Κάννες 2022: Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ μιλά αποκλειστικά στο cinemagazine.gr για την εμπειρία του γυρίσματός του στην Ελλάδα

Μια μέρα πριν την ανακοίνωση των βραβείων και του Χρυσού Φοίνικα των Καννών για φέτος, διεκδικητής του οποίου είναι και το ελληνικής συμπαραγωγής «Crimes of the Future», ο Καναδός δημιουργός του φιλμ μοιράστηκε μαζί μας όσα συνέβησαν στη διάρκεια των γυρισμάτων, πέρσι το καλοκαίρι στην Αθήνα.

Αποστολή στις Κάννες: Λουκάς Κατσίκας
Κάννες 2022: Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ μιλά αποκλειστικά στο cinemagazine.gr για την εμπειρία του γυρίσματός του στην Ελλάδα

Το ότι είχαμε το σπάνιο προνόμιο να φιλοξενήσουμε στη χώρα μας μια υψηλού προφίλ παραγωγή όπως είναι το «Crimes of the Future» και έναν δημιουργό όπως ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, για μερικούς από εμάς που θαυμάζουμε εξακολουθητικά το σινεμά του σπουδαίου Καναδού σκηνοθέτη αυτό μοιάζει με μακρινό όνειρο. Να όμως που το όνειρο έγινε πραγματικότητα, χάρη στην αποφασιστική συνδρομή της ελληνικής εταιρείας Argonauts S.A. και του Πάνου Παπαχατζή ο οποίος ανέλαβε χρέη συμπαραγωγού στο φιλμ και μαζί με μια φιλότιμη (και ικανότατη) ομάδα ανθρώπων δημιούργησε τις συνθήκες ώστε το γύρισμα του να γίνει με τον πιο επιθυμητό τρόπο.

Μια ημέρα μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στις Κάννες, και στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, μου δόθηκε η ευκαιρία να συναντήσω τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ στο πλαίσιο μιας ημίωρης συζήτησης (θα την διαβάσετε αναλυτικά όταν πλησιάζει η έξοδος του φιλμ στις ελληνικές αίθουσες) κατά τη διάρκεια της οποίας η αναφορά στα γυρίσματα που έγιναν πέρσι στην Αθήνα ήταν εκτενής. Μάλιστα η ερώτησή μου στον σκηνοθέτη ήταν πιο πολύ μια δήλωση απορίας και θαυμασμού καθώς το «Crimes of the Future» γυρίστηκε πέρσι τον Αύγουστο στην Αθήνα και την Ελευσίνα, στη διάρκεια ενός από τα πιο δύσκολα καλοκαίρια που έχουμε ζήσει στη χώρα μας.

Φωτογραφία από το κόκκινο χαλί της πρεμιέρας με τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ να πλαισιώνεται από το βασικό καστ της ταινίας

«Το γύρισμα στην Αθήνα στάθηκε ένα από τα πιο αρμονικά και βαθύτατα ικανοποιητικά που μου έχουν τύχει»

«Νομίζω ότι το περιγράφετε πολύ σωστά», μου απαντά χαμογελαστός ο Κρόνενμπεργκ, «αν και είναι πολύ δύσκολο να συνοψίσει κανείς αυτό που επικρατούσε σε εκείνη τη δεδομένη στιγμή. Σας θυμίζω ότι η θερμοκρασία κόντευε να φτάσει τους 45 βαθμούς κελσίου, η ζέστη ήταν καθημερινά ασφυκτική, υπήρχαν οι θλιβερές φωτιές που έκαιγαν εκείνο τον καιρό την Εύβοια, η ατμόσφαιρα στην Αθήνα ήταν αποπνικτική και ζοφερή. Και βέβαια υπήρχε η πραγματικότητα της πανδημίας. της ανάγκης σχολαστικής τήρησης των υγειονομικών μέτρων για την προστασία όλων μας. Αν μου λέγατε τότε ότι αυτές δεν είναι συνθήκες για να πραγματοποιήσει κάποιος μια ταινία, θα συμφωνούσα απολύτως μαζί σας. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω, όμως, ότι παρά τις αντιξοότητες αυτές, το γύρισμα του φιλμ στάθηκε ένα από τα πιο αρμονικά και βαθύτατα ικανοποιητικά που μου έχουν τύχει».

Σε τι οφείλεται αυτό; «Κοιτάξτε, υπήρχε ένα συνεργείο ανθρώπων που είχαν κάθε καλή διάθεση και κάθε ικανότητα προκειμένου να μας κάνουν να νιώσουμε εξαιρετικά ευπρόσδεκτοι και να διευκολύνουν τη διαδικασία. Ο Πάνος (Παπαχατζής) και σύσσωμη η ελληνική ομάδα συνεργάστηκαν με το καναδικό συνεργείο επιδεικνύοντας φοβερό επαγγελματισμό και ετοιμότητα στο να αντιμετωπίζουμε κάθε είδους πρόβλημα. Η συνδρομή τους υπήρξε καταλυτική. Μάλιστα ήταν πολύ συγκινητικό που αρκετοί από τους ανθρώπους αυτούς είχαν την καλή διάθεση να έρθουν στις Κάννες για να παραστούν στην πρεμιέρα της ταινίας και να τη στηρίξουν. Το βρίσκω πολύ γλυκό και ενθαρρυντικό από μέρους τους. Και ξέρετε, ολοκληρώσαμε τα γυρίσματα εν μέσω πανδημίας χωρίς να σημειωθεί κανένα κρούσμα ανάμεσα στα μέλη της πολυπληθούς μας ομάδας. Είναι πολύ σημαντικό αυτό». 

Διαβάστε την κριτική μας για την ταινία «Crimes of the Future» εδώ.

Το χειροκρότημα του κοινού μετά την παγκοσμια πρεμιέρα της ταινίας στο Φεστιβάλ

Διαβάστε ακόμη:
Κάννες 2022: Στον αστραφτερό και πυρετικό «Elvis» του Μπαζ Λούρμαν ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός

Κάννες 2022: Το «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα είναι μια πολύχρωμη κι εξωτική ματιά πάνω σε ένα σινεμά υπό εξαφάνιση
Κάννες 2022: Ο Κριστιάν Μουνγκίου έχει ένα-δυο πράγματα να πει για την πολιτική ορθότητα

Βραβείο Canal+ στις Κάννες για την μικρού μήκους της Εύης Καλογηροπούλου «Στον Θρόνο του Ξέρξη»
Κάννες 2022: Στο «Crimes of the Future» ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ βρίσκει σε ελληνικό έδαφος τον παλιό, καλό εαυτό του
Συναγερμός ή ψυχραιμία; Συμπόσιο δημιουργών στις Κάννες για την κατάσταση του κινηματογράφου σήμερα

Κάννες 2022: Το «R.M.N.» είναι η πιο παράδοξη και μαζί μετέωρη ταινία του Κριστιάν Μουνγκίου μέχρι σήμερα
Κάννες 2022: Στο «Decision to Leave» o Παρκ Τσαν-Γουκ μιξάρει νεο-νουάρ, ρομάντζο και μελό
Κάννες 2022: Ο Έστλουντ πλοηγεί το «Triangle of Sadness» σ’ ένα σπαρταριστά ταξικό τρίγωνο του διαβόλου
Κάννες 2022: Το «Brother and Sister» του Αρνό Ντεπλεσάν είναι ένα φορτηγό με σπασμένα φρένα
Κάννες 2022: Με το φαντασμαγορικό «Three Thousand Years of Longing» ο Τζορτζ Μίλερ υπογράφει τις δικές του «Χίλιες και Μία Νύχτες»
 
Κάννες 2022: Το «Scarlet» του Πιέτρο Μαρσέλο θα το ζήλευε κι ο Ζακ Ντεμί
Κάννες 2022: «Armageddon Time», μια ήσυχη, αυστηρά προσωπική ιστορία ενηλικίωσης από τον Τζέιμς Γκρέι
Κάννες 2022: Η μεγάλη φεστιβαλική επιστροφή του Τομ Κρουζ και όσα είπε στη συνέντευξη καριέρας που παραχώρησε
Κάννες 2022: Αποθεωτική έναρξη με Ζελένσκι και Ζόμπι
Ενημερωθείτε αναλυτικά για το πρόγραμμα του 75ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών
Η Ελλάδα στις Κάννες: Η ελληνική παρουσία στο 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών

Βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ανταποκρίσεις, κριτικές, νέα και αφιερώματα του φετινού Φεστιβάλ Καννών εδώ: www.cinemagazine.gr/cannes_2022/

Το ΣΙΝΕΜΑ / cinemagazine.gr ταξιδεύει στις Κάννες με την AEGEAN και σας προσφέρει καθημερινές ανταποκρίσεις. Το 75o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών διεξάγεται μεταξύ 17 - 28 Μαΐου 2022.