μπορεί να την παρακολουθήσει μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου, αγοράζοντας το εισιτήριό του στο viva.gr.