Και ενώ ο μύθος του Λουτσιάνο Παβαρότι μοιάζει (μυστηριωδώς;) να ασθμαίνει, ο Πλάσιντο Ντομίνγκο έχει καθαιρεθεί από την δημόσια σφαίρα στο πυρ το εξώτερο και η όπερα δεν μοιάζει γενικώς να αφήνει κοινωνικό στίγμα πια, πέρα βέβαια από τους αφισιονάδος της που δεν θα την εγκαταλείψουν ποτέ (και άριστα πράττουν), το όνομα της Μαρία Κάλλας όχι απλά δεν επλήγη ποτέ στο πέρασμα του χρόνου, αλλά ζει υποδειγματικά στην προστατευτική αχλή του θρύλου.
Η νέα ταινία του Πάμπλο Λαραΐν, πέρα από σοφή επιλογή καθαυτή στην επιλογή του προσώπου, έχει το μέγιστο προνόμιο να διαθέτει στης τάξεις της την μοναδική ντίβα που αντέχει στην εποχή που σκότωσε τους σταρ της. Αυτό δεν λέει ομολογουμένως πολλά πράγματα στους περισσότερους, αλλά για την μηχανική της ταινίας θα σημάνει κάμποσα. Και οπωσδήποτε θα φορτίσει το σύνολο με μια ένταση που θα έχει ενδιαφέρον αν θα κλίνει προς την τέχνη ή την τέχνη του κουτσομπολιού.
Το σενάριο της ταινίας υπέγραψε πριν την έναρξη της απεργίας των Σεναριογράφων ο Στίβεν Νάιτ, ο σωστός άνθρωπος γενικά στη σωστή θέση, και αυτός που υπέγραψε και το «Spencer», την δεύτερη ταινία της ενότητας αυτής στην φιλμογραφία του Λαραΐν - και αυτή που για κάποιους εξ ημών καθάρισε κάπως την art house αιθαλομίχλη που ήταν η «Jackie».
Η «Maria» φιλοδοξεί «να διερευνήσει τη ζωή της θρυλικής ντίβας, τις εμβληματικής και αμφιλεγόμενης σοπράνο, βασισμένη σε αληθινές αφηγήσεις και εστιάζοντας στις τελευταίες μέρες της στο Παρίσι του 1970.» Με άλλα λόγια η όπερα θα είναι το φάντασμα στο φόντο, η πτώση είναι το θέμα, η μετά τον Ωνάση περίοδος ένδοξου μαρασμού της Κάλλας θα είναι στο επίκεντρο.
Η ταινία είναι ανεξάρτητη παραγωγή, οπότε αδειοδοτείται από το Σωματείο των Ηθοποιών, και θα λάβει χώρα για οκτώ εβδομάδες στο Παρίσι, την Ελλάδα, την Βουδαπέστη και το Μιλάνο. Στην ταινία θα δούμε δίπλα στην Τζολί τους Πιερφραντσέσκο Φαβίνο (μάλλον Ωνάσης;), Άλμπα Ρορβάκερ, Χάλουκ Μπιγκινέρ, Κόντι Σμι-ΜακΦί και Βαλέρια Γκολίνο.
Ο Λαραΐν δηλώνει πανευτυχής για την παρουσία της Τζολί και την σεναριακή στήριξη του Νάιτ, τα κοστούμια της Κάλλας θα βασίζονται στα πραγματικά της (με τις γούνες θα υπάρχει η επαγρύπνηση της PETA) και ιδού οι φωτογραφίες να αποκαλύπτουν αυτά που δεν είναι ακόμα ώρα να συζητήσουμε.