Μπορεί εμείς να ζούμε ακόμα στον απόηχο του Vicky, Cristina, Barcelona, όμως για το δαιμόνιο Γούντι Άλεν, η ταινία που, μετά τη βράβευσή της με τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας στην κατηγορία "κωμωδία-μιούζικαλ", δεν αποκλείεται να προταθεί και για Όσκαρ, είναι πια μακρινό παρελθόν.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica o πολυπράγμων δημιουργός, όχι μόνο έδειξε απρόθυμος να μιλήσει για την ταινία που εκτός των άλλων σημείωσε και τεράστια εμπορική επιτυχία διεθνώς, αλλά χαρακτήρισε μάλιστα τα βραβεία και τις διακρίσεις «άχρηστα και χωρίς αντίκρισμα». Αν οι δηλώσεις προέρχονταν από κάποιον άλλο, θα μεταφράζονταν σε κόμπλεξ, όμως ο Γούντι είναι τόσο χορτασμένος, που μπορεί πλέον να αντλεί ικανοποίηση μόνο από τους (αμφισβητούμενης βιρτουοζιτέ) αρπισμούς του αγαπημένου του σαξόφωνου.
Η είδηση όμως είναι αλλού. O αεικίνητος σκηνοθέτης έχει καταπιαστεί όχι με ένα αλλά με δύο νέα projects, το ένα εκ των οποίων ετοιμάζεται να μας το σερβίρει το καλοκαίρι. Κι ενώ είχαμε προετοιμαστεί για ένα Παρίσι, μια Ρώμη ή τέλος πάντων κάτι ευρωπαϊκό, σε συνέχεια των τελευταίων γουντιαλενικών ταινιών με φόντο μητροπόλεις της Γηραιάς Ηπείρου (Λονδίνο κατά βάση), ο ίδιος δεν άντεξε για πολύ μακριά από την αγαπημένη του Νέα Υόρκη και επιστρέφει στην αγκαλιά της ανανεωμένος από τον ευρωπαϊκό αέρα των προηγούμενων κινηματογραφικών του εμπειριών.
Ανθή Νταουσάνη