Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Οδηγίες χρήσης για την Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου

Το cinemagazine.gr επιλέγει και σας προτείνει μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες που προβάλλονται σήμερα. Διαβάστε και κάντε το πρόγραμμά σας:

Από τους Ρωμανό Αργυρόπουλο Ιωάννου, Χριστίνα Λιάπη
Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Οδηγίες χρήσης για την Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου

Το cinemagazine.gr επιλέγει και σας προτείνει μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες που προβάλλονται σήμερα. Διαβάστε και κάντε το πρόγραμμά σας:

 

Νοτιοδυτικά

(Διεθνές Διαγωνιστικό, Αίθουσα Ολύμπιον, 15.15)

Μια κοπέλα που πεθαίνει στη γέννα, μια μάγισσα που κλέβει το μωρό κι ένα κορίτσι που θα περάσει από ολόκληρη τη ζωή της σε μία μόνο ημέρα. Το ονειρικό, ασπρόμαυρο φιλμ του Εντουάρντο Νούνες είναι δύσκολο να περιγραφεί. Ένα αιθέριο δείγμα μαγικού ρεαλισμού, με εμφανείς επιρροές από τον Μπέλα Ταρ, που δεν μπορεί παρά να μας τραβήξει το ενδιαφέρον.

11 Συναντήσεις με τον Πατέρα μου

(Ελληνικές Ταινίες, Αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, 17:30)

Ένα νεαρό κορίτσι αποφασίζει να αναζητήσει τον πατέρα που δεν γνώρισε ποτέ, στην Αθήνα της αστάθειας, της απογοήτευσης και των διαρκών διαψεύσεων. Οι έντεκα συναντήσεις τους θα γεφυρώσουν την απόσταση που τους χωρίζει. Λιτός και απέριττος, ο Νίκος Κορνήλιος επιμένει στο χαμηλότονο, ουσιαστικό ύφος του σινεμά του, καθοδηγεί άψογα τους ηθοποιούς του και με συγκινητικό τρόπο ανυψώνει την ανθρώπινη επαφή ως την μοναδική σανίδα σωτηρίας μας. (Διαβάστε εδώ την αναλυτική κριτική του cinemagazine.gr)


11 ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ - trailer HD... από evgenia_papageorgiou

Δεν Είμαι Χίπστερ

(Διεθνές Διαγωνιστικό, Αίθουσα Ολύμπιον, 18.00)

Ένας μουσικός, με σχετική επιτυχία στους εναλλακτικούς κύκλους του Σαν Ντιέγκο, βρίσκεται σε δημιουργική και υπαρξιακή κρίση. Όταν ο πατέρας του κι οι αδερφές του τον επισκέπτονται για να αποχαιρετίσουν όλοι μαζί τη νεκρή τους μητέρα, θα αναγκαστεί να έρθει σε επαφή με τα βαθύτερα συναισθήματά του. Ένας προβοκατόρικος τίτλος και μια γλυκιά ταινία για την απώλεια, την οικογένεια και τη μουσική.

 

Στούντιο Ηχογραφήσεων Μπερμπεριάν

(Ανοιχτοί Ορίζοντες, Αίθουσα Παύλος Ζάννας, 17.30)

Ο δημιουργός του βραβευμένου «Κάταλιν Βάργκα» επιστρέφει με έναν ατμοσφαιρικό φόρο τιμής στα ιταλικά giallo. Είναι το 1976, και ο Γκίλντροι, ένας Βρετανός ηχολήπτης, πιάνει δουλειά σε ένα από τα πιο άθλια στούντιο της Ιταλίας για να μιξάρει μια ταινία τρόμου, αλλά σταδιακά χάνεται στην τρέλα και το χάος του περιβάλλοντός του. Ο ήχος παίζει τελικά τον πρώτο και τον τελευταίο ρόλο σε μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.

 

ΝΟ

(Ανοιχτοί Ορίζοντες, Αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, 17.45)

Η επίσημη πρόταση της Χιλής για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας αναφέρεται σε έναν νεαρό διαφημιστή που αναλαμβάνει μια καμπάνια ενάντια στο καθεστώς Πινοσέτ, με αφορμή το δημοψήφισμα του 1988. Με τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, και με την πρεμιέρα του στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών, το «ΝΟ» ολοκληρώνει την τριλογία του Πάμπλο Λαραϊν για τη δικτατορία στη Χιλή.

Συγχαρητήρια στους Αισιόδοξους;

(Ελληνικές Ταινίες, Αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, 19:30)

Η Ηλέκτρα είναι 32 χρονών, ζει στην Αθήνα της κρίσης και είναι μπερδεμένη: πώς να ζήσει, πού να δουλέψει, πώς να αγαπήσει; Συναντά τα σημαντικότερα πρόσωπα στη ζωή της και προσπαθεί να βρει την θέση της στον κόσμο. Επίκαιρη χωρίς να είναι τετριμμένη, η νέα ταινία της Κωνσταντίνας Βούλγαρη («Valse Sentimentale») είναι μια ειλικρινής, ανθρώπινα και αφοπλιστικά προσωπική ιστορία που θα σας κερδίσει.

Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού

(Ελληνικές Ταινίες, Αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, 22:00)

Σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη, ένας μοναχικός νεαρός καταφεύγει σε ολοένα και πιο απελπισμένες λύσεις για να νικήσει την ανέχεια και την πείνα αλλά και να μην χάσει την ανθρωπιά του στην πορεία. Η καλύτερη ελληνική ταινία του φεστιβάλ φέρει την υπογραφή του Έκτορα Λυγίζου, ο οποίος χτίζει μια λιτή, συγκλονιστική ιστορία με αυτοπεποίθηση γύρω από τον εξαιρετικό πρωταγωνιστή του, Γιάννη Παπαδόπουλου. (Διαβάστε εδώ την αναλυτική κριτική του cinemagazine.gr)

Το Πρόσωπο της Ομίχλης

(Ειδικές Προβολές, Αίθουσα Φρίντα Λιάππα, 22.45)

Δυο χρόνια μετά το Βραβείο Σκηνοθεσίας («My Joy»), και έχοντας ήδη στη βαλίτσα του το Βραβείο FIPRESCI του Φεστιβάλ Καννών, ο Σεργκέι Λοζνίτσα υπογράφει άλλη μια σκοτεινή παραβολή. Με φόντο τη γερμανική εισβολή στη Λευκορωσία του 1942, και ήρωα έναν άντρα που κατηγορείται άδικα για προδοσία, ο πολυβραβευμένος Ουκρανός παραδίδει ένα βραδυφλεγές, υπαρξιακό θρίλερ και μια άκρως διεισδυτική μελέτη για την ηθική εν καιρώ πολέμου.

 

Παράδεισος της Πίστης

(Ειδικές Προβολές, Αίθουσα Ολύμπιον, 22.45)

Το δεύτερο μέρος της «Τριλογίας του Παραδείσου» του Ούλριχ Ζάιλντ (που τιμήθηκε με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας) έχει ως πρωταγωνίστρια την Άννα Μαρία, μια ανύπαντρη πενηντάρα, που περνά τις καλοκαιρινές της διακοπές γυρνώντας από πόρτα σε πόρτα με ένα άγαλμα της Παναγίας, ώστε να ξαναβάλει την Αυστρία στον ίσιο δρόμο της αρετής. Με το γνώριμο, ακραίο στυλ του, ο προκλητικός Αυστριακός καυτηριάζει το θρησκευτικό φανατισμό μιας γυναίκας με σαρκική αφοσίωση στο Θεό.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ