Ο Ρόλαντ Έμεριχ πιστεύει ότι η Marvel και η DC καταστρέφουν την κινηματογραφική βιομηχανία

Ο διδάκτωρ της κινηματογραφικής καταστροφολογίας προσθέτει το όνομα του στον μακρύ κατάλογο εκείνων που επιτίθενται στα υπερηρωικά μπλοκμπάστερ.

Aπό τον Γιάννη Βασιλείου
Ο Ρόλαντ Έμεριχ πιστεύει ότι η Marvel και η DC καταστρέφουν την κινηματογραφική βιομηχανία

Έχοντας καταστρέψει τον κόσμο επί της οθόνης με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο, ο Ρόλαντ Έμεριχ έχει κάτι παραπάνω από όλους μας να καταθέσει επάνω στις καταστροφές. Aυτή την περίοδο καταστρέφει τον πλανήτη μας θέτοντας τη σελήνη σε τροχιά σύγκρουσης μαζί του στην ταινία «Moonfall: H Σκοτεινή Πλευρά του Φεγγαριού», μια πολυδάπανη παραγωγή που χρηματοδοτήθηκε ως επί το πλείστον με ανεξάρτητα κεφάλαια. Αυτή η αδυναμία εύρεσης χρηματοδότησης μέσω του παραδοσιακού στουντιακού συστήματος ήταν ο βασικός λόγος που ο γερμανός σκηνοθέτης άστραψε και βρόντηξε απέναντι στα υπερηρωικά μπλοκμπάστερ.

«Η Μarvel, η DC Comics και τα Star Wars έχουν καταλάβει τα πάντα και καταστρέφουν σιγά σιγά τη βιομηχανίας μας, επειδή κανείς δεν κάνει τίποτα πρωτότυπο πια», δήλωσε σε μια προωθητική συνέντευξη της ταινίας του. «Θα έπρεπε να γυρίζουμε τολμηρές νέες ταινίες», συνεχίζει. «Ο Κρίστοφερ Νόλαν είναι ο απόλυτος άρχοντας σ’αυτό, είναι κάποιος που μπορεί να κάνει ταινία για όποιο θέμα θέλει. Για μένα είναι λίγο πιο δύσκολα τα πράγματα, αλλά το όνομά μου ακόμα μετράει, ειδικά αν η ταινία αφορά κάποιας μορφής καταστροφή».

Συνήθως οι φωνές απέναντι στα υπερηρωικά franchises έρχονται από δημιουργούς ενήλικων δραμάτων μεσαίου ή και υψηλού προϋπολογισμού που δυσκολεύονται να εξεύρουν το απαραίτητο budget για να ολοκληρώσουν τα σχέδια τους. Αυτή τη φορά οι βολές εκτοξεύθηκαν από ένα παιδί των blockbuster, που έχει τροφοδοτήσει τη βιομηχανία με επιτυχίες όπως η «Μέρα Ανεξαρτησίας» ή το «Μετά την Επόμενη Μέρα», αλλά δυσκολεύεται πια να βρει τη θέση του στο νέο κινηματογραφικό τοπίο. Το «Moonfall: H Σκοτεινή Πλευρά του Φεγγαριού» σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις έκανε μόλις 10 εκατομμύρια δολάρια το τριήμερο που μας πέρασες στις ΗΠΑ, μόλις 400.000 παραπάνω από το «Spiderman:No Way Home» που βρίσκεται στην έβδομη εβδομάδα του. Ίσως φταίει η πανδημία, ίσως οι υπερήρωες, ίσως και λίγο που αυτό το κράμα high-concept επιστημονικής φαντασίας και ταινίας καταστροφής είναι η χειρότερη ταινία του, πιο κάτω κι από τον «Γκοτζίλα» και το «2012».