Στο «Reality» η πρωτοεμφανιζόμενη Τίνα Σάτερ μεταφέρει ένα δικό της θεατρικό με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι του «Euphoria» και του «White Lotus». Αν και για μεγάλη μερίδα του αμερικανικού κοινού, το όνομα της ηρωίδας και μόνο θα είναι αρκετό για να αντιληφθούν σε ποια αληθινή ιστορία αναφέρεται, συνιστούμε να μην διαβάσετε τίποτα σχετικό με την υπόθεση της ταινίας, πριν την παρακολουθήσετε, ώστε το στοιχείο του θρίλερ να λειτουργήσει αποτελεσματικότερα.
Μια γυναίκα γυρίζει σπίτι της από το μανάβικο, όπου την περιμένουν δύο άντρες του FBΙ και της ανακοινώνουν ότι έχουν ένταλμα έρευνας για το σπίτι της, το αυτοκίνητό της και το κινητό της. Σύντομα ο ιδιωτικός της χώρος θα γεμίσει από άντρες του FBI και η ίδια θα βρεθεί να ανακρίνεται, δίχως να γνωρίζει τον λόγο. Όπως μας γνωστοποιεί από την αρχή η Σάτερ, το σενάριο της ταινίας είναι επακριβώς η απομαγνητοφώνηση της ανάκρισης αυτής της γυναίκας. Με δυσοίωνο σάουντρακ, μια ενοχλητικά προσποιητή ευγένεια κι από τις δύο πλευρές, με τη διάχυτη αίσθηση της διαρκούς αναστολής μιας αναπόφευκτης έκρηξης και μια πραγματικά αποκαλυπτική, πολυεπίπεδη ερμηνεία από τη Σουίνι, το μέγεθος της οποίας το αντιλαμβάνεσαι μετά τους τίτλους τέλους, η Σάτερ κατορθώνει να χτίσει σασπένς περιωπής.
Το εύρημα της ακριβούς αναπαράστασης και τεχνάσματα όπως οι ηχητικές ή/και οπτικές διαλείψεις, σε σημεία όπου έχει διαγραφεί από τις αρχές το σχετικό χωρίο στο απομαγνητοφωνημένο κείμενο, δεν αποτελούν κάποιας μορφής κατάθεση πάνω στην τριβή μεταξύ της αλήθειας και της αλήθειας του σινεμά – οπότε οριακά το λες και gimmick – επιβεβαιώνουν, όμως, το γνωστό ρητό ότι η πραγματικότητα κάποιες φορές ξεπερνά τη φαντασία. Γιάννης Βασιλείου
Η πρεμιέρα του «Manodrome», της νέας ταινίας του Νοτιοαφρικάνου Τζον Τρένγκροουβ(«TheWound»),αν και έλαβε χώρα υπό καταρρακτώδη βροχή, υπήρξε αν μη τι άλλο φανταχτερή, μιας και οι δυο πρωταγωνιστές του πήραν το χρόνο τους υπογράφοντας αυτόγραφα για τους φαν τους που στάθηκαν περιμετρικά του κόκκινου χαλιού.
Ο Ράλφι (Τζέσι Άιζενμπεργκ), ένας οδηγός Uber – που συμπτωματικά είναι ένας εκ των χορηγών της φετινής διοργάνωσης –πασχίζει να βγάλει τα προς το ζην για τον ίδιο και την έγκυο κοπέλα του. Το μίσος που κουβαλάει μέσα του, σε συνδυασμό με το μάτσο χαρακτήρα και τις άκρως μισογυνικές και ομοφοβικές πατριαρχικές του αξίες, θα τον οδηγήσουν στην αγκαλιά του Νταν (Άντριεν Μπρόντι), ηγέτη μιας, ας πούμε, ομάδας ανδρικής υποστήριξης και ενδυνάμωσης, που δεν είναι παρά μια αίρεση από δήθεν συνειδητοποιημένους incels, μέσα σε ένα σπίτι γεμάτο τεστοστερόνη.Αυτό που στη θεωρία ακούγεται σαν κράμα του «Ταξιτζή» και του «Fight Club», καταλήγει σε μια αλληλουχία ασυνάρτητων μεταξύ τους ενεργειών από μεριάς του πρωταγωνιστή, ο οποίος αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στα προσωπικά του τραύματα και στις ενοχές που του δημιουργούνται όταν συνειδητοποιεί ότι τα αναπαράγει σε έναν μάταιο φαύλο κύκλο. Και ενώ ο ίδιος θέλει να πιστεύει ότι πρόκειται για μια ισχυρή αρρενωπή, παλιάς κοπής, προσωπικότητα οι ανασφάλειες και οι πράξεις του τον αποκαλύπτουν για αυτό που πραγματικά είναι. Ένα αδύναμο, ποταπό υποκείμενο.Παύλος Κυριαζής
Το «Disco Boy» πρόκειται για την πρώτη απόπειρα του Ιταλού ντοκιμαντερίστα Τζάκομο Αμπρουτζέζε στη μεγάλου μήκους μυθοπλασία. Ο Αλεξέι - ο αγαπημένος Φραντς Ρογκόφσκι («Transit», «Great Freedom», «In the Aisles») - καταφθάνει στη Γαλλία ως Λευκορώσος λαθρομετανάστης και αναγκάζεται να καταταχθεί στη λεγεώνα των ξένων για να κερδίσει τη γαλλική υπηκοότητα. Από την άλλη βρίσκεται ο Τζόμο, ένας αντάρτης στο δέλτα του ποταμού Νίγηρα που μάχεται για μια καλύτερη ζωή, κόντρα στην τοπική κυβέρνηση και τον ακλόνητο Γαλλικό ιμπεριαλισμό. Παρά τις αντιθέσεις τους οι δύο άντρες θα βρεθούν αντιμέτωποι αποζητώντας έναν κοινό στόχο, να γίνουν αγόρια της ντίσκο, ένδειξη της καλύτερης ζωής που κυνηγούν. Από την κόντρα στην οποία άθελά τους βρίσκονται, μόνο ένας τους θα μπορέσει να κερδίσει, ή μήπως υπάρχει τρόπος να βρουν από κοινού μια λύτρωση; Εκεί που η Κονραντική ζούγκλα της «Καρδιάς του Σκότους» συναντά τον μαγικό ρεαλισμό της Δυτικοαφρικανικής φολκ κουλτούρας, κόντρα στα νέον χρώματα του τέκνο κλάμπ βρίσκονται τα θερμικά γυαλιά των στρατιωτών, και οι πρωταγωνιστές ταυτίζονται στα μάτια του θεατή παρά τις αντιθέσεις μέσα από τις οποίες τους διαχωρίζει η ταινία. Παύλος Κυριαζής
Στο «#Manhole» ένας άντρας που πρόκειται να παντρευτεί, γυρίζει μεθυσμένος μετά το μπάτσελόρ του, χάνει τις αισθήσεις του και ξυπνά σε ένα βαθύ φρεάτιο, τραυματισμένος και ζαλισμένος. Η σκάλα προς την έξοδο είναι σπασμένη, οι φίλοι του και η μέλλουσα σύζυγός του δεν σηκώνουν το τηλέφωνό τους, η αστυνομία κωλυσιεργεί και τα περιθώρια για τη σωτηρία του στενεύουν. Yπάρχουν τα σεναριακά υλικά για ένα αγωνιώδες θρίλερ εγκλωβισμού, στα χέρια ενός πιο ικανού δημιουργού και για μια παραβολή αρσενικής αγωνίας και φόβου εξημέρωσης. Τίποτα από τα δύο δεν μέλλει, ακριβώς, τον σκηνοθέτη Καζουγιόσι Κουμακίρι, ο οποίος προσθέτει στο μείγμα και ολίγη απο σοσιομιντιακή σάτιρα και ιστορία εκδίκησης και πασχίζει να σου τραβά διαρκώς το χαλί κάτω από τα πόδια, σε μια ταινία που έχει αρκετές ανατροπές για άλλες δέκα και όσο περνά η ώρα γίνεται ολοένα και πιο εξωφρενική – όχι με την καλή, χαβαλεδιάρικη έννοια, με την άλλη, την ανυπόφορη. Ειλικρινά, το μόνο που έλειπε στο τέλος, ήταν να προσθέσει και αρκούδες. Γιάννης Βασιλείου
Το ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine.gr βρίσκεται στο Βερολίνο με την υποστήριξη της Aegean Airlines και σας υπόσχεται καθημερινές, ζεστές ανταποκρίσεις. Το 73o Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου πραγματοποιείται 16 - 26 Φεβρουαρίου 2023.
Βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ανταποκρίσεις του ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine.gr από τη Μπερλινάλε 2023 εδώ.