Το Hollywood Reporter ξεκινά την οσκαρική περίοδο προσκαλώντας τις γυναίκες ηθοποιούς της χρονιάς

Οι αλλαγές στη μετά - #MeToo εποχή, το άγχος και οι φοβίες που δεν τελειώνουν ποτέ, τα στερεότυπα που κάποια στιγμή αλλάζουν. Το Hollywood Reporter ξεκινά τα οσκαρικά roundtables με έξι κυρίες.

Από τον Τάσο Μελεμενίδη
Το Hollywood Reporter ξεκινά την οσκαρική περίοδο προσκαλώντας τις γυναίκες ηθοποιούς της χρονιάς

Το Hollywood Reporter ξεκίνησε χθες την  παραδοσιακή του κάλυψη στην περίοδο των βραβεύσεων με τα roundtables των πιο αξιόλογων συντελεστών της χρονιάς ανά κατηγορία. Οι γυναίκες ηθοποιοί είχαν την τιμητική τους, με έξι από αυτές να ανοίγουν την αυλαία μιλώντας για τους φετινούς τους ρόλους, αλλά κυρίως για μια σειρά αλλαγών που βλέπουν να συντελούνται στον χώρο.

Οι Σκάρλετ Γιοχάνσον, Λουπίτα Νιόνγκο, Λόρα Ντερν, Οκουαφίνα, Τζένιφερ Λόπεζ και Ρενέ Ζελβέγκερ δημιούργησαν μια γιορτή του diversity όπου χρώμα και ηλικία δεν παίζουν κανένα ρόλο, κάτι που φρόντισαν να τονίσουν πολλές φορές στα όσα είπαν στη συνέντευξη, «Όταν ξεκίνησα στις ταινίες, προσπάθησα να πάρω ρόλους σε ρομαντικές κομεντί όπου το στερεότυπο ήταν αποκλειστικά αυτό της λευκής γυναίκας. Βάζοντας μία λατίνα στον πρωταγωνιστικό ρόλο, θέλαμε να αποδείξουμε πως δεν αλλάζει κάτι στη δομή της ταινίας, μπορούσα να παίξω μια γυναίκα όπως οποιαδήποτε άλλη λευική, φτάνοντας μετά από χρόνια στο συμπέρασμα πως το χρώμα δεν έχει σημασία» λέει η Τζένιφερ Λόπεζ, πριν φτάσει στο σήμερα και την ερμηνεία της στο «Hustlers».

«Ήμουν τρομοκρατημένη στην αρχική σκηνή με το pole dancing στην ταινία, άσχετα αν την πρότεινα εγώ. Δεν ήταν σκηνή γραμμένη στο σενάριο, αλλά θέλαμε να δείξουμε πως ο χαρακτήρας μου είναι αυτός που φέρνει τα λεφτά στο μαγαζί. Ειχά μπροστά μου 300 κομπάρσους, σχεδόν όλοι άντρες» είπε η Λόπεζ απαντώντας σε ερώτηση περί φόβου πριν από έναν ρόλο. «Είναι το σύνδρομο του απατεώνα που τρυπώνει μέσα μας πριν το γύρισμα» λέει η Ζελβέγκερ, που υποδύεται φέτος τη Τζούντι Γκάρλαντ στο «Judy». «Η φοβία όπου πιστεύεις ότι είσαι ψεύτικη και πως θα σε καταλάβουν και θα σε απολύσουν. Με τα χρόνια μετατρέπεται απο φοβία σε ευθύνη αλλά είναι πάντα εκεί.»

Η Σκάρλετ Γιοχάνσον αποθέωσε τον Νόα Μπάουμπακ για το γύρισμα της «Ιστορίας Γάμου» όπου πρωταγωνιστεί με τον Άνταμ Ντράιβερ. «Αυτό που ίσως δεν φαίνεται στην ταινία είναι πως κάθε δισταγμός ή ατέλειωτη πρόταση σε αυτή, ήταν ήδη γραμμένα στο σενάριο. Ο Νόα επιμένει πολύ σε αυτό, ακόμη και αν έκανε το γύρισμα σχεδόν εξουθενωτικό σε στιγμές. Δεν είχα πάντως στο παρελθόν αντίστοιχη εμπειρία.»

Η Λόρα Ντερν (που παίζει και αυτή στην «Ιστορία Γάμου») συμφώνησε και πήγε τη σκέψη της Γιοχάνσον ένα βήμα παραπέρα, καθώς συνεργάστηκε και με τη σύντροφό του φέτος, Γκρέτα Γκέργουικ, στο «Little Women». «Είναι και οι δυο τόσο ακριβείς με τις λέξεις γιατί καταφέρνουν και ακούν ένα ρυθμό, μια μουσικότητα πίσω από τη γλώσσα.»

Πηγαίνοντας την κουβέντα στις συνέπειες που είχε το κίνημα #MeToo στον χώρο της ψυχαγωγίας, όλες συμφώνησαν πως έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο προετοιμάζονται πλέον οι παραγωγές .«Έχω ακούσει από έναν άνθρωπο του χώρου να λέει πως αποφεύγει να συναντιέται μονος του με γυναίκες σε επαγγελματικά ραντεβού και φροντίζει να υπάρχει και άλλος στο δωμάτιο ώστε να μην υπάρχει κάποια ασάφεια σε όσα λέγονται» λέει η Ζελβέγκερ. Η πιο πρωτάρα Οκουαφίνα (που ετοιμάζεται για τα Όσκαρ με το «The Farewell») άκουγε ιστορίες της Ντερν και τις Λόπεζ για κάστινγκ σε δωμάτια ξενοδοχείου, παρουσία μόνο του παραγωγού ή του σκηνοθέτη, πρακτικές που πλέον θεωρούνται μή επαγγελματικές.

Μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο του Hollywood Reporter εδώ. Ακολουθούν βίντεο και φωτογραφίες.