Τζον Γκρίσαμ revival: Ο Τομ Χόλαντ σε δικηγορικό θρίλερ!

Θυμάστε την εποχή που οι ταινίες βασισμένες στα über μπεστ σέλερ του Αμερικανού έκαναν εκατομμύρια; Σε αυτά φιλοδοξεί και το «The Partner».

Από τον Ηλία Δημόπουλο
Τζον Γκρίσαμ revival: Ο Τομ Χόλαντ σε δικηγορικό θρίλερ!

Ήταν κάποτε μια εποχή που το Χόλιγουντ, εντελώς φυσιολογικά, ερωτεύθηκε τον Τζον Γκρίσαμ και τα δικηγορικά του μπεστ σέλερ, εκ των οποίων λέει (η wikipedia) έχει γράψει έναν σκασμό και 37 συνεχόμενα βιβλία του έχουν πάει στο Νο 1. Επιβεβαιώνει η ιστορία και η μνήμη της εποχής ότι για ένα μικρό διάστημα στα '90ς ο Γκρίσαμ ήταν ο go to συγγραφέας του Χόλιγουντ. The Firm, The Pelican Brief, The Client, A Time to Kill, The Gingerbread Man, The Rainmaker είναι οι βασικοί τίτλοι και δεν ήταν παίξε γέλασε. Σκηνοθέτες όπως οι Σίντνεϊ Πόλακ, Άλαν Πάκουλα, Ρόμπερτ Όλτμαν και Φράνσις Φορντ Κόπολα καταπιάστηκαν με τις γερές ίντριγκες του Γκρίσαμ και παρότι η Κριτική μονότονα τακτοποιούσε στα δύο αστεράκια, ήδη έκτοτε μπορούσε να δει κανείς ότι έχανε την μεγάλη εικόνα του τι θα πει mainstream σινεμά μεγάλου κοινού. 

Σήμερα, καθώς οι σούπερ ήρωες προσγειώνονται με μετεωρική ταχύτητα (αν και πολύ καθυστέρησαν, ομολογουμένως - τρέμεις μόνο τι θα τους αντικαταστήσει, ασιατικά καρτούν ίσως;), το Χόλιγουντ βρίσκεται στην δυσάρεστη (για την κατάστασή του) θέση να ψάχνει όπου μπορεί να βρει υλικό που μπορεί να κάνει γκελ. Άρα, για τα μυαλά που κουβαλούν οι (κινηματογραφικά) απαίδευτοι που το διοικούν, επιστροφή στο παρελθόν και, βέβαια, εμβάθυνση σε οτιδήποτε κάποτε έπιασε, σε σίκουελ, IP ασφαλώς και πάει λέγοντας.

Συνεπώς, (και) Τζον Γκρίσαμ.

Για το «The Partner» επιστρατεύεται ο υπερηρωικός Τομ Χόλαντ, ένας παράξενος σταρ θα έλεγε κάποιος, με κίνδυνο να παρεξηγηθεί, ένας σταρ ωστόσο που βλέποντας την καριέρα του εκτός Spider-Man δεν έχει σχεδόν κανένα τεκμήριο ότι ο κόσμος τον ακολουθεί σε ό,τι γυρίσει αβοήθητος από «έτοιμο κοινό», συλλογικό blockbuster ή animation όπου απλά είναι ένας από το voice cast. Ίσως και λόγω φτιαξιάς θυμίζει κάπως τον Μάικλ Τζ. Φοξ που ήταν κάπως ανάλογο one hit wonder (λόγω Back to the Future), αν και η καριέρα του έπαψε πρακτικά εξαιτίας της σκληρής ασθένειας που τον βρήκε.

Ο Τζέισον Μπέιτμαν σκηνοθετεί το θρίλερ στο οποίο ένας δικηγόρος μια συντηρητικής λευκο-φίρμας μεγαλοδικηγόρων (κλασικός στόχος Γκρίσαμ - επίκαιρος πάντα) σκηνοθετεί τον θάνατό του για να κλέψει 90 εκατομμύρια δολάρια από έναν διεφθαρμένο πελάτη της διεφθαρμένης φίρμας του. Όταν όμως ο πελάτης συνειδητοποιήσει την κλοπή, δεν πιστεύει τον θάνατο του δικηγόρου και αρχίζει να τον κυνηγά.

Το μπεστ σέλερ έρχεται βέβαια από το 1997, πολλές φορές επιχειρήθηκε να συμβεί, κάποτε και από τον Τζον Λι Χάνκοκ, αλλά δεν ευδοκίμησε. Τώρα το έχει η Universal και είναι έτοιμη να κάνει παιχνίδι με τον Γκρέιαμ Μουρ (Immitation Game) να έχει γράψει ένα αρχικό σενάριο 

Και τώρα ξέρουμε πώς πήρε η Μισέλ Φάιφερ τον ρόλο στον «Σημαδεμένο» του Μπράιαν Ντε Πάλμα «Θα εκπλήξει τους πάντες», λέει ο Αλεχάντρο Ινιάριτου για τον Τομ Κρουζ