Αυλαία για το επετειακό Φεστιβάλ

Το 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης άνοιξε αυλαία με μια τελετή έναρξης επετειακού χαρακτήρα που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στο Ολύμπιον, σε σκηνοθεσία Άγγελου Φραντζή.

Αυλαία για το επετειακό Φεστιβάλ
Το 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης άνοιξε αυλαία με μια τελετή έναρξης επετειακού χαρακτήρα που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στο Ολύμπιον, σε σκηνοθεσία Άγγελου Φραντζή. Ο ηθοποιός Χρήστος Λούλης σε ρόλο παρουσιαστή της βραδιάς "ξενάγησε" το κοινό στο μεγάλο ερωτηματικό και βασικό σύνθημα της φετινής διοργάνωσης «Why Cinema Now?». Ένα ερώτημα που πηγάζει από την επίκαιρη φράση του Ζαν Ρενουάρ «Για να παραμείνει ο κινηματογράφος ζωντανός θα έπρεπε να επινοεί τα πάντα από την αρχή», το οποίο εκφράζει την επιθυμία του Φεστιβάλ να αποτελέσει μια αφορμή για σκέψη, διάλογο, επικοινωνία, καθώς και μια ριζική πρόταση επαναπροσδιορισμού της Έβδομης Τέχνης.

Δεσμεύσεις για το νέο νόμο

Παρέχοντας τη διαβεβαίωση ότι το νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο θα είναι έτοιμο άμεσα και θα τεθεί στη συνέχεια σε δημόσια διαβούλευση, δίνοντας τέλος «στις διαπραγματεύσεις πίσω από κλειστές πόρτες», ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, κήρυξε το βράδυ της Παρασκευής την έναρξη του 50ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Γερουλάνος εξέφρασε την πεποίθηση ότι το 2009 θα σηματοδοτήσει «το τέλος της εποχής που η τέχνη σιγούσε» καθώς «αποδεχόμενη το φίμωτρο της κρατικής χρηματοδότησης η τέχνη στην Ελλάδα έπαψε να δαγκώνει. Έπαψε να αμφισβητεί την εξουσία. Έπαψε να διαμαρτύρεται».

«Βιάζομαι όσο κανένας άλλος να υπογράψω το πρώτο νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο μετά τη Μελίνα, αλλά δεν μπορώ να υπογράψω κανένα νομοσχέδιο που αφήνει την τέχνη εξαρτημένη αποκλειστικά από τη χρηματοδότηση του κράτους, που δημιουργεί μονοπωλιακές πηγές χρηματοδότησης, που βάζει τέλος στο διάλογο και την αμφισβήτηση, που δεν εξασφαλίζει τον πλουραλισμό στα βραβεία που δίνει το κράτος», τόνισε ο υπουργός Πολιτισμού. Πρόσθεσε, εξάλλου, ότι «είναι σημαντικό να βάλουμε γερές βάσεις, να επενδύσουμε σωστά τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου για να φτάνουν όλο και περισσότερα στον Έλληνα δημιουργό, για να αναδείξουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο».
  • Soul Kitchen
    Soul Kitchen

"Σκηνοθετούν μια ταινία καταστροφής"

Αναφερόμενος στην απουσία της πλειοψηφίας των Ελλήνων δημιουργών από τη φετινή διοργάνωση, ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, Γιώργος Χωραφάς, είπε ότι «οι Έλληνες κινηματογραφιστές σκηνοθετούν για μας μια ταινία καταστροφής και μας θυμίζουν πώς θα ήταν αν ξυπνούσαμε μία μέρα με τον κινηματογράφο να έχει στερέψει».

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Δέσποινα Μουζάκη, υπογράμμισε ότι «σε μέρες δύσκολες και σε εποχές κρίσης ο κινηματογράφος αποτελεί πηγή ελπίδας».

Η τελετή έναρξης, άρχισε με την παρουσίαση των 50 αφισών που σφράγισαν καλλιτεχνικά τα ισάριθμα Φεστιβάλ, από τον ηθοποιό Χρήστο Λούλη. Στη συνέχεια προβλήθηκε στερεοσκοπική ταινία, φτιαγμένη ειδικά για την περίσταση, που αποτελούσε περιήγηση στη μαγεία του σινεμά. Η τελετή έναρξης ολοκληρώθηκε με την προβολή της ταινίας του Φατίχ Ακίν «Soul Kitchen», με τον Αδάμ Μπουσδούκο στον ρόλο του Ζήνωνα, του Έλληνα ταβερνιάρη στο Αμβούργο.Τιμημένη με το Ειδικό Βραβείο της επιτροπής του 66ου Φεστιβάλ Βενετίας, η «Soul Kitchen» θα βγει στις ελληνικές αίθουσες τον Ιανουάριο, ήδη όμως έχει αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια σε όσα φεστιβάλ προβλήθηκε.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ