«Το Τέρας των Χώκλιν»: Ο Γιώργος Λάνθιμος επιστρέφει με γοτθικό γουέστερν

Η κινηματογραφική μεταφορά του «The Hawkline Monster», που προσπάθησαν για χρόνια να γυρίσουν οι Χαλ Άσμπι και Τιμ Μπέρτον, βρίσκει στο πρόσωπο του Έλληνα σκηνοθέτη τον άνθρωπο που θα το απογειώσει στη μεγάλη οθόνη. 

Από τον Τάσο Μελεμενίδη
«Το Τέρας των Χώκλιν»: Ο Γιώργος Λάνθιμος επιστρέφει με γοτθικό γουέστερν

Λίγους μήνες μετά τα νέα για το «Man in the Rockefeller Suit», που θα τον φέρει για πρώτη φορά στην τηλεόραση, ο Γιώργος Λάνθιμος βρήκε το επόμενο κινηματογραφικό του πρότζεκτ, το «The Hawkline Monster», βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Ρίτσαρντ Μπρότιγκαν που γράφτηκε το 1974 και παρά τις μακροχρόνιες απόπειρες του παρελθόντος δεν έχει μεταφερθεί ως σήμερα στο σινεμά. 

Ο Μπρότιγκαν περιέγραψε την ιστορία του ως «γοτθικό γουέστερν» και σύμφωνα με την ελληνική σύνοψη (κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γράμματα με τίτλο «Το Τέρας των Χώκλιν»):

«Μέσα στην ερημιά των Νεκρών Λόφων, στο ανατολικό Όρεγκον, βρίσκεται η έπαυλη των Χώκλιν, γεμάτη βικτωριανά έπιπλα και πολύτιμους ζωγραφικούς πίνακες. Είναι το σπίτι των δύο δεσποινίδων Χώκλιν που είναι πεντάμορφες, γενναιόδωρες στον έρωτα και πανομοιότυπες. Το σπίτι όμως στεγάζει και έναν ανεπιθύμητο επισκέπτη. Δύο επαγγελματίες δολοφόνοι, ο Γκριρ και ο Κάμερον, αναλαμβάνουν να τον βγάλουν από τη μέση.»

Τη διασκευή του σεναρίου θα αναλάβει, σύμφωνα με το Hollywood Reporter,  ο Τόμπι ΜακΝαμάρα, συνεργάτης του Λάνθιμου στην «Ευνοούμενη». Ο ΜακΝαμάρα μαζί με την Ντέμπορα Ντέιβις ήταν υποψήφιοι για Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για την ταινία του Λάνθιμου, ενώ κέρδισαν το αντίστοιχο BAFTA. Φέτος ανέλαβε τα «πάθη» μιας άλλης Αυλής (είναι ο δημιουργός του «The Great» με την Ελ Φάνινγκ - διαβάστε την γνώμη μας για τη σειρά εδώ) καθώς επίσης και το σενάριο της ντισνεϊκής «Cruela» με την Έμα - ευνοούμενη - Στόουν στο ρόλο της Κρουέλα Ντε Βιλ.

Το βιβλίο «Το Τέρας των Χώκλιν» κουβαλά πίσω του μια μεγάλη ιστορία αποτυχημένων προσπαθειών μεταφοράς στο σινεμά που ξεκίνησε με τη σχεδόν άμεση αγορά των δικαιωμάτων του από τον Χαλ Άσμπι, που δεν μπόρεσε ποτέ να συμφωνήσει με τον συγγραφέα σε ένα τελικό σενάριο, παρά το ότι είχε εξασφαλίσει τους Τζακ Νϊκολσον και Ντάστιν Χόφμαν στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Στις αρχές των '80s, ο σκηνοθέτης το ξαναπροσπάθησε, κλείνοντας τους Τζεφ και Μπο Μπρίτζες χωρίς πάλι ολοκληρώσει το σενάριό του. Μετά τον θάνατό του, το 1988, ο Τιμ Μπέρτον ξεκίνησε να ασχολείται με το υλικό, η παραγωγή έκλεισε τους Κλιντ Ίστγουντ και Τζακ Νίκολσον (ξανά!) όμως και πάλι χάθηκε χρόνος και το σχέδιο δεν έφτασε ποτέ στο στάδιο των γυρισμάτων. 

Έχοντας εξασφαλίσει ξανά τα δικαιώματα, η εταιρία New Regency στράφηκε στον Λάνθιμο σε μια παραγωγή όπου συνδέονται οι Άντριου Τραπάνι («It»), Στίβεν Σνάιντερ («Glass», «Pet Sematary») αλλά και η Element Pictures, η εταιρία πίσω από τον «Αστακό» και τον «Θάνατο του Ιερού Ελαφιού».

To «Songbird» ενδέχεται να είναι η πρώτη εντός πανδημίας παραγωγή στο Λος ΆντζελεςΗ Ακαδημία σκέφτεται να αναβάλει τα Όσκαρ 2021 λόγω της πανδημίας