Ενδεχόμενα σε κάποιους θα ξενίσει ο χαρακτηρισμός της Λανγκ ως μιας εκ των μεγαλυτέρων της αμερικανικής Υποκριτικής. Ίσως από μια πλευρά απαντούν τα δύο Όσκαρ, τα τρία Έμμι και το θεατρικό Τόνι. Από μια άλλη, τα βραβεία, ναι μεν λένε την δική τους ιστορία, όμως καθώς τα Όσκαρ της ας πούμε παρακάμπτουν ορισμένα τεράστια που έχει κάνει, η τεκμηρίωση έρχεται από την δουλειά καθ' αυτή. Αν λοιπόν κανείς δει την Frances και δεν πειστεί, αν δει τα Ο Ταχυδρόμος Χτυπάει Πάντα Δυο Φορές, Sweet Dreams, Music Box, το Ακρωτήρι του Φόβου, το Night and the City, Titus, Grey Gardens (είναι κάμποσα ακόμα, φυσικά μέσα και τα Όσκαρ σε Tootsie και Blue Sky) και δεν πειστεί, τότε απέτυχε ο χαρακτηρισμός. Εκεί που «πονάει» η Λανγκ είναι στις ταινίες και στο ότι η καριέρα της πολύ σύντομα «διέψευσε» τις υποσχέσεις για a projects. Οι λόγοι ανήκουν σε ένα άλλο κείμενο.
Κι έτσι πάντως άμα τη εμφανίσει η Λανγκ καλυτερεύει το φιλμικό περιβάλλον της. Και ειδκά τα τελευταία αρκετά χρόνια βρήκε στην τηλεόραση ένα περιβάλλον που δείχνει το μέγεθός της, αν και πάλι οι δημιουργίες δεν είναι κάτι το εξαιρετικό - εξ όσων είμαι σε θέση να γνωρίζω πάντα. Το γεγονός όμως ότι στα ξένα ΜΜΕ προσδιορίζεται ως «η βετεράνος του American Horror Story», αποκαλύπτει είτε το μέγεθος μιας δημοσιογραφικής άγνοιας, ή την ταπείνωση της 4ης εξουσίας στο κυνήγι της αρέσκειας.
Πέραν όλων αυτών η Λανγκ σε πρόσφατη συνέντευξή της στην Telegraph δήλωσε την απογοήτευσή της για την κρατούσα κατάσταση της βιομηχανίας. «Σπάνια βλέπεις πια θαυμάσια έργα από πραγματικά μεγάλους δημιουργούς, θαυμάσιες ιστορίες, ανάλογους χαρακτήρες. Τα στούντιο πλέον έχουν προτεραιότητα επιχειρηματικά κέρδη, όχι την δημιουργικότητα. Νομίζω σύντομα θα αρχίσω να εγκαταλείπω.»
Άδικο έχει; Αν προσθέσει κανείς και το ageism στην γενική αμαρτία ότι τα ηνία του χώρου είναι στα χέρια ανθρώπων που ενδιαφέρονται μόνο (αντί έστω πρώτιστα, όπως άλλοτε) για τα κέρδη, ποια είναι η θέση μιας 74χρονης που στο κάτω-κάτω ακόμα και σε καλύτερες εποχές δυσκολευόταν να συντονιστεί με το κυρίως ρεύμα;
Πάντως το τέλος δεν έρχεται ακόμα. Για το 2024 υπάρχει προγραμματισμένη επιστροφή στο Broadway, ενώ θα βρίσκεται και στο καινούργιο του Ράιαν Μέρφι για το Netflix, το οποίο πραγματεύεται την Μαρλέν Ντίτριχ.