Ξέραμε ότι Αλ Πατσίνο και Μπάρι Λέβινσον που συνεργάστηκαν στο τηλεοπτικό δράμα «You don’t know Jack», με θέμα τον αμφιλεγόμενο γιατρό Κεβορκιάν και θα ξανασυναντηθούν στα πλατό των τριών γενεών μαφιόζων «Gotti», το οποίο ο Λέβινσον σκηνοθετεί και προσαρμόζει για τη μεγάλη οθόνη. Το επόμενο κοινό τους όραμα βάζει στην εξίσωση τον αγαπημένο μας συγγραφέα, Φίλιπ Ροθ, αφού ο ηθοποιός που ταυτίσαμε μεταξύ άλλων με ήρωες όπως ο «Καρλίτο» και ο «Σημαδεμένος» είναι αποφασισμένος να ταπεινωθεί ως βετεράνος ηθοποιός που νιώθει ότι χάνει το ταλέντο του, το σφρίγος του, αλλά και τη δίψα για τη ζωή, μέχρι που ξαναγεννιέται μέσα από τον έρωτα του για μια κατά πολύ μικρότερή του γυναίκα, την οποία προσπαθεί να μεταμορφώσει ως άλλος Πυγμαλίων.
Μετά το «Ανθρώπινο Στίγμα» και την «Ελεγεία ενός Έρωτα», η «Ταπείνωση», το τελευταίο βιβλίο του πρόσφατα βραβευμένου με το «Booker Prize» συγγραφέα ξαναφέρνει στην οθόνη το μοτίβο του ηλικιωμένου άνδρα που γαντζώνεται επάνω σε μια νεαρή γυναίκα, που δεν αντιπροσωπεύει μόνο ένα αντικείμενο πόθου, αλλά λειτουργεί ως αχτίδα φωτός ανάμεσα στα σύννεφα που γεννά ο φόβος του θανάτου. Ο Αλ Πατσίνο θα υποδυθεί τον Σάιμον Άξλερ, παλιό σεξπιρικό ερμηνευτή που περνά κρίση αυτοπεποίθησης, τόσο στην καλλιτεχνική, όσο και στην προσωπική ζωή του.
Αντιμετωπίζει την κατάθλιψή του στην αγκαλιά μιας κατά 25 χρόνια νεότερής του γυναίκας, που η εκκεντρικότητά της, αλλα και η αμ δεν τον τρομάζει, αλλά τον ιντριγκάρει και μαζί και η διαδικασία της αλλαγής της κοντά του. Η πτώση έρχεται απότομα και ο ήρωας θα αισθανθεί πιο ευάλωτος από ποτέ. Έχοντας διαβάσει το βιβλίο, μπορεί να μην το κατατάσσουμε στα καλύτερα του συγγραφέα, ωστόσο, η ιδιαίτερη γραφή του 78χρονου σήμερα Ροθ, σα μεγεθυντικός φακός στις ψυχές των ηρώων του, αλλά και το τολμηρό θέμα (από τις σελίδες του δε λείπουν οι σεξουαλικές περιγραφές) νομίζουμε ότι έχει το υλικό για μια σπαραχτική ερμηνεία από τον πρωταγωνιστή, αλλά και το χώρο για μια καυτή γυναικεία παρουσία. Με άλλα λόγια, δε μας κάνει εντύπωση που τα σχέδια για την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου ήταν ήδη γνωστά λίγο μετά την κυκλοφορία της «Ταπείνωσης» στα ράφια των βιβλιοπωλείων.
Α.Ν