Η Μία Γκοθ είχε ένα εκπληκτικό 2022, πρώτα με τη διπλή της εμφάνιση στο «X», μια απόφαση στο καστινγκ που εμπλουτίζει τη σημειολογία της ταινίας, και έπειτα με το prequel της ταινίας, το «Pearl», μια πειραγμένη, σερκική (εκ του Ντάγκλας Σερκ) άσκηση ύφους που έχει και κάτι να καταθέσει πάνω στο ατέρμονο κυνήγι της διασημότητας και να πει για τους καιρούς μας – «God, make me famous, if you can’t just make it painless», όπως έλεγαν και οι Arcade Fire στον προτελευταίο δίσκο τους. Ειδικά στο «Pearl» η εμφάνιση της Γκοθ είναι αυτό που λέμε tour de force, έχει έναν μονόλογο, στο τέλος του οποίου θες να σηκωθείς και να χειροκροτήσεις. Το όνομα της ακούστηκε για τις οσκαρικές υποψηφιότητες μεν, ποτέ όμως δεν βρέθηκε ψηλά στις εκτιμήσει των οσκαρικών αναλυτών και, τελικά, δεν ακούστηκε από τα χείλη των Ρίζ Άχμεντ και Άλισον Γουίλιαμς την περασμένη Τρίτη.
Η ίδια η Μία Γκοθ, που δίνει αυτές τις μέρες συνεντεύξεις για το «Infinity Pool» του Μπράντον Κρόνενμπεργκ, αναφέρθηκε στο ζήτημα του παραγκωνισμού του είδους του τρόμου από τα Όσκαρ. «Είναι ζήτημα πολιτικής, δεν έχει να κάνει με την ποιότητα της ταινίας. Υπάρχουν πολλά που συμβαίνουν εκεί στο παρασκήνιο όταν φτάνει η ώρα των υποψηφιοτήτων και των βραβεύσεων. Ίσως είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να λέω, αλλά νομίζω ότι αυτή είναι η αλήθεια και το ξέρουν πολλοί. Θα πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές εκεί στα Όσκαρ, αν θέλουν να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό δε, αυτό είναι κάτι που θα τους ωφελήσει», κατέληξε η πρωταγωνίστρια.
Όπως γράφαμε και χτες με άλλη αφορμή, σε 95 χρόνια οσκαρικών τελετών μόλις 5 φορές έχει δοθεί βραβείο για ερμηνεία σε ταινία τρόμου και συγκεκριμένα στους Φρέντρικ Μαρτς, Ρουθ Γκόρντον, Κάθι Μπέιτς, Άντονι Χόπκινς και Τζόντι Φόστερ. Δεν τις λες και πολλές.