Υπάρχουν άνθρωποι που πίνουν νερό στο όνομα της Κλόε Ζάο. Τους σέβεσαι απόλυτα. Και η Focus Features, καθώς φαίνεται, το ίδιο. Τόσο που να ποντάρει σημαντικό μέρος των οσκαρικών φιλοδοξιών της πάνω του. Ευτυχώς να λέει που έχει και Λάνθιμο και Γουές Άντερσον για φέτος. Κάτι πρέπει να υπάρχει να ειπωθεί όταν λες συγκριτικό «ευτυχώς» για Λάνθιμο και Γουές Άντερσον.
Το «Hamnet» είναι μεταφορά του βιβλίου της Μάγκι Ο' Φάρελ και τοποθετείται στην εποχή των τελών του 16ου αιώνα, εικάζοντας πάνω στην ιστορία της συζύγου του Σαίξπηρ, Άγκνες, ενώ βιώνει την θλίψη της που θα χάσει το παιδί της (Hamnet) από την πανώλη. Αισθάνεται προδομένη από τον απόντα Γουίλιαμ που τότε γράφει, επηρεασμένος από το γεγονός, ένα σκαμπρόζικο σκαρίφημα, τον «Άμλετ». Ακύρωση καραδοκεί.
Τα γυρίσματα έλαβαν χώρα στην Ουαλία. Για την περίπτωση που κάποιος χρειάζεται λίγη παραπάνω αίγλη, Στίβεν Σπίλμπεργκ και Σαμ Μέντες βρίσκονται στην παραγωγή, με τον τελευταίο να ήταν αρχικά ο σκηνοθέτης της ταινίας, προτού Σκαθάρια καταλάβουν τα μπατζάκια του.
Δυσάρεστες φήμες πνέουν επίσης μετά τις δοκιμαστικές προβολές της ταινίας περίπου ένα μήνα πριν. Ας μην αναπαράγουμε τα γαργαλιστικά που ακούστηκαν, άλλωστε δεν είναι λίγες οι φορές που μια δοκιμαστική προβολή (κατανοητό αλλά εν γένει δυσάρεστο συνήθειο των εταιρειών) ήταν άλλα αντ' άλλων σε σχέση με την καλλιτεχνική υπόσταση ενός έργου. Ας πούμε απλά ότι οι επιφυλακτικοί με την Ζάο δεν διαβάσαμε κάτι που δεν περιμένουμε. Η οποία πάντως έχει στο βιογραφικό της πλήθος διακρίσεων και κριτικής υπεράσπισης, κυρίως λόγω «The Rider» και, βέβαια, οσκαρούχου «Nomadland». Το οποίο αρκεί και ως πειστήριο των επιδράσεων της πανδημίας.
Η Focus πάντως, επιμένουμε, το πιστεύει πολύ, το βγάζει στην οσκαρική καρδιά του χειμώνα και μένει να δούμε κατά πόσον ένα ηχηρό δίδυμο στο καστ (Τζέσι Μπάκλεϊ και Πολ Μέσκαλ), συν τον Τζο Όλγουιν και την πάντα έγκυρη Έμιλι Γουάτσον, μπορεί να διατηρήσει ψηλά τις προσδοκίες.