«Αν δεν πιάσουμε εξαψήφιο νούμερο και την ερχόμενη εβδομάδα με “Ναπολέοντα” και “Wish”, θα πρέπει τα καμπανάκια να μετατραπούν σε καμπάνες», γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα στην ανάλυσή μας. Ε, λοιπόν δεν πιάσαμε. Η άνοδος του συνόλου κατά μόλις 4.823 εισιτήρια με την κυκλοφορία μίας από τις ταινίες που εμφανώς ο κόσμος περίμενε όσο λίγες φέτος, αλλά και ενός νέου ντισνεϊκού animation, είναι ένα πολύ κακό σημάδι και μάλλον θα έπρεπε να ηχήσει συναγερμός. Για την αδιανόητη αύξηση της τιμής του εισιτηρίου σε κάποιους κινηματογράφους τα γράψαμε αναλυτικά εδώ, θα προσθέσουμε μόνο ότι το «προϊόν» μπορεί να απαξιωθεί και με αύξηση των τιμών – μόνο που αυτή είναι απαξίωση ερχόμενη από την πλευρά του καταναλωτή. Και αν νομίζετε ότι η τιμή του εισιτηρίου δεν παίζει ρόλο, αξίζει να αναφέρουμε ότι το «Seven» από τις Νύχτες Πρεμιέρας γέμισε το Ιντεάλ το Σάββατο, ενώ την Παρασκευή πάνω από 200 τρελοί midnightιώτες αψήφησαν την απουσία δρομολογίων επιστροφής του μετρό και κινήθηκαν προς τον Πειραιά για να παρακολουθήσουν Αστερίξ στην προβολή που διοργάνωσε το Midnight Express.
Ένα κοινό στοιχείο των δυο αυτών δράσεων είναι ότι οι διοργανωτές τους με κόπο και επιμονή έχουν καλλιεργήσει μια συνήθεια, μια συμπεριφορά θεατή ενδεδειγμένη για την άνοδο της κίνησης της αγοράς. Δείτε, όμως , και την τιμή του εισιτηρίου στις συγκεκριμένες προβολές. Υπάρχει πραγματικά, έστω κι ένας άνθρωπος της αγοράς που να μπορεί να υποστηρίξει ότι η κίνηση θα ήταν ανάλογη αν το εισιτήριο είχε 9, 9.5 και 10,5 ευρώ που ζητούν κάποιοι κινηματογράφοι από τον θεατή για μια επίσκεψη στο σινεμά; Κι αν η κίνηση ήταν τέτοια για μια συγκεκριμένη προβολή, πιστεύει στα αλήθεια ότι θα συνεχιζόταν σε βάθος χρόνου ή θα αποτελούσε ένα ευκαιριακό φαινόμενο;
Για να προλάβουμε καλοθελητές, έχουμε αποδείξει επανειλημμένα ότι θέλουμε και τη σωτηρία των αιθουσών και να πηγαίνει ο κόσμος σινεμά. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι θα δικαιολογούμε πρακτικές με τις οποίες διαφωνούμε καθέτως και οριζοντίως και θεωρούμε ότι βλάπτουν το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε, αλλά και το ίδιο το άθλημα. Αυτά επί του θέματος, ας βγάλει καθένας τα συμπεράσματά του, εμείς θα τονίσουμε ότι τα δεδομένα και τα νούμερα «φωνάζουν».
Ο «Ναπολέων», λοιπόν, άνοιξε με 42.992 εισιτήρια από 151 αίθουσες. Καλή αρχή, αν τον αντέξει το σχοινί, θα φανεί στο χειροκρότημα – δεν βγαίνει ευχαριστημένο το κοινό από την αίθουσα, όπως αντιλαμβανόμαστε από τις πρώτες αντιδράσεις. Στη δεύτερη θέση έχουμε ξεκίνημα με 18.784 εισιτήρια για το «Wish». Το παράδειγμα του «Στο Στοιχείο τους» μας διδάσκει να μην βιαζόμαστε να ξεγράψουμε έναν παιδικό τίτλο έτσι, αν και ο συγκεκριμένος υστερεί ποιοτικά σε σχέση με την ταινία της Pixar. Το «Hunger Games» δεν είχε συνέχεια, οι «Ευχούληδες» επλήγησαν από τη ντισνεϊκή είσοδο, ενώ το «Μίλα μου» ξεπέρασε το φράγμα των 40 χιλιάδων εισιτηρίων. Το πραγματικό και πραγματικά δυσάρεστο νέο, όμως, είναι ότι ήδη από τον τίτλο στη πέμπτη θέση μετράμε επιδόσεις 2.445 εισιτηρίων, άρα καταλαβαίνετε τι συμβαίνει παρακάτω.
Από τις υπόλοιπες νέες κυκλοφορίες, ο «Δρόμος της Εξιλέωσης» προσέλκυσε σε 23 αίθουσες 1.235 θεατές, η «Νταλβά» 347 σε 6, τα «Πράσινα Σύνορα» της Ανιέσκα Χόλαντ 204 σε 2, ο «Πυρετός του Πετρόφ» 63 σε 3, ενώ τα εισιτήρια του «Κόκκινου Ουρανού» αγνοούνται. Η επόμενη εβδομάδα έχει «Φόνισσα». Θα πρέπει να συμβούν σημεία και τέρατα για να μην πιάσει εξαψήφιο σύνολο το τετραήμερο. Φοβόμαστε, όμως, ότι πρόκειται για απλό παυσίπονο, που αντιμετωπίζει τα συμπτώματα του ασθενή και όχι την αιτία τους.
Δείτε αναλυτικά το top-10:
1.Ναπολέων - 42.992 εισιτήρια, 151 οθόνες
2. Ευχή – 18.784 εισιτήρια, 130 οθόνες
3.Τhe Hunger Games: H Μπαλάντα των Αηδονιών & των Φιδιών – 7.547 εισιτήρια, 49 οθόνες (Σύνολο: 37.518)
4. Οι Ευχούληδες 3 – 4.841 εισιτήρια, 78 οθόνες (Σύνολο: 68.708)
5.Μίλα μου – 2.445 εισιτήρια, 15 οθόνες (Σύνολο: 40.361)
6. Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού - 1.766 εισιτήρια, 19 οθόνες (114.280)
7. Paw Patrol: H Σούπερ Ταινία – 1.623 εισιτήρια, 26 οθόνες (Σύνολο: 70.691)
8.The Marvels - 1.604 εισιτήρια, 16 οθόνες (Σύνολο: 32.211)
9. Το Τέρας – 1.404 εισιτήρια, 13 οθόνες (Σύνολο: 5.338)
10. Ο Δρόμος της Εξιλέωσης – 1.235 εισιτήρια, 23 οθόνες