Οι Κάννες τελείωσαν και έδωσαν 1 εκατομμύριο δολάρια σε COVID-19 τεστ

Μπορεί να προηγήθηκε το φεστιβάλ Βενετίας τον Σεπτέμβρη του 2020, αλλά οι Κάννες ήταν εκείνες που θα έδιναν το γενικό πρόσταγμα για τη νέα σαιζόν. Πήραν τα απαραίτητα μέτρα, άλλαξαν μήνα διεξαγωγής, συγκέντρωσαν μια μεγάλη λίστα πολυαναμενόμενων ταινιών, προσκάλεσαν τον κόσμο του σινεμά απ’ όλο τον κόσμο και ιδού ο απολογισμός.

Από τον Χρήστο Πολίτη
Οι Κάννες τελείωσαν και έδωσαν 1 εκατομμύριο δολάρια σε COVID-19 τεστ

74ο τη σειρά και οι απαιτήσεις ήταν πολλές, οι σκόπελοι ακόμα περισσότεροι. Όλα τα -κινηματογραφικά- βλέμματα μαζεμένα πάνω σου. Το λιγότερο που μπορείς να κάνεις, και αποκάλυψε σήμερα το Variety είναι πως η διοίκηση ξόδεψε περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια για τεστ COVID-19 για τους περίπου 28.000 καλεσμένους του που ήρθαν στη γαλλική ριβιέρα απ’ όλο τον κόσμο. Υπήρχαν οι Ευρωπαίοι που μπορούσαν άνετα να κινηθούν με το πιστοποιητικό εμβολιασμού, αλλά η μετάλλαξη Δέλτα και οι προειδοποιήσεις του Μακρόν οτι θα «έκλεινε» το φεστιβάλ, τους έκαναν να προφυλαχτούν με κάθε πιθανό τρόπο.

Μα όπως έγραψε και ο Λουκάς Κατσίκας στο Cinemagazine.gr, το κορυφαίο κινηματογραφικό Φεστιβάλ στον κόσμο έκανε φέτος τη μεγάλη (και αναζωογονητική) επιστροφή του.

Ο Φρεμό φάνηκε ικανοποιημένος μετά και την -επεισοδιακή- απονομή των βραβείων, χαρακτηρίζοντας τη φετινή διοργάνωση «υπέροχη», τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα υγείας που πάρθηκαν για να αποφευχθεί μια πιθανή διασπορά, που θα έπληττε τη φήμη και τη δόξα του φεστιβάλ, από το οποίο δεν έλειψαν ούτε οι εξ Αμερικής, μεταξύ των οποίων ο Άνταμ Ντράιβερ, ο Ματ Ντέιμον και σύσσωμο σχεδόν το καστ του «The French Dispatch» του Γουές Άντερσον.

Αν και ο Χρυσός Φοίνικας κατέληξε σε μια από τις πιο προβοκατόρικες ταινίες των τελευταίων δεκαετιών, στο «Titane» της Ζουλιά Ντικουρνό, ο Φρεμό κατέληξε πως «το βραβείο επιλέχθηκε από μια ιστορική επιτροπή, στην οποία προέδρευε ένας μαύρος σκηνοθέτης και κυρίως απαρτιζόταν από γυναίκες, με τη νίκη αυτή να αντανακλά το πως είναι στ’ αλήθεια αυτή τη στιγμή ο κόσμος εκεί έξω, κάνοντας το φεστιβάλ πρωτοπόρο, μοντέρνο και χωρίς περιορισμούς».

Από την άλλη και οι διανομείς κατάφεραν πιο εύκολα να πουλήσουν και να αγοράσουν ταινίες, σίγουρα ευκολότερα από μια αγορά που διεξάγεται μέσα από μια οθόνη, χωρίς δυσκολίες και πιέσεις. Ακόμα και μεγάλο στούντιο, όπως η Sony έκαναν ανοίγματα και σε πιο ανεξάρητητες παραγωγές αγοράζοντας ταινίες, όπως το «Morning Sunday» της Εύα Χουσόν, έναν αμιγώς φεστιβαλικό τίτλο.

Ο Ναθάνιελ Καρμίτζ, το αφεντικό της ΜΚ2 που ήρθε στις φετινές Κάννες με 9 ταινίες, συμπεριλαμβανόμενου και το «The Worst Person in the World» του Χοακίμ Τρίερ, που έφυγε από το Επίσημο Διαγωνιστικό με το βραβείο της γυναικείας ερμηνείας, δήλωσε πως «αναγεννήθηκε που είδε καλλιτέχνες στις Κάννες, το μεγαλύτερο φεστιβάλ του κόσμου να κάνει ένα καινούργιο ξεκίνησμα στο ανεξάρτητο σινεμά, τόσο καιρό μετά».

Ακόμα και το Netflix, γνωστό για τις διαμάχες του με το φεστιβάλ ήταν εκεί, και μάλιστα αγόρασε και ταινίες από την αγορά, όπως το «Curs>r» στις πρώτες μέρες.

Όλοι ήταν εκεί, οι ταινίες ήταν εκεί, και μια νέα αρχή, ελπιδοφόρα αρχή διαφαίνεται ήδη, και σειρά έχουν η Βενετία, το Τορόντο, το Τελιουράιντ και η Νέα Υόρκη.