Mύθος το ρεκόρ περισσότερων λήψεων της «Λάμψης» του Κιούμπρικ

Ο σκηνοθέτης Λι Άνκριτς με ένα βιβλίο του καταρρίπτει όσα λέγονται για την ταινία και τον Κιούμπρικ και βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Mύθος το ρεκόρ περισσότερων λήψεων της «Λάμψης» του Κιούμπρικ

O Λι Άνκριτς είναι σκηνοθέτης του «Toy Story 3» και της «Coco», αν δηλαδή στα animation δεν κάναμε μια εξαίρεση από τη θεωρία του δημιουργού και δεν τα πιστώναμε σε ομαδική δουλειά, θα λέγαμε ότι είναι ένας από τους κορυφαίους Αμερικανούς δημιουργούς που εργάζονται αυτή την στιγμή. Έχει μια εμμονή, που λέτε, όλοι μας έχουμε από μια- μερικοί έχουμε και δύο τέτοιες- κι αυτή είναι η «Λάμψη» του Κιούμπρικ.

Σκάρωσε λοιπόν, μετά από πολλά χρόνια δουλειάς, ένα κτηνώδες βιβλίο για το Making of της ταινίας, το οποίο πωλείται από την Taschen για το ευτελές ποσό των 1.500 δολαρίων και κυκλοφορεί σε μόλις χίλια αντίτυπα. Σε συνέντευξη του ο Άνκριτς ξεκαθάρισε ότι αυτό που χρεώνουν τα Γκίνες στον Κιούμπρικ για τη σκηνή με τις περισσότερες λήψεις στην ιστορία του σινεμά είναι ένας μύθος και ότι υπάρχει μια υπερβολή σε όσα γράφονται για αυτό του το χαρακτηριστικό. «Ο Κιούμπρικ ήθελε οι ηθοποιοί να ξέρουν άριστα τα λόγια τους, ώστε όταν έρχεται η ώρα του γυρίσματος να μην χρειάζεται να τους έχει έγνοια. Kαι του την έδινε που συχνά δεν ήξεραν καλά τα λόγια τους κι αυτό πυροδοτούσε πολλαπλές λήψεις», αναφέρει ο Άνκριτς. «Κάποιες φορές όντως συνέβαινε αυτό, αλλά δεν ήταν ο κανόνας. Πάρτε για παράδειγμα τη σκηνή στις σκάλες με το ρόπαλο, αυτή που υπάρχει στο βιβλίο Γκίνες και θρυλείται ότι προέκυψε μετά από 127 λήψεις. Η πληροφορία αυτή είναι λανθασμένη, προήλθε από ένα μέλος του συνεργείου που δεν ήταν καν στα γυρίσματα εκείνη τη μέρα. Πέραν της υπερβολής, ο Κιούμπρικ εκανε πολλές πρόβες με τους ηθοποιούς πριν ξεκινήσει η κάμερα να γράφει, οπότε πολλοί κατέγραφαν κι αυτές στον αριθμό λήψεων. Και πάλι, όμως, η συγκεκριμένη δεν ανήκει σε αυτές. Το έχω ψάξει διεξοδικά μέσα στα χρόνια, έχω προλάβει ψευδείς πληροφορίες να γεννιούνται και τις έχω δει να θεριεύουν με τον καιρό».

Ο Άνκριτς διευκρίνισε ότι οι περισσότερες λήψεις  στην ταινία σταμάτησαν στον αριθμό 66 και αφορούσαν τη σκηνή που ο Τζακ και η Γουεντι και ο διευθυντής του ξενοδοχείου μπαίνουν στην μεγάλη αίθουσα χορού στην αρχή. Θα λέγαμε ψέματα, αν γράφαμε ότι όσα λέει ο Άνκριτς δεν μας άνοιξαν την όρεξη για να μάθουμε περισσότερα, αλλά δεν μας περισσεύουν 1.500 δολάρια ώστε να ικανοποιήσουμε την περιέργειά μας.