Το Netflix θέλει να αποφύγει το φεστιβαλικό κύκλωμα για τις οσκαρικές ταινίες του χειμώνα

Θεωρώντας πως οι νέοι κανονισμοί της Ακαδημίας επιτρέπουν αυτό το δικαίωμα, η ψηφιακή πλατφόρμα σκέφτεται να κρατήσει οσκαρικά χαρτιά όπως το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ αποκλειστικά για τους συνδρομητές της.  

Από τον Τάσο Μελεμενίδη
Το Netflix θέλει να αποφύγει το φεστιβαλικό κύκλωμα για τις οσκαρικές ταινίες του χειμώνα

Στην πιο περίεργη χρονιά που διανύει η κινηματογραφική βιομηχανία, η οποία ούτως ή άλλως πορεύονταν πλάι σε ένα κύμα σαρωτικών αλλαγών τα τελευταία χρόνια, η αβεβαιότητα που υπάρχει για τη διεξαγωγή των μεγάλων φεστιβάλ φαίνεται πως φέρνει νέα δεδομένα στο πως θα πορευτούν τα κινηματογραφικά στούντιο, τα οποία ξεκινούσαν απο τον Σεπτέμβριο την προώθηση συγκεκριμένων ταινιών με σκοπό τις οσκαρικές βραβεύσεις. Σε αυτό τον χορό είχε μπει πλέον και το Netflix, που άφηνε ένα παράθυρο κινηματογραφικών προβολών για τις πιο φιλόδοξες ταινίες του για 2 λόγους: πρώτον γιατί κέρδιζε κάτι από όλο αυτό το περίφημο buzz και δεύτερο γιατί έπρεπε να το κάνει με βάση τους κανονισμούς της Ακαδημίας. 

Τα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία έφεραν αρχικά την προσωρινή αλλαγή κανονισμών, με την Αμερικανική Ακαδημία να δέχεται πλέον και την onine πρεμιέρα μιας ταινίας ως κανονική, εφόσον τα σινεμά της χώρας παραμένουν κλειστά. Το ίδιο αναμένεται να ισχύει και τους επόμενους μήνες γιατί ακόμη και αν ένα μέρος των κινηματογράφων της χώρας ανοίξει, το ότι η πλειονότητα θα παραμένει κλειστή είναι κάτι που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Απαλλαγμένο λοιπόν από αυτή την υποχρέωση και με τη σκέψη πως τα φετινά φεστιβάλ του φθινοπώρου θα είναι κάπως «προβληματικά», το Netflix φαίνεται πως αλλάζει την πολιτική του. 

Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Indiewire και της Αν Τόμπσον, η πλατφόρμα ενδέχεται να αγνοήσει όλα τα φεστιβάλ που έφτιαχναν το λεγόμενο φθινοπωρινό buzz που λειτουργούσε ως εφαλτήριο για τις ταινίες που έχουν οσκαρικές βλέψεις. Πρόκειται για ταινίες όπως το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ, το «Hillbilly Elegy» του Ρον Χάουαρντ και το «I’m Thinking of Ending Things» του Τσάρλι Κάουφμαν, τα οποία το δίκτυο σκέφτεται να τα ανεβάσει απευθείας στην πλατφόρμα μόλις είναι έτοιμα και να μην πιέσει τους δημιουργούς τους να τα ολοκληρώσουν γρηγορότερα με σκοπό να πιάσουν συγκεκριμένες φεστιβαλικές ημερομηνίες. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το Netflix αντιπρότεινε τη συμμετοχή σκηνοθετών και ηθοποιών σε κάποιου είδους virtual «συνομιλίας» με το κοινό κάτι που δεν έγινε δεκτό από τα φεστιβάλ που θεωρούν ότι κίνηση promo του Netflix χωρίς οι θεσμοί να έχουν ουσιαστικό όφελος. Όλα αυτά βέβαια αλλάζουν, όπως θα αλλάζει και τους επόμενους μήνες η επικαιρότητα που σχετίζεται με τον Covid-19 και επηρεάζει την πολιτική θεσμών όπως τα φεστιβάλ, αλλά και της Ακαδημίας που δεν το έχει σε τίποτα να απαιτήσει πάλι κινηματογραφικές προβολές στους επόμενους μήνες εφόσον ανοίξουν τα σινεμά.