Νέο όνομα, νέο ρεκόρ: Οι 93 τίτλοι που διεκδικούν το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας

Η Ακαδημία ανακοίνωσε τις επίσημες υποβολές των ταινιών για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας (η κατηγορία ήταν γνωστή ως Όσκαρ Ξενόγλωσσης) από τις οποίες θα προκύψει και η τελική πεντάδα.

Νέο όνομα, νέο ρεκόρ: Οι 93 τίτλοι που διεκδικούν το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας

Το σινεμά είναι παγκόσμια γλώσσα και ως απόδειξη 93 χώρες - αριθμός ρεκόρ - υπέβαλαν ταινίες τους στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου για να ληφθούν υπόψη για τις υποψηφιότητες του Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας. Ανάμεσα στη λίστα συναντάμε τίτλους που έχουν ήδη διακριθεί σε κινηματογραφικά φεστιβάλ, νέους δημιουργούς αλλά και οσκαρικούς σκηνοθέτες. Η 92η Απονομή των βραβείων Όσκαρ θα πραγματοποιηθεί νωρίτερα από ποτέ στις 9 Φεβρουαρίου 2020, ενώ η Ακαδημία θα ανακοινώσει τις υποψηφιότητές της στις 13 Ιανουαρίου.

Την Ελλάδα θα εκπροσωπήσει μετά από ομόφωνη απόφαση ειδικής επιτροπής που συγκροτήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού το ντοκιμαντέρ «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις Ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η χώρα μας εκπροσωπείται στον θεσμό με ένα ντοκιμαντέρ. Η ταινία ταξιδεύει σε ένα χωριό του Θεσσαλικού κάμπου που αργοπεθαίνει και παρακολουθεί δύο ξαδέλφια και πέντε γυναίκες, που αποφασίζουν να κάνουν μια νέα αρχή. Με βοήθεια από τη μουσική του Βάγκνερ που παίζουν στα χωράφια και τις ιστορίες που διηγούνται για να πάρουν κουράγιο, επιχειρούν να διεισδύσουν στην παγκόσμια αγορά με τη βιολογική καλλιέργεια ενός παλιού σπόρου ντομάτας. Με χιουμοριστική και ποιητική διάθεση, η ταινία μιλάει για την δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων, την σημασία να βλέπει κανείς την ζωή με διαφορετική ματιά και να επαναπροσδιορίζεται σε δύσκολους καιρούς.

Διαβάστε τη γνώμη του cinemagazine για το «Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες».

Η Γκάνα, η Νιγηρία και το Ουζμπεκιστάν συμμετέχουν για πρώτη φορά στη διαδικασία, ενώ πολλές από τις ταινίες που συναντάμε στη λίστα έκαναν πανελλήνια πρώτη προβολή στο πρόσφατο 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας: το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζον-χο (Ταινία Έναρξης), οι «Άθλιοι» του Λατζ Λι (Βραβείο Κοινού Fischer και Βραβείο της ΠΕΚΚ), το «System Crasher» της Νόρα Φίνγκσαϊντ από τη Γερμανία, η «Αράχνη» του Αντρές Γουντ από τη Χιλή, το ισλανδικό «Μία Λευκή, Λευκή Μέρα» του Χλίνουρ Πάλμασον, η «Καμαριέρα» της Λίλα Αβιλές από το Μεξικό και το αριστουργηματικό «Γη του Μέλιτος» (Χρυσή Αθηνά Καλύτερου Ντοκιμαντέρ) των Λιουμπομίρ Στεφάνοφ και Ταμάρα Κοτέφσκα από τη Βόρεια Μακεδονία.

Το «Πόνος και Δόξα» του δις οσκαρούχου Πέδρο Αλμοδόβαρ, το «Weathering With You» - πρώτη υποψηφιότητα ταινίας κινουμένων σχεδίων της Ιαπωνίας από την εποχή της «Πριγκίπισσας Μονονόκε» του Χαγιάο Μιγιαζάκι - σε σκηνοθεσία Μακότο Σινκάι και το «The Boy Who Harnessed the Wind», σκηνοθετικό ντεμπούτο μεγάλου μήκους του γνωστού ηθοποιού Τσιούετελ Έτζιοφορ, αποτελούν μερικούς από τους πιο γνωστούς τίτλους της λίστας.

Η Ακαδημία θα επιλέξει αρχικά ένα shortlist δέκα ταινιών (Φάση Ι) με εφτά ταινίες να επιλέγονται από τα μέλη της και τρεις από ειδική επιτροπή. Η λίστα αυτή θα ανακοινωθεί 16 Δεκεμβρίου. Στη συνέχεια, όσα μέλη της έχουν δικαίωμα ψήφου και παρακολουθήσει το σύνολο των ταινιών θα διαμορφώσουν την τελική πεντάδα.

Αξίζει να θυμήσουμε πως ο ευχαριστήριος λόγος του πρόσφατου νικητή της κατηγορίας Αλφόνσο Κουαρόν με το «Roma» στη φετινή απονομή, ο οποίος υπογράμμισε το προφανές (στο Μεξικό οι ισπανόφωνες ταινίες δεν είναι ξενόγλωσσες), έδωσε έμπνευση στην Ακαδημία να επικαιροποιήσει την κατηγορία Ξενόγλωσσης και να τη μετονομάσει σε International Feature Film, δηλαδή Διεθνής Ταινία. Τίτλος που ενδεχομένως αλλάξει τη νοοτροπία των μελών της Ακαδημίας στην ψηφοφορία και δώσει το περιθώριο στις διεθνείς παραγωγές να διεκδικήσουν θέση (ή και νίκη) στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας στο μέλλον.

«Σημειώσαμε πως η αναφορά ξενόγλωσση είναι πλέον ξεπερασμένη στην παγκόσμια κινηματογραφική κοινότητα», σχολίασαν οι Λάρι Καρασέβσκι και Ντιάν Γουέγερμαν, συμπρόεδροι της Επιτροπής για τις Διεθνείς Ταινίες. «Πιστεύουμε ότι η Διεθνής Ταινία μεγάλου μήκους αντιπροσωπεύει καλύτερα αυτήν την κατηγορία και προωθεί μια θετική και χωρίς αποκλεισμούς άποψη στην κινηματογραφική παραγωγή, την τέχνη του σινεμά ως παγκόσμια εμπειρία». 

Αναλυτικά η λίστα με τις 93 ταινίες:

Albania, The Delegation, director: Bujar Alimani
Algeria, Papicha, director: Mounia Meddour
Argentina, Heroic Losers, director: Sebastián Borensztein

Armenia, Lengthy Night, director: Edgar Baghdasaryan
Australia, Buoyancy, director: Rodd Rathjen
Austria, Joy, director: Sudabeh Mortezai
Bangladesh, Alpha, director: Nasiruddin Yousuff
Belarus, Debut, director: Anastasiya Miroshnichenko
Belgium, Our Mothers, director: César Díaz
Bolivia, I Miss You, director: Rodrigo Bellott
Bosnia and Herzegovina, The Son, director: Ines Tanovic
Brazil, Invisible Life, director: Karim Aïnouz
Bulgaria, Ága, director: Milko Lazarov
Cambodia, In the Life of Music, directors: Caylee So, Sok Visal
Canada, Antigone, director: Sophie Deraspe
Chile, Spider, director: Andrés Wood

China, Ne Zha, director:Yu Yang

Colombia, Monos, director: Alejandro Landes
Costa Rica, The Awakening of the Ants, director: Antonella Sudasassi Furniss
Croatia, Mali, director: Antonio Nuic
Cuba, A Translator, directors: Rodrigo Barriuso, Sebastián Barriuso
Czech Republic, The Painted Bird, director: Václav Marhoul
Denmark, Queen of Hearts, director: May el-Toukhy
Dominican Republic, The Projectionist, director: José María Cabral
Ecuador, The Longest Night, director: Gabriela Calvache
Egypt, Poisonous Roses, director: Ahmed Fawzi Saleh
Estonia, Truth and Justice, director: Tanel Toom
Ethiopia, Running Against the Wind, director: Jan Philipp Weyl
Finland, Stupid Young Heart, director: Selma Vilhunen
France, Les Misérables, director: Ladj Ly

Georgia, Shindisi, director: Dimitri Tsintsadze
Germany, System Crasher, director: Nora Fingscheidt
Ghana, Azali, director: Kwabena Gyansah
Greece, When Tomatoes Met Wagner, director: Marianna Economou
Honduras, Blood, Passion and Coffee, director: Carlos Membreño
Hong Kong, The White Storm 2 Drug Lords, director: Herman Yau
Hungary, Those Who Remained, director: Barnabás Tóth
Iceland, A White, White Day, director: Hlynur Pálmason

India, Gully Boy, director: Zoya Akhtar
Indonesia, Memories of My Body, director: Garin Nugroho
Iran, Finding Farideh, directors: Azadeh Moussavi, Kourosh Ataee
Ireland, Gaza, directors: Garry Keane, Andrew McConnell
Israel, Incitement, director: Yaron Zilberman

Italy, The Traitor, director: Marco Bellocchio
Japan, Weathering With You, director: Makoto Shinkai
Kazakhstan, Kazakh Khanate. The Golden Throne, director: Rustem Abdrashov
Kenya, Subira, director: Ravneet Singh (Sippy) Chadha
Kosovo, Zana, director: Antoneta Kastrati
Kyrgyzstan, Aurora, director: Bekzat Pirmatov
Latvia, The Mover, director: Davis Simanis
Lebanon, 1982, director: Oualid Mouaness
Lithuania, Bridges of Time, directors: Audrius Stonys, Kristine Briede
Luxembourg, Tel Aviv on Fire, director: Sameh Zoabi
Malaysia, M for Malaysia, directors: Dian Lee, Ineza Roussille
Mexico, The Chambermaid, director: Lila Avilés

Mongolia, The Steed, director: Erdenebileg Ganbold
Montenegro, Neverending Past, director: Andro Martinović
Morocco, Adam, director: Maryam Touzani
Nepal, Bulbul, director: Binod Paudel
Netherlands, Instinct, director: Halina Reijn
Nigeria, Lionheart, director: Genevieve Nnaji
North Macedonia, Honeyland, directors: Ljubo Stefanov, Tamara Kotevska

Norway, Out Stealing Horses, director: Hans Petter Moland
Pakistan, Laal Kabootar, director: Kamal Khan
Palestine, It Must Be Heaven, director: Elia Suleiman
Panama, Everybody Changes, director: Arturo Montenegro
Peru, Retablo, director: Alvaro Delgado Aparicio
Philippines, Verdict, director: Raymund Ribay Gutierrez

Poland, Corpus Christi, director: Jan Komasa
Portugal, The Domain, director: Tiago Guedes
Romania, The Whistlers, director: Corneliu Porumboiu

Russia, Beanpole, director: Kantemir Balagov
Saudi Arabia, The Perfect Candidate, director: Haifaa Al Mansour
Senegal, Atlantics, director: Mati Diop
Serbia, King Petar the First, director: Petar Ristovski
Singapore, A Land Imagined, director: Yeo Siew Hua
Slovakia, Let There Be Light, director: Marko Skop
Slovenia, History of Love, director: Sonja Prosenc
South Africa, Knuckle City, director: Jahmil X.T. Qubeka
South Korea, Parasite, director: Bong Joon Ho
Spain, Pain and Glory, director: Pedro Almodóvar

Sweden, And Then We Danced, director: Levan Akin
Switzerland, Wolkenbruch's Wondrous Journey Into the Arms of a Shiksa, director: Michael Steiner
Taiwan, Dear Ex, directors: Mag Hsu, Chih-Yen Hsu
Thailand, Krasue: Inhuman Kiss, director: Sitisiri Mongkolsiri
Tunisia, Dear Son, director: Mohamed Ben Attia
Turkey, Commitment Asli, director: Semih Kaplanoglu
Ukraine, Homeward, director: Nariman Aliev
United Kingdom, The Boy Who Harnessed the Wind, director: Chiwetel Ejiofor
Uruguay, The Moneychanger, director: Federico Veiroj
Uzbekistan, Hot Bread, director: Umid Khamdamov
Venezuela, Being Impossible, director: Patricia Ortega

Vietnam, Furie, director: Le Van Kiet

Ο Χοακίν Φίνιξ έχει αρχίσει ήδη να μιλά για «Joker 2»9o Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου: Ενημερωθείτε για το πλήρες πρόγραμμα