Η Μπερενίς Μπεζό του «The Artist», ο Ταχάρ Ραχίμ («Ο Προφήτης») κι ο Αλί Μοσάφα είναι οι νέοι πρωταγωνιστές του Ιρανού Ασγκάρ Φαραντί, που μετά από τις δάφνες του «Ένας Χωρισμός», ολοκλήρωσε τη νέα του ταινία -και πάλι μια χειρουργική ματιά επάνω στις συζηγικές σχέσεις των συμπατριωτών του- αρκετά έγκαιρα ώστε να μπει στην κούρσα για το Χρυσό Φοίνικα των Καννών τον επόμενο μήνα.
Για την ταινία «Το Παρελθόν», επίσημη επιλογή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ, κυκλοφόρησε πλέον κι ένα υποτιτλισμένο στα αγγλικά τρέιλερ, όπου ένα ευρύτερο κοινό μπορεί πλέον να καταλάβει τη «λεπτοδουλειά» του σκηνοθέτη επάνω στους χαρακτήρες, τις καταστάσεις και τα συναισθήματα. Σε ένα ρόλο που αρχικά προοριζόταν για τη Μαριόν Κοτιγιάρ, η Μπεζό υποδύεται μια Γαλλίδα, παντρεμένη με Ιρανό στο Παρίσι (σε μια καθόλου τουριστική εικόνα του) που μετά την επιστροφή του τελευταίου στην πατρίδα του, υποβάλλει αίτηση διαζυγίου.
Ο σύζυγος και πατέρας υποχρεώνεται να επιστρέψει στη Γαλλία για τα διαδικαστικά ζητήματα ενός χωρισμού και «το παρελθόν» θα έλθει να ξεσκεπάσει κρυμμένα μυστικά, να φέρει στην επιφάνεια εντάσεις και να κάνει τις οικογενειακές σχέσεις ακόμα πιο δυσλειτουργικές. Ο σκηνοθέτης σε ένα είδος που έχει μελετήσει και χειρίζεται με άνεση, με τη γνωστή χαμηλών τόνων δυναμική του και τις ανατροπές που αρέσκεται να χρησιμοποιεί περιφερειακά του κεντρικού θέματος, δείχνει τι μπορεί να κάνει εκτός των τειχών της χώρας του, διευρύνοντας το κοινό του.
Ο ίδιος περιέργραφε το «Παρελθόν» ως ένα συναισθηματικό κοινωνικό θρίλερ στο ύφος του «Χωρισμού», με πολύ σασπένς: «Ελπίζω να παρουσιάσει στους θεατές ερωτήσεις αντί για απαντήσεις, κάτι που ο κόσμος χρειάζεται περισσότερο από ποτέ σήμερα. Καινούριες ερωτήσεις σε παλιές απαντήσεις. Ίσως αυτό το σινεμά μπορεί να χαρακτηριστεί διερευνητικό».