24 καρέ Ελλάδας: Διεθνείς παραγωγές που επισκέφθηκαν τη χώρα μας [photos]

Με αφορμή το «Ταξίδι στην Ελλάδα» και την περιήγησή του στη χώρα μας, παρουσιάζουμε μια σειρά διεθνών παραγωγών, που κατάφεραν να αποφύγουν συνήθεις κρατικούς σκόπελους και να δουν (ελληνικό) φως στο σελιλόιντ τους.

Από τον Ηλία Δημόπουλο
24 καρέ Ελλάδας: Διεθνείς παραγωγές που επισκέφθηκαν τη χώρα μας [photos]

 

Αναλογικά με την φυσική καλαισθησία και την τουριστική βαρύτητα της χώρας, η Ελλάδα υπολείπεται στον αριθμό των φορών που έχει αποτελέσει φόντο διεθνών παραγωγών. Υπάρχουν αναρίθμητες ιστορίες προβλημάτων που έχουμε δημιουργήσει σε παραγωγούς και συνεργεία - για παράδειγμα στο «Για τα Μάτια σου Μόνο», το Τζέιμς Μποντ του 1981, που θα είχε γυρίσματα στα Μετέωρα, βρέθηκε να ξυπνάει για γύρισμα και να βλέπει τους μοναχούς να έχουν απλώσει τεράστια σεντόνια στο μοναστήρι, που κατέστρεφαν βέβαια τα πλάνα.

Κι αυτό είναι μια μικρή από τις δυσκολίες, μιας και ο βασικός εχθρός των διεθνών παραγωγών ήταν ανέκαθεν σχεδόν η γραφειοκρατία που, ανυπέρβλητη ούσα, οδηγούσε τους παραγωγούς...δίπλα - στην Ιταλία, την Ισπανία, τη Μάλτα, μέρη εξίσου όμορφα και με λιγότερο κρατικό τουπέ. Καλύτερες περίοδοι ήταν αυτές του '50-'60 αλλά και η περί την δεκαετία του '80 εποχή, όπως αποδεικνύεται και από τον αριθμό των τίτλων που παραθέτουμε. Τελευταία φαίνεται να ξαναρχίζουμε να μπαίνουμε στον χάρτη κι ευτυχώς οι συντελεστές του «Ταξίδι στην Ελλάδα» ακούγονται ευτυχείς από την συνεργασία.

  • «Το Παιδί και το Δελφίνι» (1957) του Γιαν Νεγκουλέσκο (Ύδρα - κυρίως - αλλά υπάρχουν πλάνα από Ρόδο, Αργοσαρωνικό, Μετέωρα, Αθήνα, Δήλο)
    «Το Παιδί και το Δελφίνι» (1957) του Γιαν Νεγκουλέσκο (Ύδρα - κυρίως - αλλά υπάρχουν πλάνα από Ρόδο, Αργοσαρωνικό, Μετέωρα, Αθήνα, Δήλο)
  • «Πότε την Κυριακή» (1960) του Ζιλ Ντασέν (Πειραιάς)
    «Πότε την Κυριακή» (1960) του Ζιλ Ντασέν (Πειραιάς)
  • «Τα Κανόνια του Ναβαρόνε» (1961) του Τζ. Λι Τόμσον (Ρόδος)
    «Τα Κανόνια του Ναβαρόνε» (1961) του Τζ. Λι Τόμσον (Ρόδος)
  • «Φαίδρα» (1962) του Ζιλ Ντασέν (Πειραιάς, Ύδρα, Αθήνα)
    «Φαίδρα» (1962) του Ζιλ Ντασέν (Πειραιάς, Ύδρα, Αθήνα)
  • «Συνέβη στην Αθήνα» (1962) του Άντριου Μάρτον (Αθήνα)
    «Συνέβη στην Αθήνα» (1962) του Άντριου Μάρτον (Αθήνα)
  • «Αμέρικα Αμέρικα» (1963) του Ελία Καζάν (Αθήνα)
    «Αμέρικα Αμέρικα» (1963) του Ελία Καζάν (Αθήνα)
  • «Island of Love» (1963) του Μόρτον Ντακόστα (Αθήνα, Ύδρα, Σπέτσες)
    «Island of Love» (1963) του Μόρτον Ντακόστα (Αθήνα, Ύδρα, Σπέτσες)
  • «Αλέξης Ζορμπάς» (1964) Μιχάλης Κακογιάννης (Κρήτη)
    «Αλέξης Ζορμπάς» (1964) Μιχάλης Κακογιάννης (Κρήτη)
  • «Le Casse» (1971) του Ανρί Βερνέιγ (Πειραιάς - κυρίως - με τον Ζαν Πολ Μπελμοντό αλλά και ένα από τα αυτοκινητοκυνηγητά που πρέπει να δεις για να πιστέψεις).
    «Le Casse» (1971) του Ανρί Βερνέιγ (Πειραιάς - κυρίως - με τον Ζαν Πολ Μπελμοντό αλλά και ένα από τα αυτοκινητοκυνηγητά που πρέπει να δεις για να πιστέψεις).
  • «Μια Γυναίκα στο Παράθυρο» (1976) του Πιερ Γκρανιέ-Ντεφέρ (Αθήνα, Δελφοί)
    «Μια Γυναίκα στο Παράθυρο» (1976) του Πιερ Γκρανιέ-Ντεφέρ (Αθήνα, Δελφοί)
  • «Απόδραση στην Αθήνα» (1979) του Τζορτζ Κοσμάτος (Ρόδος - κυρίως)
    «Απόδραση στην Αθήνα» (1979) του Τζορτζ Κοσμάτος (Ρόδος - κυρίως)
  • «Για τα Μάτια σου Μόνο» (1981) του Τζον Γκλεν (Κέρκυρα, Μετέωρα)
    «Για τα Μάτια σου Μόνο» (1981) του Τζον Γκλεν (Κέρκυρα, Μετέωρα)
  • «Η Τρικυμία» (1982) του Πολ Μαζέρσκι (σκηνές στην Αττική)
    «Η Τρικυμία» (1982) του Πολ Μαζέρσκι (σκηνές στην Αττική)
  • «Οι Εραστές του Καλοκαιριού» (1982) του Ράνταλ Κλάιζερ (Σαντορίνη, Μύκονος, Κρήτη)
    «Οι Εραστές του Καλοκαιριού» (1982) του Ράνταλ Κλάιζερ (Σαντορίνη, Μύκονος, Κρήτη)
  • «Ελένη» (1985) του Πίτερ Γέιτς (αναφέρεται αόριστα η Ελλάδα στους τόπους γυρισμάτων, πιθανολογείται να μην υπήρξαν γυρίσματα στην χώρα μας και το ελληνικό χωριό της ταινίας να υλοποιήθηκε στην Ισπανία
    «Ελένη» (1985) του Πίτερ Γέιτς (αναφέρεται αόριστα η Ελλάδα στους τόπους γυρισμάτων, πιθανολογείται να μην υπήρξαν γυρίσματα στην χώρα μας και το ελληνικό χωριό της ταινίας να υλοποιήθηκε στην Ισπανία).
  • «Απέραντο Γαλάζιο» (1988) του Λικ Μπεσόν (Ίος, Αμοργός)
    «Απέραντο Γαλάζιο» (1988) του Λικ Μπεσόν (Ίος, Αμοργός)
  • «Ιστορίες της Νέας Υόρκης - Η Ζωή Χωρίς την Ζόε» (1989) του Φράνσις Φορντ Κόπολα (Αθήνα)
    «Ιστορίες της Νέας Υόρκης - Η Ζωή Χωρίς την Ζόε» (1989) του Φράνσις Φορντ Κόπολα (Αθήνα)
  • «Σίρλεϊ Βάλενταϊν» (1989) του Λιούις Γκίλμπερτ (Μύκονος)
    «Σίρλεϊ Βάλενταϊν» (1989) του Λιούις Γκίλμπερτ (Μύκονος)
  • «Μεντιτερανέο» (1991) του Γκαμπριέλε Σαλβατόρε (Καστελλόριζο)
    «Μεντιτερανέο» (1991) του Γκαμπριέλε Σαλβατόρε (Καστελλόριζο)
  • «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» (2001) του Τζον Μάντεν (Κεφαλλονιά)
    «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» (2001) του Τζον Μάντεν (Κεφαλλονιά)
  • «Λάρα Κρόφτ Τουμπ Ρέιντερ: Το Λίκνο της Ζωής (2003) του Γιαν ντε Μποντ (Σαντορίνη)
    «Λάρα Κρόφτ Τουμπ Ρέιντερ: Το Λίκνο της Ζωής (2003) του Γιαν ντε Μποντ (Σαντορίνη)
  • «Μάμα Μία» (2008) της Φιλίντα Λόιντ (Σκόπελος)
    «Μάμα Μία» (2008) της Φιλίντα Λόιντ (Σκόπελος)
  • «Πριν τα Μεσάνυχτα» (2013) του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ (Μεσσηνία)
    «Πριν τα Μεσάνυχτα» (2013) του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ (Μεσσηνία)
  • «Τα Δύο Πρόσωπα του Ιανουαρίου» (2014) του Χοσέιν Αμινί (Κρήτη, Αθήνα)
    «Τα Δύο Πρόσωπα του Ιανουαρίου» (2014) του Χοσέιν Αμινί (Κρήτη, Αθήνα)
Μια αξέχαστη νύχτα στο «καλύτερο drive-in στον κόσμο» με το «American Graffiti»Εντυπωσιακό διήμερο με Αλμοδόβαρ και «Rocky Horror» στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων [photos]