H Ιζαμπέλ Ιπέρ, η Νικόλ Κίντμαν, το «Babygirl» κι ένας «καβγάς» με τον Τζέιμς Γκρέι

Η Γαλλίδα ιέρεια ήταν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής φέτος στην Βενετία, επιτροπής που τίμησε την Νικόλ Κίντμαν με το Βραβείο Ερμηνείας για την ταινία της Χαλίνα Ρέιν, «Babygirl».

Από τον Ηλία Δημόπουλο
H Ιζαμπέλ Ιπέρ, η Νικόλ Κίντμαν, το «Babygirl» κι ένας «καβγάς» με τον Τζέιμς Γκρέι

Από το IndieWire διαβάζουμε ένα άρθρο που συνδέει την βράβευση της Κίντμαν για μια ταινία, λέει το άρθρο, που έχει κοινά στοιχεία με την «Δασκάλα του Πιάνου», το στρυφνό κομψοτέχνημα του Μίκαελ Χάνεκε, το οποίο της είχε χαρίσει το Βραβείο Ερμηνείας στις Κάννες πριν από 23 χρόνια (και είχε λάβει και το Μεγάλο βραβείο της Επιτροπής).

Ως προς τα κοινά αυτά στοιχεία αναφέρει την παρουσία δύο γυναικών που έχουν μια «ισχυρή» όψη το πρωί και μια «στα τέσσερα» (το IndieWire αναφέρει τη φράση, δεν θα την ασπαζόμουν) τη νύχτα, ούσες υπό την σεξουαλική κηδεμονία μιας ερωτικής σχέσης με νεότερο άνδρα. Το ίδιο άρθρο αναφέρει πάντως πως η ταινία της Ρέιν είναι πιο «σεξουαλικά θετική», αναφέροντας την φροϋδική διάσταση της ταινίας του Χάνεκε, όπου η Ιπέρ κοιμάται με τη μαμά της (την Ανί Ζιραρντό). Μη έχοντας γνώση της νεότερης ταινίας δεν είμαι σε θέση να συμβάλλω στην θεώρηση του κειμενογράφου του IW, διατηρώ (φυσικά) μια γερή επιφύλαξη στο κατά πόσον μπαίνουν στο ίδιο ζύγι.

«Έχει έναν τρόπο να δείχνει τη γυναίκα όχι ως θύμα, αλλά ως αδύναμη. Ενσωματώνει μια ιδέα ισχύος, αλλά είναι και αδύναμη και το αγαπώ αυτό», λέει η Ιπέρ ερωτηθείσα στο περιθώριο του Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, όπου βρίσκεται για το «A Traveler's Needs» του Χονγκ Σανγκ -σου, σε μια εκδήλωση του Γαλλικού Κέντρου Πολιτισμού L' Alliance στο Μανχάταν. «Ακούς πολλά για το πώς πρέπει να δείχνονται οι γυναίκες, ως νικήτριες, με δύναμη και δεν νομίζω ότι πάει έτσι. Η ηρωίδα της είναι μια γυναίκα ισχύος αλλά είναι και αδύναμη.» Στη συνέχεια εκθειάζει εκ νέου την Κίντμαν για την σπουδαιότητα και την τόλμη της ερμηνείας της. «Είναι άφοβη», λέει. (Η Κίντμαν δεν ήταν παρούσα στην Βενετία, έλειπε λόγω του χαμού της μητέρας της.)

Το έτερο ζήτημα που εθίγη αφορούσε στο κουτσομπολιό περί της υποτιθέμενα τεταμένης σχέσης της με τον Τζέιμς Γκρέι, το πώς είχαν σκοτωθεί το 2009 συνυπάρχοντες στην επιτροπή των Καννών - όταν η ξανά πρόεδρος Ιπέρ ήθελε «Λευκή Κορδέλα» και ο Γκρέι τον« Προφήτη» του Οντιάρ - και το ότι ο Γκρέι φέρεται να την αποκάλεσε «φασιστόσκυλο», υποτίθεται ότι αυτό γράφτηκε και στην Figaro τότε. Ο Ζιλ Ζακόμπ, Νο 1 των Καννών εκείνη την εποχή, λέγεται ότι παρενέβη διαιτητικά για ανακωχή. Πλάκα έχουν αυτά.

Σύμφωνα και με τους δύο η σχέση τους είναι καλή και φιλική. Η Ιπέρ δέχεται ότι διαφώνησαν, αλλά αυτό ήταν όλο. «Ο Τζέιμς Γκρέι αστειεύεται και ο κόσμος τα παίρνει πολύ στα σοβαρά. Έχει σπουδαία αίσθηση του χιούμορ [...] είμαστε καλοί φίλοι». Ο Γκρέι επιβεβαίωσε την εκδοχή της Ιπέρ και ζούνε όλοι τους καλά κι εμείς καλύτερα.

 

30ές Νύχτες Πρεμιέρας: Το πρόγραμμα της Παρασκευής 11 ΟκτωβρίουΝέο τρέιλερ «Conclave»: Συνωμοσίες και εκλογή Πάπα στο Βατικανό