Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Οδηγίες Χρήσης, Μέρα 4η

Προτάσεις για ταινίες ?και όχι μόνο? για όσους βρεθούν στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης την Τρίτη 6/11.

Από τον Θανάση Πατσαβό
Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Οδηγίες Χρήσης, Μέρα 4η

Τέταρτη μέρα προβολών για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, και το cinemagazine.gr επέλεξε και σας προτείνει μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες για σήμερα Τρίτη 5/11. Διαβάστε παρακάτω και κάντε το πρόγραμμά σας!

Ο Θίασος του Θόδωρου Αγγελόπουλου

(αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, 15:00)

Μία σπάνια ευκαιρία να (ξανα)δει κανείς στη μεγάλη οθόνη το έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου μάς δίνει το μίνι αφιέρωμα που έχει διοργανώσει το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στον πρόσφατα χαμένο Έλληνα δημιουργό. Αν πρέπει να επιλέξετε μόνο μία, μη χάσετε τον «Θίασο» (1975), το σημαντικότερο ίσως φιλμ του, που διαπλέκει αξεδιάλυτα την πολιτική ιστορία της Ελλάδας και την ιδιωτική ζωή των μελών ενός περιοδεύοντος θεατρικού θιάσου, από το 1939 μέχρι το 1952.

Loading the player ...

Προδοσία (Izmena) του Κίριλ Σερεμπρένικοφ
(αίθουσα Φρίντα Λιάππα, 15:45)

Ένας άνδρας και μια γυναίκα, δυο απλοί γνωστοί, μαθαίνουν ότι οι μέλλοντες σύζυγοί τους διατηρούν κρυφή ερωτική σχέση. Αυτή η αποκάλυψη τους ωθεί στο να κάνουν πράγματα που δεν τολμούσαν να κάνουν πριν. Τι θα επικρατήσει – η ζήλια ή το πάθος; Τι θα διαλέξουν – την εκδίκηση ή τη συγχώρεση; Κατευθείαν από το διαγωνιστικό του φετινού Φεστιβάλ Βενετίας, το φιλμ του Ρώσου δημιουργού είναι ένα υπέροχα στυλιζαρισμένο, μεταμοντέρνο νουάρ με μεταφυσικές προεκτάσεις.

Playtime του Ζακ Τατί
(αίθουσα Παύλος Ζάννας, 16:45)

Καλή η σύγχρονη παραγωγή, αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με την εμπειρία ενός κλασικού αριστουργήματος στη μεγάλη οθόνη. Σε συνεργασία με το γαλλικό περιοδικό Positiv, που κλείνει φέτος τα 60 του χρόνια, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης οργανώνει μία μοναδική προβολή του αξεπέραστου «Playtime» (1967), με το alter ego του σκηνοθέτη, τον κύριο Ιλό, να παγιδεύεται στα γρανάζια ενός σχεδόν φουτουριστικού Παρισιού.

Ταμπούρ (Taboor) του Βαχίντ Βακιλιφάρ
(αίθουσα Φρίντα Λιάππα, 18:00)

Ένας άντρας ξυπνά σε ένα λιτό δωμάτιο, καλυμμένο απ’ άκρη σ’ άκρη με αλουμινόχαρτο. Σηκώνεται, φορά μια στολή από το ίδιο υλικό, βάζει από πάνω τα ρούχα του και βγαίνει από την πόρτα. Τι είναι αυτό το δωμάτιο; Γιατί ο ήρωας φορά αυτή τη στολή; Πού πηγαίνει με τη μηχανή του; Σε ποια πόλη βρίσκεται; Σε ποιο έτος; Μια απροσδιόριστης εποχής Τεχεράνη γίνεται το φόντο για ένα μυστηριώδες, υποβλητικό φιλμ με αύρα επιστημονικής φαντασίας και επιρροές από Ντέιβιντ Λιντς.

Μούχλα (Küf) του Αλί Αϊντίν
(αίθουσα Φρίντα Λιάππα, 20:15)

Ο 55χρονος Μπασρί είναι φύλακας σε έναν επαρχιακό σταθμό τρένου. Δεκαοχτώ χρόνια πριν, ο γιος του εξαφανίστηκε μετά τη σύλληψή του για αντικαθεστωτική δράση κι από τότε η μόνη σκέψη του πατέρα είναι να μάθει νέα για την τύχη του γιου του, να βρει ό,τι έχει απομείνει από αυτόν και να τον θάψει όπως του αξίζει. Το θλιμμένο οδοιπορικό του συνθέτει ένα μινιμαλιστικό αλλά βαθιά ανθρώπινο δράμα, που αποτελεί το μελαγχολικό πορτρέτο όχι μόνο του ήρωα αλλά και της πρόσφατης ιστορίας της Τουρκίας. Μία από τις καλύτερες ταινίες του φετινού διαγωνιστικού τμήματος (δείτε το τρέιλερ παραπάνω), που έχει ήδη αποσπάσει το βραβείο Luigi De Laurentiis στο Φεστιβάλ Βενετίας.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ