Σκηνοθετημένη από τον Ρον Χάουαρντ και με χλιαρές κριτικές στον διάβα της, το «Τραγούδι του Χίλμπιλη» είχε μια Γκλεν Κλόουζ στο ρόλο της μητέρας και γιαγιάς, και η παραγωγή είχε εναποθέσει τις ελπίδες της για πιθανή συμμετοχή της στην οσκαρική κούρσα.
Το αυτοβιογραφικό ευπώλητο μυθιστόρημα του Τζέι Ντι Βανς αφηγείται την ιστορία ενός πρώην πεζοναύτη θα επιστρέψει απρόθυμα στον τόπο καταγωγής του, εκεί όπου το πολιτισμικό χάσμα της «ακαλλιέργητης» οικογένειάς του αποτελεί βαρύθυμη υπενθύμιση και ασφυτική τροχοπέδη.
Έτσι, μαζί με τη Μαρία Μπακάλοβα, τη Γιου-Ζανγκ Γιούν, την Ολίβια Κόλμαν και την Αμάντα Σίφριντ, εύλογα η Κλόουζ βρήκε θέση στην αβανταδόρικη πεντάδα. Κι όσοι όμως στοιχημάτιζαν υπέρ της είδαν μια αντίστοιχη υποψηφιότητα για Χρυσό Βατόμουρο να σκιάζει τη φετινή της παρουσία.
Εκεί μαζί με την Λούσι Χέιλ, τη Μάγκι Κιου (αμφότερες για το «Fantasy Island»), τη Κρίστεν Γουίγκ («Wonder Woman 1984») και τη Μάντι Ζίγκλερ («Music») φτιάχνουν την «κακή» πεντάδα της χρονιάς.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ένας ηθοποιός βρίσκεται με το ένα πόδι στα Όσκαρ και με το άλλο στα Χρυσά Βατόμουρα, την ίδια χρονιά και για την ίδια ταινία. Το είχε επαναλάβει το 1982, ο Τζέιμς Κόκο ως Τζίμι Περίνο για την ταινία «Only When I Laugh» και δυο χρόνια αργότερα η Έιμι Ίρβινγκ για την ερμηνεία της στο «Yentl» της Μπάρμπρα Στρέιζαντ. Περιέργως (ή και όχι), και οι τρεις για Β’ ρόλους.
Υπάρχουν όμως και εκείνοι οι ηθοποιοί που την ίδια χρονιά βρέθηκαν υποψήφιοι για Όσκαρ και Βατόμουρο για διαφορετικές ταινίες, με πιο πρόσφατη αυτή του 2019 για τη Μελίσα Μακάρθι για το «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;» και το «The Happytime Murders».
Αρκετοί θα θυμούνται και την Σάντρα Μπούλοκ, που παρευρέθηκε για να παραλάβει το Χρυσό Βατόμουρο για την ερμηνεία της στο «All About Steve» μια μέρα πριν κερδίσει το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για το «The Blind Side».
Για την ιστορία, τις περισσότερες υποψηφιότητες για Χρυσά Βατόμουρα συγκέντρωσε το «365 Days» των Μπάρμπαρα Μπαϊαλόβας και Τόμας Μάντεζ, η πολωνική εκδοχή του «50 Αποχρώσεις του Γκρι».