Ρετροσπεκτίβα έργων τέχνης του Σιλβέστερ Σταλόνε στην Γερμανία

Η ζωγραφική δουλειά του σεναριογράφου, σκηνοθέτη και ηθοποιού έχει στο παρελθόν εκτεθεί επανειλημμένα, κυρίως στην Ευρώπη, όμως τώρα δίνεται η ευκαιρία για μια επόπτευση της σχεδόν 50χρονης καλλιτεχνικής του πράξης. 

Από τον Ηλία Δημόπουλο
Ρετροσπεκτίβα έργων τέχνης του Σιλβέστερ Σταλόνε στην Γερμανία

Έξω από την πρωινή δουλειά, υπάρχουν και τα χόμπι. Και ο Sly τα παίρνει και αυτά στα σοβαρά, έστω κι αν «ίσως θα έπρεπε να έχω γίνει ζωγράφος. Θα είχε σίγουρα πολύ λιγότερο στρες».

Ο δικός μας Sly λοιπόν, περνά μια βόλτα από το Χάγκεν της Γερμανίας για την πρεμιέρα της ρετροσπεκτίβας του ζωγραφικού του έργου, το οποίο είχε ξεκινήσει πριν καν βρει την καθυστερημένη του επιτυχία ως Ρόκι το 1976. «Τότε τα πουλούσα πέντε δολάρια, για να έχω να πληρώσω το ειστήριο του λεωφορείου». Σήμερα, εκείνος που το είχε πάρει 5 δολάρια έχει ισόβιο συνταξιοδοτικό πλάνο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Σταλόνε εκτίθεται σε γκαλερί, άλλωστε η μεγάλη δημοσιότητα της ζωγραφικής του ενασχόλησης αριθμεί πάνω από 30 χρόνια, τότε εκεί στα τέλη του '80 όταν προσπάθησε να αποτινάξει κάπως από πάνω την «ρετσινιά» του Ράμπο με μια πιο νεοϋορκέζικης ιντελιγκέντσιας όψη. Μια χαρά ήταν και τότε, μεσούσης και της σφαγής των κριτικών που ακόμα τότε έσκουζαν εναντίον του, ακόμα καλύτερα είναι τώρα που έχει αγκαλιάσει το έργο του και το Κρατικό Μουσείο της Αγίας Πετρούπολης ή το Μουσείο Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης της Νις, που τον έχουν πρόσφατα φιλοξενήσει.

«Είναι μέγιστη τιμή να κρέμεται η δουλειά μου δίπλα σε μερικούς από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες στον κόσμο», λέει.

Η δουλειά του, γερά συνυφασμένη με το κινηματογραφικό του έργο και ιδίως τα alter ego του και το αποτύπωμά τους στην δυτική κουλτούρα, αφήνει το ερώτημα, όπως αρμοστά το θέτει ο Ματίας Ραστόρφερ της Γκμουρζίνσκα Γκάλερι στο Σεν Μόριτς, που βοήθησε στην επιμέλεια της έκθεσης, είναι «γιατί να δείξουμε τέχνη διασημοτήτων. Είναι περί τέχνης η έκθεση ή περί της διασημότητας; Οι άνθρωποι ρωτούσαν το ίδιο και για τον Καρλ Λάνγκερφελντ και τώρα όλα τα μουσεία θέλουν εκθέματά του. Το ίδιο θα συμβεί και με τον Σταλόνε».

Συμφωνία εδώ, αν και ο Sly δεν παρατά βέβαια την κανονική του δουλειά, το director's cut του Rocky IV είναι «εκεί έξω» (και είναι μια καλύτερη/χειρότερη ταινία) και το 4ο Expendables ετοιμάζεται και πάντα καλά να είναι, έχει σπονδυλική στήλη, ταλέντο, έργο και αντοχή που ελάχιστοι πλέον αμφισβητούν.