Με την παγκόσμια επιτυχία του Midnight in Paris να συνεχίζει δυναμικά από το Μάιο, ο Γούντι Άλεν εργάζεται πυρετωδώς για το επόμενο ταξίδι του – συγγνώμη ταινία του – στη Ρώμη. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ο τίτλος της θα ήταν "Bop Decameron", με μια γουντιαλενική και αναμενόμενα σοφιστικέ παραπομπή στο Δεκαήμερο του Βοκακίου. Τελικά, επηρεασμένος ίσως και από την επιτυχία του ανεπιτήδευτου και ρομαντικού τίτλου "Μεσάνυχτα στο Παρίσι", αποφάσισε να αλλάξει το πνευματώδες και πιο εκκεντρικό όνομα της νέας του δουλειάς σε "Nero Fiddled" από την αγγλόφωνη έκφραση Nero fiddled While Rome burned. Όχι ότι αυτός ο νέος τίτλος θα ήταν αυτό που θα σκεφτόταν ο μέσος όρος των σκηνοθετών που γυρίζουν μια κομεντί στην Αιώνια Πόλη, αλλά τουλάχιστον μπορεί κανείς να καταλάβει σε τι αναφέρεται: το debate των μελετητών για το αν ο Νέρωνας όντως έπαιζε τη λύρα του και τραγουδούσε καθώς η Ρώμη παραδινόταν στις φλόγες είναι ακόμα ανοιχτό. Σαν έκφραση, ανεξάρτητα με τα ιστορικά γεγονότα, υποδηλώνει κάποιον που ενώ συμβαίνουν δραματικά γεγονότα, σφυρίζει αδιάφορα.
Η ταινία σηματοδοτεί και την επιστροφή του αγαπημένου δημιουργού και μπροστά από την κάμερα – έχει εδώ και λίγα χρόνια (για την ακρίβεια μετά το Scoop) περιοριστεί στο ρόλο του σκηνοθέτη και φυσικά έχει εξασφαλίσει ένα λαμπερό χολιγουντιανό καστ: Μπάλντουιν, Μπενίνι, Τζούντι Ντέιβις, Πενέλοπε Κρουζ, Άιζενμπεργκ, Γκρέτα Γκέργουιγκ και Έλεν Πέιτζ.
Ο Γούντι φέρεται να έμεινε κατάπληκτος από το πόσο λίγος κόσμος γνωρίζει το Δεκαήμερο του Βοκακίου ακόμα και στη Ρώμη, ενώ για τους λίγους (μέσα στο δειγματοληπτικό έλεγχο που προφανώς διεξήγαγε) γνωρίζοντες ανέφερε ότι τον αποθάρρυνε η υπόθεση όλων ότι η πλοκή της ταινίας θα βασίζεται στις διάσημες ιστορίες του 14ου αιώνα, πράγμα το οποίο δεν ισχύει.
Πάντως, για την ιστορία, ο Άλεν έχει αλλάξει τίτλο (σε προχωρημένο στάδιο της παραγωγής) μόνο σε μια ταινία που με τίτλο "Anhedonia" μάλλον δε σας λέει πολλά, αλλά ως "Annie Hall" μάλλον το έχετε ακουστά.
Α.Ν