Eλληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: «Ποιος Φοβάται τη Σύγχρονη Τέχνη;»

Στο δελτίο τύπου της για την απόρριψη του αιτήματος της παραγωγής της ταινίας «Bugonia» του Γιώργου Λάνθιμου για γυρίσματα στην Ακρόπολη, η ΕΑΚ καλεί το Υπουργείο Πολιτισμού να το επανεξετάσει. 

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Eλληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: «Ποιος Φοβάται τη Σύγχρονη Τέχνη;»

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου δηλώνει τον έντονο προβληματισμό της για την πρόσφατη άρνηση έκδοσης άδειας γυρισμάτων στην Ακρόπολη για την ταινία “Βugonia” του Γιώργου Λάνθιμου. Το σκεπτικό της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου αναφέρει πως “οι σκηνές που προτείνεται να κινηματογραφηθούν στον μνημειακό χώρο είναι ασύμβατες με τους συμβολισμούς που εκπέμπει και τις αξίες που προβάλλει η Ακρόπολη και ιδιαιτέρως ο Παρθενώνας, ως ένα οικουμενικό μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς”. 

Οι λιγοστές αυτές φράσεις αναδεικνύουν την φοβική σχέση που έχει η Ελληνική Πολιτεία με την πολιτισμική μας κληρονομιά. Από τη μια, περηφάνια για το ένδοξο (αρχαιοελληνικό) παρελθόν, από την άλλη, δέος και αμηχανία μπροστά στην ευθύνη να φανούμε αντάξιοι κληρονόμοι του. Αυτό το εθνικό σύμπλεγμα “κληρονομικής κατωτερότητας” θα καθιστά τον σύγχρονο πολιτισμό αενάως απολογούμενο και μετεξεταστέο. 

Η οικουμενικότητα της Ακρόπολης δεν προκύπτει από το αμετάβλητο της ουσίας της στην πάροδο του χρόνου. Αντιθέτως. Η Ακρόπολη είναι ένα διαχρονικό σύμβολο ακριβώς επειδή μεταλλάσσεται και μετουσιώνεται ανά τους αιώνες, γενόμενη καμβάς νέων νοημάτων και αφηγήσεων σε διάλογο με το εκάστοτε παρόν. 

Με την παρούσα επιστολή, ζητάμε από την Υπουργό Πολιτισμού να αναλάβει την ευθύνη επανεξέτασης του αιτήματος. Η στέρηση της δυνατότητας συνομιλίας του μνημείου της Ακρόπολης με τον σύγχρονο πολιτισμό μόνο πλήγμα μπορεί να αποτελεί στην παγκόσμια εμβέλειά του. 

Το ΔΣ της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

 

Χίλαρι Σουάνκ: «Όταν ξεκινούσα, το Χόλιγουντ ήταν πιο πατριαρχικό από ποτέ»The «Adolesence» Express: 114 εκατομμύρια προβολές για την πολυσυζητημένη σειρά του Netflix