Το καστ λίγο - λίγο έχει ανακοινωθεί, οπότε η είδηση πίσω από την ανακοίνωση του Γούντι Άλεν για το επίσημο καστ της επόμενης ταινίας του «Bop Decameron» είναι περισσότερο ότι ο ίδιος δεν άντεξε να μη βγει για ακόμα μια φορά μπροστά στο φακό και θα εμφανίζεται κοντά στα αστέρια που αναμενόμενα κατάφερε και πάλι να συγκεντρώσει στα πλατό του.
Οι τελευταίοι που μπήκαν στην πτήση για Ρώμη είναι η Γκρέτα Γκέργουιγκ και η Άλισον Πιλ, ενώ σύμφωνα με την επίσημη λίστα που βλέπουμε στο Variety, ανακεφαλαιώνουμε: Γούντι Άλεν, Άλεκ Μπάλντουιν, Ρομπέρτο Μπενίνι, Πενέλοπε Κρουζ, Τζούντι Ντέιβις, Τζέσε Άιζενμπεργκ, Γκρέτα Γκέργουιν, Έλεν Πέιτζ, Άλισον Πιλ και σε δεύτερους ρόλους οι «αυτόχθονες» Αντόνιο Αλμπανέζε, Φάμπιο Αμιλιάτα, Αλεσάντρα Μαστρονάρντι, Ορνέλα Μούτι, Φλάβιο Παρέντι, Ρικάρντο Σκαμάρτσιο και Αλεσσάντρο Τίμπερι – θα θέλαμε και μια Μπελούτσι να λέμε την αλήθεια, έστω και σε cameo εμφάνιση. Φυσικά, όπως σε όλα τα γουντιαλενικά πλάνα, η υπόθεση παραμένει κάτω από άκρα μυστικότητα και από τα λίγα που έχουν διαρρεύσει ξέρουμε ότι ο βασικός άξονας περιστρέφεται γύρω από ένα ζευγάρι Αμερικανών (με σύζυγο το Γούντι) που ταξιδεύει στην Ιταλία για να γνωρίσει την οικογένεια του αρραβωνιαστικού της κόρης. Ό,τι πρέπει για να αναπτυχθεί μια πνευματώδης Βαβυλωνία με θερμόαιμους Ιταλούς να προσπαθούν να συνεννοηθούν με τους νεοϋορκέζους, με φόντο τα μνημεία της Ρώμης, που αποκλείεται να ξεφύγουν από την κάμερα του σκηνοθέτη. Ο προσωρινός τίτλος, μιας και ο Γούντι αρέσκεται σε ανατροπές της τελευταίας στιγμής, είναι εμπνευσμένος από το "Δεκαήμερο" του Βοκακίου, με 100 ερωτικές ιστορίες που χρονολογούνται από το 14 αιώνα. Από διάφορες αναπαραστάσεις τους στο σινεμά, η πιο αξιόλογη είναι του 1971 από τον Πιερ Πάολο Παζολίνι με το ομότιτλο έργο. Πάντως ουδείς γνωρίζει αν το τίτλος του Άλεν είναι απλά ένα παιχνίδι ή θα επιχειρήσει κάποιες αναλογίες με το κλασικό φλωρεντινό σπονδυλωτό.
Κι ενώ περιμένουμε στις αίθουσες τα «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» και συζητάμε για το ρωμαϊκό όραμα του Γούντι, αναρωτιόμαστε αν θα του περνούσε από το μυαλό να κάνει μια βόλτα από τα ελληνικά νησιά στο επόμενο φιλμ του. Όχι δεν ξέρουμε κάτι, αλλά νέα ταινία οπωσδήποτε θα προκύψει. Όσο για την ελληνική ταυτότητά της είναι απλώς ευσεβής πόθος, αφού όλο και πιο κοντά μας έρχεται. Για την Αθήνα αυτόν τον καιρό ούτε λόγος. Αλλά μια εστέτ Σαντορίνη δε θα ήταν ωραίο φόντο για νευρώσεις και σοφιστικέ ευφυολογήματα;
Α.Ν