Ο Ατομ Εγκογιάν συναντά ξανά την Αμάντα Σέιφριντ στα πλατώ του «Seven Veils»

Θα είναι άραγε η επίσημη επιστροφή στη φόρμα του πολυαγαπημένου μας Καναδο-Αρμένη δημιουργού;

Από τον Ηλία Δημόπουλο
Ο Ατομ Εγκογιάν συναντά ξανά την Αμάντα Σέιφριντ στα πλατώ του «Seven Veils»

Για τον Ατόμ Εγκογιάν οι γνώμες διχάζονται. Υπάρχουν αυτοί που θεωρούν ότι κάτι (περίπου όλα) χάθηκε από τη μαγεία με την έλευση του 21ου αιώνα (ή έστω μετά το «Ararat» του 2002) και άλλοι που εξακολουθούν να βρίσκουν εν σπέρματι τα στοιχεία που τον έκαναν τόσο αγαπητό στη γενιά που ωρίμαζε κινηματογραφικά στην δεκαετία του '90. Δεν συνυπολογίζουμε αυτούς που δεν εκτίμησαν ποτέ την μάρκα σινεμά του ή δεν τον γνωρίζουν καν.

Για τον υπογράφοντα, ενώ σαφώς το μεγαλείο ταινιών όπως το Exotica, το Adjuster και το Γλυκό Πεπρωμένο διαφεύγει του δημιουργού τους πια, μια σειρά ταινιών τα τελευταία 20 χρόνια γεννά μια θαλπωρή κι ένα ενδιαφέρον, ενώ η πιο πρόσφατή του ταινία ήταν μια μικρή αναλαμπή που εκπλήρωσε υποσχέσεις.

Διαβάστε το αφιέρωμά μας στον Ατόμ Εγκογιάν

Στο «Seven Veils», όπου ο Εγκογιάν ξαναβρίσκει την Αμάντα Σέιφριντ με την οποία είχαν συνεργαστεί στην ασθενική Υποψία πριν από 14 χρόνια, έχουμε την ιστορία της Τζανίν, μιας θεατρικής σκηνοθέτιδας που καλείται να ανεβάσει την Σαλώμη, ανασκευάζοντας την ματιά του μέντορά της στην μέγιστη στιγμή του. Όπου Σαλώμη διαβάζετε Όσκαρ Ουάιλντ, αλλά και την περίφημη όπερα του Ρίχαρντ Στράους, αμφότερα ριζωμένα βέβαια στην ιστορία της Καινής Διαθήκης. Η κόρη της Ηρωιδιάδας χορεύει τον Χορό των 7 Πέπλων μπροστά στον θετό της πατέρα, Βασιλιά Ηρώδη Αντύπα οδηγώντας τον στην παραφορά και στην ικανοποίηση του αιτήματος της (και της μητέρας της) να αποκεφαλιστεί ο Ιωάννης ο Βαπτιστής. 

Η ιδέα της ταινίας φαντάζει στα χαρτιά ορισμικά φεμινιστική και επίκαιρη, με την ιδέα της αναίρεσης του ανδρικού βλέμματος επί μιας θηλυκής ηρωίδας και της ιδιαίτερα τονισμένης ερωτικής της υπόστασης. Με τέτοιο υλικό ο Εγκογιάν στα μεγάλα του θα μπορούσε να ετοιμάσει κινηματογραφικές γεύσεις πολλών αστέρων, ελπίζουμε να το καταφέρει.

Η Αμάντα Σέιφριντ έρχεται από το Dropout με τις κάλλιστες κριτικές, στο ενδιάμεσο έχει γνωρίσει και μεγάλη επιτυχία (+ Χρυσή Σφαίρα, οσκαρική υποψηφιότητα στο Mank και Έμμι για το Dropout) έντιμη ηθοποιός είναι, και η συνεργασία τους στην Υποψία λένε και οι δυο πώς ήταν αρμονικότατη.

Τα γυρίσματα ξεκινούν την επόμενη εβδομάδα στο Τορόντο, με ημερομηνίες εξόδου βέβαια άγνωστες επί της παρούσης.