Από τη μία ένα ντοκιμαντέρ για τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ είναι δέον και επιθυμητό. Παρότι η εποχή του έχει σχολάσει τραγικά σήμερα (για άλλους ευτυχώς - μιλάμε πάντα καλλιτεχνικά), η ιστορική του θέση είναι εξαιρετικά σημαντική μέχρι την δεκαετία του '50, οπότε και εμφανίστηκε η νέα φουρνιά, είναι ένας από τους 2-3 σημαντικότερους χολιγουντιανούς άνδρες ηθοποιούς. Όσο για τις ταινίες του δεν ξέρω πόσοι μπορούν να περηφανευθούν High Sierra, Γεράκι της Μάλτας, Καζαμπλάνκα, Big Sleep, Θησαυρό της Σιέρα Μάντρε και In a Lonely Place για να πούμε έτσι μερικές πιασάρικες.
Από την άλλη ένα ντοκιμαντέρ, λέει, που θέλει να τον μελετήσει μέσα από τις σχέσεις με τις πέντε γυναίκες της ζωής του (μαμά και τέσσερεις σύζυγοι) αρχίζει να σχηματίζει μια άλλη ιστορία, πιο προσωπική, πιο κουτσομπολική, πιο αντικείμενο βιβλιο-βιογραφίας (συνήθως unauthorised) και πιο, ευγενικά πάντα, σημερινή. Ας πούμε πίσω από κάθε μεγάλο άντρα υπάρχουν...πέντε γυναίκες. Σας ενδιαφέρει αυτή η ιστορία; Θα έχει λέει το άρθρο του IndieWire και «λεπτομέρειες του επικού του γάμου με την Λορίν Μπακόλ».
Στην παραγωγή μπλέκεται ο γιος του ζεύγους (η κόρη δεν υπάρχει πια), Στέφεν Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, και υπάρχει η ευλογία των κληρονόμων. Σκηνοθετεί η Κάθριν Φέργκιουσον, που μας είχε δώσει το πολύ ενδιαφέρον «Nothing Compares» για την εικονοκλαστική Σινέντ Ο' Κόνορ.
Το ντοκιμαντέρ κοσμείται από αφήγηση του ίδιου του Μπόγκαρτ, υλικό αρχείου και συνεντεύξεις και αποτελεί την πρώτη επίσημη ντοκ βιογράφηση του ηθοποιού, ο οποίος έφυγε στα 57 του το 1957 από καρκίνο του οισοφάγου, κάτι που θα 'λεγε κανείς πρέπει και τότε να ήταν κλειστό στοίχημα ότι θα συμβεί. Βέβαια η αλήθεια είναι ότι τα 57 τότε ήταν τα 75 σήμερα, o Μπόγκι έπαιξε σε πάνω από 80 ταινίες, με τις 35+ από αυτές να είναι μόνο στην δεκαετία του '30, προτού γίνει πρωταγωνιστής και βέβαια σταρ. «Αστρική» δόξα για την οποία αξίζει το ντοκιμαντέρ να ανατάμει τις εποχές - μιας και δεν βλέπω πότε έκτοτε κατάφερε το Χόλιγουντ - να αγνοήσει σε τέτοιο βαθμό το τυπικά εννοούμενο φυσικό κάλλος και την τυπική cool φωτογένεια για χάρη της γοητείας και της ερμηνευτικής ικανότητας. Μεγάλο θέμα, δεν νομίζω να το κάνει η παραγωγή.
Στις 15 Νοεμβρίου θα βγει σε κάποιες αίθουσες στις ΗΠΑ, η Universal (εύγε της) είναι στην εκτελεστική παραγωγή, οι πλατφόρμες τα έχουν ξεπεράσει αυτά.