Υπάρχουν λάτρεις του Γκας Βαν Σαντ, ειδικά ανάμεσα στους θεατές της προηγούμενης γενιάς σινεφίλ. Οι δουλειές του από την δεκαετία του '80 (ειδικά τα «Drugstore Cowboy» και «My Own Private Idaho»), λίγο μετά με τον «Good Will Hunting» (1997) αλλά και ένα μπάσιμο που έκανε στον 21ο αιώνα, κυρίως, με το «Elephant» (Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες), τού έχει εξασφαλίσει λάτρεις για πάντα. Προσωπικά τον προτιμώ σε ταινίες όπως το «To DIie For» και «Last Days», ή σε εκείνο το αξιαγάπητο «Even Cowgirls Get the Blues» των αρχών του '90. Ήταν πάντα ενδιαφέρων δημιουργός, ενίοτε και εκνευριστικός, έπιασε μια δημοφιλή, έως mainstream, κορυφή του με το «Milk» το 2008 και έκτοτε υπάρχει μια καριέρα σε κατρακύλα, άλλοτε σφοδρή κι άλλοτε ολίγον άδικα (και με κριτική κακοήθεια) αντιμετωπισμένη - όπως στην περίπτωση του «Sea of Trees» το οποίο στις Κάννες αντιμετωπίστηκε λες και το σκηνοθέτησε κατά συρροή δολοφόνος.
Τέλος πάντων, ο Γκας Βαν Σαντ είναι ντεφορμέ.
Τώρα σχεδιάζει το true crime θρίλερ, «Dead Man's Wire» με τον Μπιλ Σκάρσγκαρντ (κοτζάμ «Nosferatu»), μια ταινία που κάποτε ήταν στα χέρια του Βέρνερ Χέρτσογκ με τον Νίκολας Κέιτζ πρωταγωνιστή. Η ιστορία είναι τοποθετημένη στο 1977, και βασίζεται σε αληθινή ιστορία, αυτήν ενός υπευθύνου ανάπτυξης ακινήτων που παίρνει όμηρο έναν τραπεζικό που (αισθάνεται πώς) τον αδίκησε και ζητά 5 εκατομμύρια δολάρια λύτρα.
Είθε αυτή να είναι μια επιστροφή του σκηνοθέτη, ή έστω ένας προπομπός, καθώς στα σκάρια υπάρχει και το «Killer Gawker», με Ντέιμον και Άφλεκ, όμως λόγω της νέας ταινίας του Νόλαν (όπου παίζει ο Ντέιμον), όλες οι εργασίες έχουν πάει πίσω, τουλάχιστον για τους πρώτους μήνες του '25.
Το «Dead Man's Wire» θα ξεκινήσει να γυρίζεται στην αρχή του έτους, σε σενάριο Όστιν Κολόντνι.
Με το καλό!