Στην Ελλάδα αγαπάμε τον Βέντερς (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 22/02/24 - 25/02/24)

Είμαστε μια από τις ελάχιστες αγορές στον κόσμο που μπορεί να δεις στην πρώτη θέση του box-office και μια ταινία με τη σφραγίδα του Βιμ Βέντερς - και μπράβο μας. Κατά τα λοιπά, τα συνολικά εισιτήρια βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση. Το γράφουμε τακτικά και θα συνεχίσουμε να το γράφουμε: όταν η τιμή του εισιτηρίου γίνεται αδικαιολόγητα υψηλή, μοιραία το κοινό γίνεται επιλεκτικό και η μπάλα παίρνει και αίθουσες με λογικές τιμές, λόγω (και) του παγιωμένου ελλείμματος πληροφόρησης.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Στην Ελλάδα αγαπάμε τον Βέντερς (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 22/02/24 - 25/02/24)

Με τα συνολικά εισιτήρια να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση – θα το κάνουμε κορνίζα, όταν η τιμή του εισιτηρίου σε πολλούς κινηματογράφους είναι υπερβολικά υψηλή, μοιραία το κοινό γίνεται επιλεκτικό- δυο νέες κυκλοφορίες, η επιστροφή ενός παλιού αγαπημένου και μια βλοσυρή ταινία τρόμου, βοήθησαν να τηρήσουμε τα προσχήματα. Στην κορυφή του box-office, λοιπόν, βρίσκεται η νέα ταινία του Βιμ Βέντερς, οι «Υπέροχες Μέρες». Πολλά λέγονται για την ελληνική αγορά, μα δεν υπάρχουν πολλές άλλες που θα βρεις Βέντερς στην πρώτη θέση του box-office – και μπράβο μας. Το word of mouth είναι θετικότατο, που σημαίνει ότι η ταινία έχει πολύ δρόμο ακόμα μπροστά της. 

Η άλλη κυκλοφορία που αναφέρουμε είναι το «When Evil Lurks». Η έλλειψη ταινιών τρόμου στα multiplex, σε συνδυασμό με τις θετικότερες από το σύνηθες κριτικές για το είδος, έφεραν ένα καλό άνοιγμα. Και λέμε καλό και όχι συμπαθητικό, γιατί είναι ξενόγλωσση ταινία τρόμου, γιατί το promo υλικό παραπέμπει σε θέαμα απευθυνόμενο σε πιο σκληροπυρηνικούς φαν του είδους και όχι στο κοινό των multiplex κι επειδή ένα μεγάλο μέρος σινεφίλ το έχει δει ήδη. Το άνοιγμα του «When Evil Lurks» ανοίγει τον δρόμο για να δούμε περισσότερες ταινίες του είδους στα σινεμά στο μέλλον, πέρα από τις στουντιακές που πάντα βρίσκουν τον δρόμο για την αίθουσα – τι θα γίνει με το «Late Night with the Devil»;  Να σημειωθεί ότι το άνοιγμα σε υπερβολικά πολλές αίθουσες στην επαρχία έριξε τον μέσο όρο της ταινίας. Για να δούμε τι κρατήματα θα έχει τις επόμενες μέρες.

Ανάμεσά στις δυο ταινίες βρίσκεται το «Λατρεύω να σε Μισώ», το οποίο αναδεικνύεται σε μεσαία επιτυχία του είδους με 47.150 εισιτήρια. Το «Poor Things» βρίσκεται στα 405.381 και συνεχίζει. Με ένα ποσοτικά γερό σπρώξιμο από τα Όσκαρ, να δείτε που θα μπορούσε να προσπεράσει ακόμα και τον «Οπενχάιμερ» και τη «Φόνισσα». Ελλείψει σοβαρής αντιπρότασης, οι «Γάτες στο Μουσείο» μονοπωλούν το οικογενειακό κοινό, με νούμερα που θεμελιώνουν το status τους ως μέγα σουξέ στην κατηγορία του animation Β’ Εθνική. Αναλογικά τα πήγαν απείρως καλύτερα από το στουντιακό «Ταξίδι για Πάπιες», που θα ξεπεράσει ασθμαίνοντας τα 70 χιλιάδες εισιτήρια, μακριά από την κατοστάρα, την οποία πλησιάζει η ντισνεϊκή «Ευχή» - επίσης χλιαρή επίδοση. Τα «Παιδιά του Χειμώνα» βρίσκονται στα 71.744 εισιτήρια. Κάποιοι αναλυτές το δίνουν ως ισχυρό αουτσάιντερ στα επερχόμενα Όσκαρ. Δύσκολο, με δεδομένη την επέλαση του «Οπενχάιμερ», μα αν έρθει αυτή η νίκη, θα φέρει μαζί της και την κατοστάρα. Και πάλι, πρόκειται για μεγάλη (και πολύ ευχάριστη) επιτυχία.

Στον πόλεμο των περιπετειών που απευθύνονται στις επονομαζόμενες red states, το νευρώδες «Land of Bad» κέρδισε εύκολα και δίκαια το  αφόρητο «Red Right Hand» (1.041 εισιτήρια), ενώ ο «Μπομπ Μάρλεϊ μας χαιρετάει γρήγορα, με μόλις 1.943 εισιτήρια αυτή την εβδομάδα και ένα σύνολο 11.124. Να παρατηρήσουμε ότι για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα μόνο η πρώτη ταινία του top-10 σημείωσε πενταψήφιο αριθμό εισιτηρίων. Η επιστροφή στον πλανήτη Αράκις την ερχόμενη εβδομάδα θα λειτουργήσει ως τσιρότο, αλλά χρειάζονται γενναίες, συλλογικές αποφάσεις, ξεκινώντας από την τιμή του εισιτηρίου, αλλιώς θα έχουμε δράματα μέχρι να ανοίξουν οι θερινοί κινηματογράφοι. 

Δείτε το top-10:

1.Yπέροχες Μέρες – 10.896 εισιτήρια, 38 οθόνες
2. Λατρεύω να σε Μισώ- 7.662 εισιτήρια, 46 οθόνες (Σύνολο: 47.150)
3. Εκεί που το Κακό Παραμονεύει – 7.410, 55 οθόνες
4. Poor Things – 6.344 εισιτήρια, 47 οθόνες (Σύνολο: 405.381)
5.Γάτες στο Μουσείο – 5.130 εισιτήρια, 46 οθόνες (Σύνολο: 37.627)
6.Άγνωστοι Μεταξύ μας – 4.784 εισιτήρια, 32 οθόνες (Σύνολο: 16.058)
7.Τα Παιδιά του Χειμώνα – 4.552 εισιτήρια, 41 οθόνες (Σύνολο: 71.744)
8.Madame Web – 3.698 εισιτήρια, 42 οθόνες (Σύνολο: 17.202)
9. Μάγια η Μέλισσα: Η Χρυσή Σφαίρα – 2.435 εισιτήρια, 54 οθόνες (Σύνολο: 12.750)
10. Εμπόλεμη Ζώνη – 2.150 εισιτήρια, 27 οθόνες

Απόβαση στον Αρράκις: Το ΣΙΝΕΜΑ στη Συνέντευξη Τύπου του «Dune: Μέρος Δεύτερο»«Ζώνη» Ενδιαφέροντος»: Πώς ο Γκλέιζερ προσέγγισε ψέματα και αλήθεια με τους ηθοποιούς του