Ουρλιάξτε! Έρχεται το «Scream» μα... κανείς δεν ξέρει το φινάλε

Κι όταν εννοούμε κανείς μιλάμε για το καστ της ταινίας, καθώς αυτή τη φορά για να προφυλάξουν τις κακές διαρροές, σύσσωμο το δημιουργικό σετ αποφάσισε να γράψει, γυρίσει και μοντάρει πολλές διαφορετικές εκδοχές.

Από τον Χρήστο Πολίτη
Ουρλιάξτε! Έρχεται το «Scream» μα... κανείς δεν ξέρει το φινάλε

Από το 1996 μέχρι και το 2011, μια δεκαπενταετία δηλαδή, η έφηβη τότε, ενήλικη μετά, Σίντνεϊ Πρέσκοτ προσπαθούσε να ξεφύγει από τον θρυλικό (πια) Ghostface, που την κυνηγούσε με άκρως φονικές διαθέσεις. Το θέμα είναι πως το θύμα ήταν εξυπνότερο από τον δάσκαλο και διαρκώς του ξέφευγε. Την πλήρωναν, όμως, φίλοι και γνωστοί, καθώς όποιος βρισκόταν στο δρόμο δολοφονούνταν με συνοπτικές διαδικασίες. Το ίδιο βέβαια και ο δολοφόνος, καθώς ο σεναριογράφος Κέβιν Γουίλιαμσον -που επιστρέφει και για το πέμπτο μέρος- με έξυπνο τρόπο άλλαζε κάθε φορά τον μεκαλάρη. Όχι όμως το θύμα.

Ο Γουές Κρέιβεν, άρχοντας της νεανικής τσιρίδας - από το «Τελευταίο Σπίτι Αριστερά» και τον «Εφιάλτη στο Δρόμο με τις Λεύκες» μέχρι το «Hills Have Eyes» και τους «Ανθρώπους Κάτω απ’ τη Σκάλα» - ήξερε πως να ενορχηστρώνει τέτοιου είδους ιστορίες, μα με το «Scream» φάνηκε πως βρήκε φλέβα χρυσού. Το τρομακτικό κυνηγητό ενός δολοφόνου ανάμεσα σε έφηβους, οι κινηματογραφικές αναφορές με το πως στήνεται το τέλειο σκηνικό αίματος, αλλά κυρίως η διάθεση να κάνει χιούμορ με τους ήρωές του, έκαναν το «Scream» ένα άκρως πετυχημένο franchise, που μέχρι στιγμής έχει συγκεντρώσει περίπου 600 και κάτι εκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες εισπράξεις.

Όταν το 2015 έφυγε από τη ζωή ο Κρέιβεν, οι συζητήσεις για μια αναβίωση του «Scream», αφού είχε προηγηθεί μια άγευστη τηλεοπτική μεταφορά σχεδόν μια δεκαετία μετά την τέταρτη ταινία, ξαφνικά πάγωσαν. Και να που οι μηχανές πήραν μπρος, όταν ο Κέβιν Γουίλιαμσον, στενός συνεργάτης του, έδωσε την συγκατάθεσή του για ένα -όπως φημολογείται- άκρως νοσταλγικό σενάριο που βάζει πάλι την Σίντνεϊ στην πιλάλα.

Νεβ Κάμπελ, Ντέιβιντ Αρκέτ και Κόρτνεϊ Κοξ επιστρέφουν, ενώ το δύσκολο κομμάτι της σκηνοθεσίας αναλαμβάνουν οι Ματ Μπτεινέλι-Ολπίν και Τάιλερ Ζιλέτ («V/H/S», «Ready or Not»), οι οποίοι όχι μόνο έγραψαν αλλά και σκηνοθέτησαν διαφορετικά φινάλε της ταινίας για να την προφυλάξουν από πιθανές διαρροές. Και δεν έμειναν εκεί καθώς προχώρησαν και σε μοντάζ αυτών των εκδοχών, για να αποφασίσουν ποια θα είναι εκείνη που θα κυκλοφορήσει τελικά στις αίθουσες τον Γενάρη του 2022.

Φυσικά αυτό δεν είναι μια καινούργια τακτική των μεγάλων στούντιο, αφού και τα δυο τελευταία μέρη των «Εκδικητών» προσφάτως γυρίστηκαν μαζί, χωρίς να ξέρει κανείς πως θα μονταριστεί. Αλλά κανείς μέχρι τώρα δεν είχε μοντάρει «αρκετές» και διαφορετικές ταινίες για το ίδιο σενάριο. Κακές γλώσσες λένε πως αυτή είναι μια ευκαιρία για τους παραγωγούς να προβάλλουν σε διαφορετικούς θεατές την ταινία με διαφορετικά φινάλε για να τεστάρουν έτσι ποιο είναι εκείνο που αρέσει στο κοινό.

Όπως και να’ χει, εμείς είμαστε έτοιμοι να παρηγορήσουμε και να συντρέξουμε ακόμα μια φορά την Σίντεϊ που αυτό το οικογενειακό παρελθόν φαίνεται πως θα την κυνηγάει μια ζωή. Κι ας ελπίσουμε καμία από τις εκδοχές αυτές να μην την «σκοτώνει». Κι αν υπάρχει μια τέτοια, ας μην τη δουμε.