Πριν από κάποιους μήνες γράφαμε για τη μεταμόρφωση του Αλ Πατσίνο σε Φιλ Σπέκτορ, για τη βιογραφία του θρυλικού όσο και αμφιλεγόμενου μουσικού παραγωγού που πρόσφατα καταδικάστηκε σε εικοσαετή φυλάκιση μετά τις κατηγορίες που του ασκήθηκαν για το φόνο της ηθοποιού Λάνα Κλάρκσον το 2003.
Ο Ντέιβιντ Μάμετ ανέλαβε σκηνοθεσία και σενάριο, ενώ η Μπέτι Μίντλερ προοριζόταν για το ρόλο της δικηγόρου του. Το πρότζεκτ κινδύνευσε να αναβληθεί, καθώς η Μίντλερ είχε ένα ατύχημα, που την κράτησε στο κρεβάτι και την εμπόδισε να εμφανιστεί στα γυρίσματα, ωστόσο η παραγωγή δεν κάθισε με τα χέρια σταυρωμένα. Η «Βασίλισσα» Έλεν Μίρεν, σαν έτοιμη από καιρό, αντικατέστησε το κενό στο καστ και η παραγωγή θα προχωρήσει κανονικά. Ο Μάμετ πάντως έχει κατηγορηθεί ότι στο σενάριό του, αντιμετωπίζει ευνοϊκά το δολοφόνο, ίσως από δέος για το ταλέντο και την προσφορά του στη μουσική σκηνή.
Ο παραγωγός ήταν αυτός που που δημιούργησε το διάσημο πλέον wall of sound, μια πανδαισία ήχων που άλλαξε τον τρόπο ηχογράφησης της ροκ, ενώ χάρη στις αβάν γκαρντ παραγωγές του ήδη από τα sixties, ο Σπέκτορ είχε φτάσει να είναι εκατομμυριούχος από τα 20.
Στη δίκη του πάντως, υπεροπτικός και ανεξέλεγκτος, επιτέθηκε κατά του «συστήματος» που τον καταδίωκε, όπως ισχυρίστηκε, αντί να αναγνωρίζει το μεγαλείο του, προκαλώντας προς κάθε κατεύθυνση. Ο Αλ Πατσίνο, συνηθισμένος και στο παρελθόν να υποδύεται «κακά παιδιά», έρχεται στην ωριμότητά του αντιμέτωπος με ένα ρόλο – στοίχημα, καθώς ο Σπέκτορ είναι μια περσόνα που θα δυσκολευτούμε να ξεχάσουμε, παρά τα γεγονότα που αμαύρωσαν μια καριέρα γεμάτη επιτυχίες.
Α.Ν