Εκεί που δεν το περιμέναμε - θα μπορούσαμε βέβαια να είμαστε πιο υποψιασμένοι, αφού η ταινία ετοιμάζεται για ντεμπούτο στο προσεχές φεστιβάλ Βενετίας- «έσκασε» το τρέιλερ του πολυαναμενόμενου "Μαύρου Κύκνου" του Ντάρεν Αρονόφσκι για να μας θυμίσει ότι η αγάπη για το κλασικό μπαλέτο είναι απλώς και μόνο η αφορμή. Το δίλεπτο δεν είναι παρά μια δυνατή εισαγωγή σε κάτι που μοιάζει με ψυχολογικό θρίλερ, φλερτάρει με το μεταφυσικό και υπογραμμίζει ταυτόχρονα όλα τα δραματικά στοιχεία, με φόντο το σκληρό κόσμο του επαγγελματικού χορού.
Η Πόρτμαν δείχνει πιο ώριμη από ποτέ, στο ρόλο της αρχι-μπαλαρίνας που μέσα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της σκηνής ψάχνει τα εκφραστικά μέσα για να ερμηνεύσει τη σκοτεινή πλευρά του ρόλου της στη διάσημη «Λίμνη των Κύκνων» του Τσαϊκόφσκι. Αυτά ακριβώς τα στοιχεία διαθέτει η αντικαταστάτριά της (Μίλα Κούνις), μια νέα χορεύτρια που η φυσική τους ομοιότητα δεν είναι το μόνο τους κοινό χαρακτηριστικό, ενώ η έλξη τους επισφραγίζεται στο τρέιλερ με ένα ερωτικό φιλί. Ο Βενσάν Κασέλ είναι ο σκληρός διευθυντής σκηνής που εκτός από τις καλλιτεχνικές του απαιτήσεις, δεν κρύβει τη σεξουαλική ένταση που υπάρχει ανάμεσα σε αυτόν και την ηρωίδα, ενώ η Μπάρμπρα Χέρσεϊ είναι η πιεστική μητέρα, που θέλει να δει την κόρη της να πετυχαίνει τα μέγιστα για άλλη μια φορά.
Ο Αρονόφσκι του «Παλαιστή» και του «Ρέκβιεμ Για Ένα Όνειρο», μοιάζει να πατάει λιγότερο στη γη σε αυτήν την ιστορία (επάνω σε σενάριο των Τζον Μακ Λίν και Μαρκ Χέιμαν) και μετεωρίζεται (ως χορευτής-κύκνος) επάνω από δίπολα όπως λευκό - μαύρο, καλό - κακό, φως - σκοτάδι, με θριλερικό ύφος, έμφαση στη λεπτομέρεια και λιγότερο αυτονόητη εξέλιξη από ό,τι ίσως φαντάζεστε (-ακόμα κι αν είστε από τους πιο ενημερωμένους, μετά από τις πολλές διαρροές στοιχείων του σεναρίου). Σε κάθε περίπτωση, μοιάζει να θέτει δυνατή υποψηφιότητα για τα επόμενα Όσκαρ.
Α.Ν