«Εκτός ελέγχου» η «Φάλαινα» του Αρονόφσκι (Ελληνικό box-office, Tετραήμερο 26.01.23 - 29.01.23)

Η πτώση στα συνολικά εισιτήρια (84.328 από 92.675) ήταν αναμενόμενη από τις ταινίες που κυκλοφόρησαν την περασμένη Πέμπτη. Κτηνώδη τα κρατήματα της «Φάλαινας», που χτυπάει την πόρτα της κατοστάρας, ο Τζέραρντ Μπάτλερ τράβηξε μέρος του κοινού των mulitplex, το «Aftersun» αύξησε (!) το κοινό του, ενώ η «Χώρα του Θεού» είχε ένα πάρα πολύ ενθαρρυντικό άνοιγμα.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
«Εκτός ελέγχου» η «Φάλαινα» του Αρονόφσκι (Ελληνικό box-office, Tετραήμερο 26.01.23 - 29.01.23)

Την περασμένη εβδομάδα, που η «Φάλαινα» ήταν ακόμα στα 50.448, γράφαμε ότι πάει σφαίρα για νούμερα «Πατέρα» και ότι εκτιμούμε ότι θα τα ξεπεράσει. Ο «Πατέρας είχε κλείσει με 83.569 εισιτήρια το δύσκολο καλοκαίρι του 2021. Ε, λοιπόν, όχι απλά θα τα ξεπεράσει, όπως όλα δείχνουν, πιάνει κατοστάρα και ποιος ξέρει που θα σταματήσει. Mόλις 3% η πτώση της και είναι πραγματικά πολύ ενθαρρυντικό ότι αυτά τα νούμερα έρχονται από μια ταινία του είδους της . Πέρα από το εμφανώς θετικό word of mouth της, αν μας ρωτάτε, βοηθά και το crossover appeal της, καθώς πιάνει το νευραλγικό κοινό των 18 με 34, σηκώνει όμως και από τον καναπέ τους 35+, κάποιοι από τους οποίους μεγάλωσαν μαζί με τον Αρονόφσκι και τον ακολουθούν. 

Τηρουμένων των αναλογιών, αντίστοιχες επιδόσεις έχει και το «Aftersun», το οποίο αυτή την εβδομάδα είχε άνοδο (!), κόβοντας 2.252 εισιτήρια, έναντι των 2.028 που είχε σημειώσει το προηγούμενο τετραήμερο. Μακάρι να υπάρξουν κι άλλα σουξέ arthouse προσανατολισμού με αντίστοιχες επιδόσεις. Μιλώντας για arthouse hits, αυτό το τετραήμερο «Η Χώρα του Θεού» σε μόλις 6 αθηναϊκές αίθουσες και μάλιστα σε μονές, απογευματινές προβολές, έκοψε 1.763 εισιτήρια. Αυτή την Πέμπτη ανοίγει και στη Θεσσαλονίκη, όπου προβλήθηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ τον Νοέμβριο και έχει χτίσει ήδη το buzz της, οπότε καθόλου δεν θα εκπλαγούμε αν το ερχόμενο τετραήμερο δούμε ανάλογο (ή και μεγαλύτερο) αριθμό εισιτηρίων.

Από τις υπόλοιπες νέες κυκλοφορίες, ο Τζέραρντ Μπάτλερ, ως μοναδική νέα επιλογή για το κοινό των multiplex, τα πήγε αρκετά καλά, μειώνοντας και τον «κύκλο εργασιών» του Γκάι Ρίτσι, που έχει φτάσει τα 51.180 και είναι, αναμφίβολα, ένα από τα σουξέ του χειμώνα. Η «Μπελ: Ο Δράκος και η Πριγκίπισσα» έκοψε περίπου όσα και το «Dragonball» πριν λίγες εβδομάδες, το οποίο είχε και χτισμένη fanbase. Mε τέτοια νούμερα, στο μέλλον θα βλέπουμε λιγότερα anime στις αίθουσες και περισσότερα φιλμ τύπου «Η Μικρή Πυροσβέστης» που είχε πτώση μόλις 3%, έχει φτάσει ήδη τα 17.800, θα περάσει με άνεση τα νούμερα των «φρουφρούληδων», δυνητικά θα μπορούσε ακόμα και να πλησιάσει εκείνα του «Ταντ», του περσινού πρωταθλητή της Β΄Εθνικής Κινουμένων Σχεδίων (σύνολο: 42.393). Όσο για το «Joyland», θα το βοηθούσε μια υποψηφιότητα για ξενόγλωσσο Όσκαρ, μα αυτή δεν ήρθε ποτέ κι έτσι περιορίστηκε σε ένα χλιαρό 818 από 4 αίθουσες – χλιαρό με βάση τα δεδομένα του τελευταίου μήνα.

Η «Βαβυλώνα» άρεσε εμφανώς περισσότερο στο ελληνικό κοινό από όσο έξω, χωρίς όμως να έχει και το word of mouth και την κίνηση που θα πείσει τις αίθουσες να διατηρήσουν μια ταινία τόσο μεγάλης διάρκειας στις εβδομάδες που θα έρθουν. Και επειδή βλέπουμε τι γίνεται στον προγραμματισμό, δεν μπορούμε να μην κάνουμε έκκληση να μην γίνει το ίδιο λάθος που επαναλαμβάνεται εδώ και δυο έτη τον Νοέμβριο μετά από έναν δυνατό Οκτώβριο. Το ότι φούντωσαν οι δουλειές στα σινεμά δεν σημαίνει ότι είναι ευκαιρία να βγάλουμε ότι έχει ξεμείνει από πακέτα και τις υποχρεώσεις του MEDIA. Ο κόσμος δεν είναι χαζός, αν η αγορά τονώθηκε, οφείλεται στους τίτλους και όχι στο ότι το χειμερινό σινεμά ανέβηκε και πάλι ψηλά στις προτιμήσεις του. Η ερχόμενη Πέμπτη, πάντως, έχει Αστερίξ κάτι που δεδομένα θα ανεβάσει το σύνολο των εισιτηρίων. 

  
1. «Η Φάλαινα», 15.778 εισιτήρια, 87 οθόνες (Σύνολο, 75.723)
2. «Εκτός ελέγχου», 11.364 εισιτήρια, 62 οθόνες
3. «Avatar: The Way of Water», 10.513 εισιτήρια, 55 οθόνες  (Σύνολο: 405.372)
4. «Παπουτσωμένος γάτος: Η τελευταία επιθυμία», 8.548 εισιτήρια, 66 οθόνες (Σύνολο, 121.127)
5. «Η μικρή πυροσβέστης», 8.370 εισιτήρια, 84 οθόνες (Σύνολο: 17.800)
6. «Βαβυλώνα», 7.782 εισιτήρια, 57 οθόνες (Σύνολο, 25.868)
7. «Operation Fortune: Η μεγάλη απάτη», 3.090 εισιτήρια, 21 οθόνες (Σύνολο, 51.810)
8. «Πίσω από τις θημωνιές», 2.346 εισιτήρια, 31 οθόνες (Σύνολο: 7.166 )
9. «Aftersun», 2.252 εισιτήρια, 13 οθόνες  (Σύνολο: 24.549)
10. «Μπελ: Ο δράκος και η πριγκίπισσα», 2.232 εισιτήρια, 61 οθόνες 

Σαμ Μέντες και Ολίβια Κόλμαν μιλούν στο ΣΙΝΕΜΑ για την «Αυτοκρατορία του Φωτός»(Α)Κατάλληλοι Ελληνικοί Τίτλοι: Οι ταινίες του 2022 (μέρος Α)