Ένα κακό με τα κινηματογραφικά μέσα και την σύγχρονη κριτική είναι ότι πολύ συχνάλειτουργούν με viral όρους. Το 2015 ο Τοντ Χέινς και η «Carol» σηματοδοτούν περίπου τη Δευτέρα Παρουσία του σινεμά, δέκα χρόνια μετά δεν βρίσκει ούτε ο πρώτος με οποιαδήποτε ταινία του, ούτε, ακόμα περισσότερο, η «Carol» θέση στις 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα – φοβερό, έτσι;
Ο Πάολο Σορεντίνο πέρασε προ πολλού την ημερομηνία λήξης του δημιουργού πρώτης γραμμής – για τα μέσα πάντα- και αντιμετωπίζεται από την κριτική περίπου ως αναγκαίο κακό, ακόμα κι όταν επιχειρήσει κάτι λιγότερο φανταχτερό, πιο επώδυνο και προσωπικό όπως το «Χέρι του Θεού». Ας είναι. Όσοι παρασυρθήκαμε από την καλλιγραφία και την καλλιέπεια, όσοι πίσω από το αισθητικό κυνήγι της τέλειας ομορφιάς διαγνώσαμε μια έγνοια για τον κόσμο γύρω μας και τα μεγάλα θέματα, μια πολιτική κριτική πολύ πιο καίρια και δηκτική από την ευθύτητα και τη σχηματικότητα της κινηματογραφικής δημοκοπίας - στο «Loro» έκανε αισθητική τον τρόπο του Μπερλουσκόνι- περιμένουμε κάθε νέα του ταινία, ελπίζοντας ειλικρινά να είναι καλή, και αφοσιωνόμαστε σε αυτή κατά την παρακολούθησή της.
Η νέα αυτή ταινία, λοιπόν, λέγεται «La Grazia», έχει για πρωταγωνιστή τον Τόνι Σερβίλο, παρόντα σε όλες τις μεγάλες στιγμές του σκηνοθέτη, έχει και πολιτικό πρόσημο, καθώς αφορά τις τελευταίες μέρες της θητείας ενός Ιταλού Προέδρου – όχι του Ματαρέλα, για να σας προλάβουμε, ενός φανταστικού προσώπου. Oι κριτικές της ταινίας, που άνοιξε το 82ο Φεστιβάλ Βενετίας και στη χώρα μας απολαύσατε πρώτοι στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας, είναι πολύ θετικές. Στις ΗΠΑ πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 5 Δεκεμβρίου, στη χώρα μας το περιμένουμε στις 15 Ιανουαρίου 2026. Δείτε το τρέιλερ που ετοίμασε το Mubi, υπεύθυνο για τη διανομή και για την βραβειακή προώθησή της ταινίας στην αλλη πλευρά του Ατλαντικού.





