Το «You Don’t Nomi» χρονογραφεί την πορεία του «Showgirls» από το trash στο cult μέχρι να πεις «Βερσέις»

Ένα νέο ντοκιμαντέρ ρίχνει γυμνό φως στην ένοχη απόλαυση «Showgirls» (1995) του Πολ Βερχόφεν.

Από τον Πάνο Γκένα
Το «You Don’t Nomi» χρονογραφεί την πορεία του «Showgirls» από το trash στο cult μέχρι να πεις «Βερσέις»

 

Ναι, υπήρξαν εποχές που ο Πολ Βερχόφεν δεν κέρδιζε Χρυσές Σφαίρες, δεν συνεργαζόταν με την Ιζαμπέλ Ιπέρ και δεν ήταν Πρόεδρος κριτικών επιτροπών σε ιστορικά ευρωπαϊκά φεστιβάλ. Ήταν οι εποχές που εκείνος ζητούσε να αφήσουμε τις «προκαταλήψεις στην πόρτα» και οι κινηματογράφοι δεν ζητούσαν ταυτότητες: επιστροφή στο 1995 και στο «Showgilrs»!

Η ξεδιάντροπη πλοκή του «Showgirls» παρακολουθεί τη Νόμι, μία ταλαντούχα (;) χορεύτρια σε στριπτιτζάδικο του Λας Βέγκας που αποφασίζει να «καβαλήσει» τους κατάλληλους στύλους με σκοπό να ανέλθει και να αποκτήσει μία θέση στο πιο δημοφιλές στριπ σόου της πόλης, με τον διακριτικότατο (#not) τίτλο «Goddess». Σαν το «Μαύρο Κύκνο» ας πούμε, φτάνει να εξαιρέσεις τις ανατριχιαστικές ερμηνείες, τη νευρώδη σκηνοθεσία, την αριστουργηματική μουσική και γενικά το καλό γούστο. Η Ελίζαμπεθ Μπέρκλεϊ, η αθώα μαθήτρια του «Πριν Χτυπήσει το Κουδούνι» είναι η φιλόδοξη έτοιμη-για-όλα Νόμι Μαλόουν, η Τζίνα Γκέρσον, ένα χρόνο πριν το «Παράνομα Δεμένες», τερματίζει ερμηνευτικά τη λέξη «σκύλα» ως η φτασμένη, πρωτοστριπτιτζού Κρίσταλ Κόνορς και ο Κάιλ ΜακΛάχλαν, ο υποτιθέμενος «περπατημένος» Ζακ, περιφέρεται με μόνιμη απορία για το αν παίζει σε δράμα, κωμωδία, ερωτικό θρίλερ ή παρωδία όλων των παραπάνω. 

Το 1995 και ενώ όλοι ανέμεναν το επόμενο βήμα του σκηνοθέτη που πριν από τρία χρόνια ανέκρινε ηδονοβλεπτικά τη Σάρον Στόουν στο «Βασικό Ένστικτο», ο Βερχόφεν έστησε ένα μπαρόκ γλέντι αμφίβολης αισθητικής που σχολίαζε ειρωνικά την πιο κιτς γεωγραφία του πλανήτη, το Λας Βέγκας και τον γκροτέσκο πληθυσμό του.

Ταινία που θάφτηκε μεγαλοπρεπώς (και άξια) στον καιρό της, απέκτησε με τα χρόνια φανατικό κοινό και καλτ στάτους. Αυτό ακριβώς είναι το θέμα του ντοκιμαντέρ «You Don't Nomi» (εξαιρετικός τίτλος), το οποίο επανεξετάζει την «θεϊκή παρακμή» μέσα από αρχειακό υλικό και συνεντεύξεις κριτικών κινηματογράφου και θαυμαστών της ταινίας.

Δείτε στη συνέχεια το τρέιλερ και την αφίσα του ντοκιμαντέρ.

«Relic»: Η πιο τρομακτική ταινία του φετινού Sundance έχει τρέιλερΟ Αλεξάντρ Ντεσπλά μιλά για τις καινούργιες ταινίες των Γουές Άντερσον και Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο