Θρίλερ νέας εποχής: Τρέιλερ για το «Profile» του Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ

Εξ ολοκλήρου γυρισμένο «πάνω» σε μια οθόνη υπολογιστή, το «Profile» περιγράφει την ιστορία μιας δημοσιογράφου που προσπαθεί να διεισδύσει σε μια τρομοκρατική ομάδα μέσω των...social media.

Από τον Ηλία Δημόπουλο
Θρίλερ νέας εποχής: Τρέιλερ για το «Profile» του Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ

Πειστήριο της δύναμης του μοντάζ και της ικανότητας του κινηματογραφικού κάδρου ως ταμπλό, αυτό που «ψυχαναγκαστικά» κάνει ο Κοζάκο-Ρώσσος Μπεκμαμπέτοφ εδώ και καιρό. Όπως το horror «Unfriended», που έγινε για ένα εκατομμύριο κι απέφερε 65 (!), η ταινία είναι γυρισμένη μέσω του Screenlife, που ο ίδιος θεωρεί μια όψη του κινηματογραφικού μέλλοντος. Δεν έχει άδικο πάντως, κάμποσες ταινίες ήδη επανδρώνουν αυτό το αισθητικά ιδιότυπο είδος. Πόσο θα κρατήσει αυτό βέβαια είναι μια άλλη ιστορία, ο χρόνος θα δείξει.

Το «Profile» είναι ήδη έτοιμο από το 2018, προβλήθηκε στο φεστιβάλ του Βερολίνου, μόνο τώρα όμως, τρία χρόνια μετά, φτάνει στην αιθουσιακή διανομή - στις 14 Μαΐου. Η ταινία ακολουθεί μιαν Βρετανή δημοσιογράφο που επιχειρεί να προσεγγίσει και να εκθέσει έναν τρομοκράτη ειδικευμένο στον προσηλυτισμό. Και προσπαθεί να το κάνει φτιάχνοντας ένα ψεύτικο σοσιομιντιακό προφίλ. Η ιστορία βασίζεται στο (όχι μυθοπλαστικό!) μπεστ σέλερ «In the Skin of a Jihadist» μιας Γαλλίδας δημοσιογράφου, που πλέον προστατεύεται 24ωρα από την Αστυνομία και έχει αλλάξει το όνομά της σε Άνα Ερέλ. Στην ταινία, που κέρδισε βραβείο Κοινού και στο Βερολίνο και στο SXSW, πρωταγωνιστούν η Βαλίν Κέιν και ο Σαζάντ Λατίφ.

Ο σκηνοθέτης έχει πάρει προσωπικά την γνωστοποίηση της πλατφόρμας αυτής, η εταιρεία παραγωγής του, χάρις στο Screenlife, του έχει χαρίσει τον τίτλο μιας από τις 10 πιο ρηξικέλευθες εταιρείες στον κόσμο, ενώ και ο ίδιος σε σημείωμά του στα Μέσα εκτιμά πως «[...]με την πανδημία να έχει φέρει όλη μας τη ζωή online και να έχει αρθρώσει ερωτήματα πάνω στην έννοια του ιδιωτικού και της ασφαλείας, το «Profile» έρχεται στην καλύτερη στιγμή για να θέσει ζητήματα πάνω στην παράνοια και τους κινδύνους ενώ όλοι, από την κυβέρνηση ως τους τρομοκράτες, θέλουν ένα κομμάτι από την ψηφιακή μας έκθεση».

Το τρέιλερ πάντως είναι χιτσκοκικώς συναρπαστικό.

Το «Όσο ο Πόλεμος Κρατά» του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ κάνει διαδικτυακή πρεμιέρα«Ούτε λέξη για τον Πολιτισμό»: Επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος και Ακροάματος προς τον Πρωθυπουργό