Κάννες: Αυλαία από ... ψηλά!

Σήμερα στις 7 το απόγευμα ώρα Γαλλίας, το μεγάλο αμφιθέατρο Λουί Λουμιέρ, στο Παλαί των Κανών, ντύνεται στα χρώματα της Pixar. Η εταιρεία της Disney βάζει τον πήχυ ψηλά για μία ακόμη φορά και παρουσιάζει την πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων που θα ανοίξει ποτέ το μεγαλύτερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ του πλανήτη.

Κάννες: Αυλαία από ... ψηλά!
Σήμερα στις 7 το απόγευμα ώρα Γαλλίας, το μεγάλο αμφιθέατρο Λουί Λουμιέρ, στο Παλαί των Κανών, ντύνεται στα χρώματα της Pixar. Η εταιρεία της Disney βάζει τον πήχυ ψηλά για μία ακόμη φορά και παρουσιάζει την πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων που θα ανοίξει ποτέ το μεγαλύτερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ του πλανήτη. Μετά τον απροσδόκητα ποιητικό Wall-E, θα παρακολουθήσουμε την ιστορία του 78χρονου Καρλ, που αποφασίζει να πραγματοποιήσει το όνειρο της ζωής του και να ταξιδέψει στη Νότιο Αμερική δένοντας στο σπίτι του χιλιάδες μπαλόνια!

Εκτός όμως από την πρωτοτυπία του ανοίγματος και την επιστροφή πολλών γνωστών ονομάτων, το φετινό Πρόγραμμα των Καννών ξεχωρίζει και για έναν ακόμη λόγο: τη χαρακτηριστική κινητικότητα σκηνοθετών, ηθοποιών και ιστοριών. Δημιουργοί αλλάζουν πατρίδες και πρωταγωνιστές μιλούν άλλες γλώσσες από την μητρική τους.
Για παράδειγμα ο Βρετανός Κεν Λόουτς βάζει για πρωταγωνιστή του τον Γάλλο άσσο της Μάντσεστερ Ερίκ Καντονά κι ο Κινέζος Τζόνι Το τον επίσης Γάλλο τροβαδούρο Τζόνι Χάλιντέι. Σε αντίθεση ο Γάλλος Γκασπάρ Νοέ του "Μη Αναστρέψιμος" έφτασε μέχρι το Τόκιο για να γυρίσει τη νέα προκλητική του ταινία "Μπείτε στο Κενό".

Επίσης ο Ταϊβανός Ανγκ Λι ταξιδεύει στο Γούντστοκ του 1969, ο Κόπολα γυρίζει την νέα του ταινία "Τέτρο" στο Μπουένος Άιρες και ο Μαλαισιανός Τσάι Μιν Λιάνγκ με το "Πρόσωπο" παει στο Παρίσι με πρωταγωνιστή τον θρύλο της Νουβέλ Βαγκ Ζαν-Πιερ Λεό. Ο τελευταίος θα ανεβεί τα σκαλιά του Φεστιβάλ ακριβώς πενήντα χρόνια μετά το σαρωτικό ντεμπούτο του στα "400 Χτυπήματα" του Φρανσουά Τρυφό- την ταινία που εγκαινίασε τη Nouvelle Vague.

Εν τω μεταξύ οι πρώτες ενδείξεις παρουσιάζουν τη φετινή αγορά μουδιασμένη από την οικονομική κρίση, αλλά και από το παράνομο κατέβασμα ταινιών μέσω ίντερνετ. Παράγωντες της γαλλικής κινηματογραφικής αγοράς υπογράμμιζαν χθες ότι τα εισιτήρια αυξήθηκαν τους τελευταίους μήνες, όπως είχε γίνει και στο κραχ του 1929. Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης ο κόσμος στρέφεται στη μεγάλη οθόνη. Κι όμως το υπάρχον τραπεζικό σύστημα με τις βουλιμικές του τάσεις, απειλεί τις μικρές και ανεξάρτητες ταινίες. Όπως χαρακτηριστικά έγραψε η εφημερίδα Le Monde "Οι αίθουσες είναι γεμάτες, αλλά τα ταμεία άδεια". |

Ορέστης Ανδρεαδάκης

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ