Κάπως έτσι ξεκίνησε άλλη μια μάχη, που όσο και να μην θέλεις να είσαι ηττοπαθής χρειάζεται απόθεμα ελπίδας για να πιστεύεις ότι μπορεί να κερδηθεί.
Τίλι Νόργουντ είναι το όνομα μιας δημιουργίας Τεχνητής Νοημοσύνης, μια «ηθοποιός» (ίσως πρέπει να μπει «το» ηθοποιός, αλλά μην έχουμε μπερδέματα), της οποίας η Δόκτωρ Φράνκενσταϊν - δημιουργός, η Ελίν Βαν ντερ Βέλντεν, μέσω της εταιρείας της, Particle 6 Productions, προσφάτως διεμήνυσε ότι η Τίλι έχει πολλές προτάσεις από ατζέντηδες (αυτή η κατάρα).
Στο Χόλιγουντ ακολούθησε κάτι ανάμεσα σε παγωμάρα και οργή, και τα δύο φτιάχνουν κάτι σε απελπισία, μιας και -όπως σε τόσα άλλα πράγματα- άνθρωποι που μπορούν κάνουν αυτό που θέλουν TO KANOYN και κάπως κάπου κάποτε κάποιος βρίσκεται να το ενθαρρύνει, χρηματοδοτήσει, λανσάρει, μετατρέψει σε μόδα και εν τέλει εισάγει στις ζωές μας ως κάτι που ανέκαθεν χρειαζόμασταν αλλά δεν το ξέραμε.
Το Σωματείο των Ηθοποιών εξανίσταται: «Η δημιουργία είναι και πρέπει να παραμείνει ανθρωποκεντρική. Είμαστε ενάντια στην αντικατάσταση των ανθρώπων από συνθετικά. Να είμαστε σαφείς: Η Τίλι Νόργουντ δεν είναι ηθοποιός. Είναι χαρακτήρας συντεθειμένος από ένα πρόγραμμα το οποίο εξασκήθηκε πάνω στη δουλειά αμέτρητων επαγγελματιών ηθοποιών και μάλιστα χωρίς άδεια ή αποζημίωση. Δεν έχει ζωή από την οποία να αντλήσει, δεν έχει συναίσθημα και απ' όσο βλέπουμε το κοινό δεν ενδιαφέρεται να παρακολουθεί cg περιεχόμενο απομακρυσμένο από την ανθρώπινη εμπειρία. Δεν λύνει κανένα πρόβλημα, δημιουργεί ένα πρόβλημα κλεμμένων ερμηνειών και διακινδυνεύει την βιωσιμότητα ανθρώπων καθώς απαξιώνει την ανθρώπινη καλλιτεχνία.»
Μια καλή και συνάμα ατελής απάντηση, καθώς στο κάτω-κάτω είναι ένα συνδικαλιστικό σωματείο που έχει να υπεραπιστεί εργασιακά δικαιώματα. Όμως η αμφισβήτηση των δικαιωμάτων αυτών είναι η συνέπεια και όχι η ρίζα του προβλήματος, την οποία ρίζα ίσως εύκολα μπορούμε να εντοπίσουμε (ο καπιταλιστικός συνδυασμός της αμετροεπούς τεχνολογικής και οικονομικής δυνατότητας παρέα με την ανερμάτιστη, τελικά απαίδευτη, στάση μας απέναντι σε κάθε τι νέο), αλλά είναι μάλλον πια αδύνατον να υπερνικήσουμε. Κάποιοι θα πουν πρώτοι ένα «δεν φταίει το νέο προϊόν, φταίει η χρήση του», όλο και κάποιοι παραγωγοί θα δουν το οικονομικό όφελος, όλο κι ένα κοινό θα βρίσκεται να πληρώνει/καταναλώνει (κοινό για το οποίο ήδη δεν έχει σημασία η ανθρωποκεντρικότητα και ό,τι αυτή σημαίνει), όλο και κάποιοι θα βρεθούν να χαρακτηρίσουν απόψεις σαν και την παραπάνω «σκοταδιστικές» και «αντιδραστικές», ε βουά λα. Φτάσαμε στον κόσμο της Τίλι Νόργουντ.
Η δημιουργός της ΤΝ σύνθεσης απολογείται και υπεραμύνεται: «Η Τίλι δεν αντικαθιστά ένα ανθρώπινο πλάσμα, είναι μια δημιουργία, ένα κομμάτι τέχνης. Είναι ένα εργαλείο, ένα νέο πινέλο. Όπως το animation, το κουκλοθέατρο, όπως το CGI άνοιξε νέες δυνατότητες χωρίς να χτυπήσει το live acting, η ΤΝ προσφέρει έναν ακόμα τρόπο να φανταστείς και να χτίσεις ιστορίες.»
Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε - άσε που είναι ανακριβές το λεγόμενό της. Πάντως είναι πάνω από 30 χρόνια που ξεκίνησαν οι ΤΝ οντότητες, απλώς δεν είχαν χαρακτηριστικά και πρωταγωνιστικές φιλοδοξίες. Τώρα έχουν και δικές τους σελίδες στο social - όπως και στην Μουσική (και αλλού) υπάρχουν «μπάντες» και «συνθέτες» που δεν υπάρχουν παρά στον ΤΝ κόσμο εισβάλλοντας ανενόχλητα στον δικό μας. Έχουν ακόμα και εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους. Σύντομα πολλοί από αυτούς τους ακολούθους θα είναι επίσης ΤΝ δημιουργίες. (Κάπου πρέπει να υπάρχει μια καλή ιδέα για κωμωδία σε όλο αυτό. Ιδίως στην σκέψη ότι θα σύντομα θα λατρεύεται μια ΤΝ οντότητα που δεν θα ξέρουμε ότι είναι ΤΝ οντότητα.)
Άντε και καλή μας τύχη, λοιπόν, όχι ότι την δικαιούμαστε. Όταν πάντως η Έμιλι Μπλαντ είδε μια εικόνα της Τίλι σε πρόσφατο podcast, έπαθε ένα σοκ, την κατέλαβε ένας τρόμος: «Αν με απογοητεύει; Δεν ξέρω πώς ακριβώς να το απαντήσω αυτό, εκτός ίσως από το πόσο τρομακτικό είναι αυτό. Μιλάς σοβαρά; Είναι ΤΝ αυτό; Ω Θεέ μου, τη γαμήσαμε. Είναι πολύ-πολύ τρομακτικό. Ατζέντηδες μην το κάνετε αυτό, μην. Σταματήστε. Σας παρακαλώ σταματήστε να κόβετε την ανθρώπινη σύνδεση.»
Famous last words.