Σπάικ Λι και Ντένζελ Ουάσινγκτον ξανά μαζί για ριμέικ του «Δολοφόνου του Τόκιο»

Ίσως το διαμάντι του στέμματος της φιλμογραφίας του Ακίρα Κουροσάβα θα δώσει έναυσμα για την 5η συνεργασία του διδύμου.

Από τον Ηλία Δημόπουλο
Σπάικ Λι και Ντένζελ Ουάσινγκτον ξανά μαζί για ριμέικ του «Δολοφόνου του Τόκιο»

Τώρα βέβαια το να μιλάς για διαμάντι του στέμματος στον Κουροσάβα είναι μια επικίνδυνη υπόθεση, ας πούμε ότι είναι μια προσωπική προτίμηση. Στον «Δολοφόνο του Τόκιο», («High and Low», ο τέλειος αγγλικός τίτλος, Παράδεισος και Κόλαση στην κυριολεκτική μετάφραση του ιαπωνικού) ο Κουροσάβα παρέδωσε ένα δράμα διαδικασίας, ένα αστυνομικό θρίλερ, μια πρόζα χαρακτήρων κι ένα κριτικό ταξικό ευαγγέλιο (ή δυσαγγέλιο, sic, αναλόγως πώς τα βλέπει κανείς) που δεν έχει όμοιο στην απλότητα, την σαφήνεια, την αποτελεσματικότητα (θέλουμε να πιστεύουμε) και το κινηματογραφικό στυλ. Μια αποθέωση, βασικά.

Τώρα γιατί ο Σπάικ Λι μπλέκεται με τέτοια πράγματα ο ίδιος το ξέρει. Ίσως γιατί ταιριάζει στην διδακτική του φύση, ίσως γιατί τον έπιασε δημιουργική άπνοια και θέλει να ξαναπιάσει την μετάπλαση - θυμίζουμε κάποτε (2013) έκανε ριμέικ και το «Oldboy».

Είναι καλό που θα το κάνει μαζί με τον φίλο του τον Ντένζελ; Και πάλι αναλόγως πως τα βλέπει ο καθένας. Μαζί έχουν κάνει τέσσερεις ταινίες («Mo’ Better Blues», «Malcolm X», «He Got Game» και «Inside Man»), οπότε τώρα ξέρετε πάνω-κάτω που στέκεστε. Το σίγουρο είναι ότι είναι αδέλφια, ταιριάζουν, γνωρίζονται μια ζωή, δεν τίθεται θέμα μη αρμονικής συνεργασίας. 

Στο σενάριο είναι ο Άλαν Φοξ και ο ίδιος ο Σπάικ, με τις Apple και Α24 να υποστηρίζουν το σχέδιο. Να πούμε ότι η αρχική πρώτη ύλη, παρότι ο Κουροσάβα την πείραξε δεόντως, ανήκει στον Εντ Μακμπέιν, κατά κόσμον Έβαν Χάντερ, που έγραψε το βιβλίο «King's Ransom». Ο Έβαν Χάντερ είναι γνωστότερος ώς ο σεναρίστας των «Πουλιών» του Χίτσκοκ.

Στην ιστορία της ιαπωνικής ταινίας, ένας μεγαλοβιομήχανος υποδημάτων, που ζει σε μία έπαυλη που επιβλέπει από ψηλά το Τόκιο, βλέπει τον γιο του σωφέρ του να απαγάγεται, κατά λάθος όμως αφού ο στόχος ήταν ο δικός του γιος. Τα λύτρα για την επάνοδο του γιου του υπάλληλου του, αν τα δώσει, θα τον καταστρέψουν οικονομικά.

Εδώ το τρέιλερ του αριστουργήματος, δείτε/ξαναδείτε το έργο, όχι τίποτε άλλο για να ξέρετε με τι τρόπο θα το ισοπεδώσει ο φίλος Σπάικ.

Δυνατοί τίτλοι από και για μεγάλα ονόματα στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ ΘεσσαλονίκηςΕίδαν το φως: Η Ακαδημία, επιτέλους, εισάγει Όσκαρ casting από την 98η απονομή