Φροϋδική ψυχανάλυση με ποδόσφαιρο και μπύρες

Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ μεγαλώνει, ωστόσο ο ίδιος δε δέχεται ότι το πέρασμα του χρόνου τον ωριμάζει ή μαλακώνει τη ματιά του πίσω από την κάμερα

Φροϋδική ψυχανάλυση με ποδόσφαιρο και μπύρες

Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ μεγαλώνει, ωστόσο ο ίδιος δε δέχεται ότι το πέρασμα του χρόνου τον ωριμάζει ή μαλακώνει τη ματιά του πίσω από την κάμερα: πάντως η τελευταία του ταινία, «A Dangerous Method» που προβλήθηκε στη Βενετία, μοιάζει να ξεφεύγει από τις συνήθεις για το σκηνοθέτη απεικονίσεις της βίας που έχουμε δει σε προηγούμενες δουλειές του και να εστιάζει στο ψυχολογικό τραύμα, με – πιο πλούσιο δε γίνεται – υλικό από τους πατέρες της ψυχανάλυσης Γιουνγκ και Φρόιντ.

«Νομίζω ότι αν αυτό το πρότζεκτ είχε παρουσιαστεί μπροστά μου 15 χρόνια πριν, θα το είχα και πάλι αναλάβει» λέει ο Κρόνενμπεργκ, «οπότε δεν έχει τόσο να κάνει με την εξέλιξη ή μια καμπή στην καριέρα μου, αλλά περισσότερο με τη συγκυρία» συμπληρώνει, αφήνοντας να καταλάβουμε ότι δε γυρίζει σελίδα στα θέματα που τον απασχολούν.

Loading the player ...

Ο Βίγκο Μόρτενσεν πρωταγωνιστεί ως Σίγκμουντ Φρόιντ πλάι στον Μίκαελ Φασμπέντερ, που ήρθε στη Βενετία για ακόμα μια ταινία, το Shame του Στιβ ΜακΚουίν, δημιουργού του Hunger. Ανάμεσά τους μπαίνει η Κίρα Νάιτλι, στο ρόλο της Σαμπίνα Σπίλραϊν, ασθενούς που μετατρέπεται κι αυτή σε θεραπεύτρια.

Ο Μόρτενσεν παραδέχεται ότι χρειάστηκε να μελετήσει πολύ καιρό τα κείμενα του Φρόιντ πριν από τα γυρίσματα. «Με τον Φροιντ υπάρχει τόσος πλούτος πληροφοριών και γνώσης και νιώθω τυχερός που πρόλαβα να πάω στη γενέτειρά του, εκεί όπου έζησε και δούλεψε τον περισσότερο καιρό, να βρω βιβλία που διάβαζε και να μάθω λεπτομέρειες για τη ζωή του» λέει ο ηθοποιός.

Η ταινία ξεκινά με τον αμοιβαίο ενθουσιασμό των δύο θεραπευτών για την έρευνα και εξελίσσεται με τις διαφορές που τους χωρίζουν, οι οποίες δεν είναι μόνο σε επίπεδο θεωρίας.

Η Κίρα Νάιτλι αναφέρει ότι οι ηθοποιοί κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων απέφυγαν τα μεγάλα θεωρητικά debates: «Είναι από κάθε άποψη τόσο σκοτεινά ζητήματα, που προτιμήσαμε να τα αντιμετωπίσουμε λέγοντας, ok, βουτάμε μέσα στην ανθρώπινη ψυχή κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά το βράδυ μπορούμε να βγούμε έξω να χαλαρώσουμε».

«Όταν τελείωνε το γύρισμα, βλέπαμε το παγκόσμιο κύπελλο και πίναμε μπύρες. Ήταν κάτι που το χρειαζόμασταν όσο δουλεύαμε στην ταινία» προσθέτει η πρωταγωνίστρια.

Η «Επικίνδυνη Μέθοδος» μπορεί να μην απέσπασε ενθουσιώδεις κριτικές στο ντεμπούτο της στη Μόστρα, αλλά, όπως κάθε μεγάλη παραγωγή με ήρωες ιστορικά πρόσωπα, ίσως να αδικείται από τις αυξημένες προσδοκίες του κοινού.

Α.Ν

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ