Ένα «Ιπτάμενο Άλογο» για τον Γκάρι Όλντμαν

Ο Βρετανός ηθοποιός σκηνοθετεί και πάλι, αυτή τη φορά την ιστορία του πρωτοπόρου φωτογράφου Έντουαρντ Μάιμπριτζ και της ταραχώδους προσωπικής ζωής του.

Από τη Χριστίνα Λιάπη
Ένα «Ιπτάμενο Άλογο» για τον Γκάρι Όλντμαν

Δεκαέξι χρόνια μετά το, καλτ πλέον, σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Nil By Mouth», τη σοκαριστικά ειλικρινή και ωμή απεικόνιση της ζωής μιας οικογένειας σε εργατικές κατοικίες του νότιου Λονδίνου, ο Γκάρι Όλντμαν είναι κοντά στο να επιστρέψει πίσω από την κάμερα για το «Flying Horse».

Πρόκειται για τη βιογραφία του φωτογράφου Έντουαρντ Μάιμπριτζ, διάσημου στους φωτογραφικούς κύκλους για τις πρωτοποριακές τεχνικές του τον 19ο αιώνα, που άνοιξαν το δρόμο για την κινούμενη εικόνα και κατά συνέπεια και τον κινηματογράφο. Θρυλικό είναι άλλωστε το σύνολο των φωτογραφιών που απαθανάτισαν τον καλπασμό ενός αλόγου (δείτε τις παρακάτω), στην πραγματικότητα κάτι σαν αρχή του σινεμά – το «Ιπτάμενο Άλογο» του τίτλου παραπέμπει σε αυτή.

Οι φωτογραφίες του διάσημου πια αλόγου που καλπάζει

Διάσημες είναι οι φωτογραφίες του στην κοιλάδα Γιόσεμαϊτ στην Καλιφόρνια, αλλά και οι πανοραμικές (360 μοιρών) του Σαν Φρανσίσκο, οι μεγαλύτερες που είχαν γίνει ποτέ, ενώ η συνήθειά του να «αλλοιώνει» τις φωτογραφίες του, διορθώνοντας ή ενισχύοντας κάποια στοιχεία τους με το χέρι ή άλλες τεχνικές, είναι κάτι σαν προπομπός του Photoshop, τόσο σημαντικού εργαλείου για τους σημερινούς φωτογράφους. Δεν είναι, λοιπόν, να απορεί κανείς που καλλιτέχνες όπως ο Εντγκάρ Ντεγκά, ο Μαρσέλ Ντισάν, ο Φράνσις Μπέικον (που δεν αποχωρίστηκε ποτέ τα άλμπουμ του) αλλά και ο Φίλιπ Γκλας (με την όπερα «Ο Φωτογράφος») επηρεάστηκαν από το έργο του.

Η ζωή του, όμως, ήταν άκρως δραματική και εκτός των επαγγελματικών του, αφού ο Μάιμπριτζ σκότωσε τον εραστή της γυναίκας του και πιθανό πατέρα του παιδιού τους, τον θεατρικό κριτικό Χάρι Λάρκινς, και στη συνέχεια αθωώθηκε από το δικαστήριο, που χαρακτήρισε το περιστατικό «δικαιολογημένη ανθρωποκτονία».

Ο Όλντμαν έχει γράψει το σενάριο και πολιορκεί τον Ρέιφ Φάινς για το ρόλο του Μάιμπριτζ και τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, με τον οποίο συνεργάστηκαν ιδανικά στο «Και ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι», για εκείνον του Λάρκινς. Τα γυρίσματα προγραμματίζονται για τις αρχές του 2014, αν φυσικά βρεθεί εγκαίρως χρηματοδότηση και αφότου ο Όλντμαν έχει ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του στις ταινίες «Paranoia» (δείτε εδώ το τρέιλερ), «Child 44» και το ριμέικ του «Ρόμποκοπ».

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ